2019 három legütősebb SEO trendje
A Google mérnökei számos változást hoztak tavaly
Alapjaiban átírták a rangsorolási algoritmust. Aki nem követi az új SEO trendet, könnyen elveszítheti a már megszerzett helyezését. Lenullázhatja a forgalmát és elesik a jól megérdemelt bevételtől. Mit tegyen annak érdekében, hogy elkerülje a büntetést? Hogyan előzze meg a konkurenseket? Íme három SEO tipp, amivel sikeressé válhat 2019-ben:
Az év eleje mindig nagyon fontos stratégiai szempontból. Ekkor kell megtervezni az egész évre vonatkozó üzleti vezérfonalat. Ebbe tartozik a keresőoptimalizálás, hiszen potenciális vevők százait, ezreit vonzhatja weboldalára. A célirányos látogatók által elköltött bevétel az Ön pénztárcáját vastagítja.
1000-ből 471 ember fogja eldönteni a Google-ben találtak alapján, hogy hol fog vásárolni. Közvetlenül a vásárlás előtt az interneten tájékozódnak akkor is, ha nem weboldalon, hanem üzletben akarnak vásárolni.
El tudja képzelni, micsoda óriási vagyon, hírnév és elismerés vár Önre, amikor naponta TÖBB EZER FIZETŐKÉPES VEVŐ először az Ön honlapjával találkozik a Google keresőben?
Hidegzuhany:
Tipp #1: Szemantikus kifejezések használata
Sokan abban a tévhitben vannak, hogy csupán linképítéssel a Google kereső élmezőnyébe lehet kerülni. Ez óriási tévedés! A gyenge minőségű tartalom akármennyi jó minőségű linket kap, rendkívül lassan halad a találati listán. Egy szinten megreked, aminél előrébb már nem is kerülhet.
A rangsorolás alapja a minőségi tartalom. A minőségi tartalom alapja a jó minőségű kulcsszavak - és a kulcsszavakhoz tartozó szemantikus kifejezések. A Google mesterséges intelligenciája értelmezi azt a szöveget, amit az Ön weboldalán „olvas”.
Tipp #2: PR cikkes linképítés
Ma a PR cikkekre épülő linképítés bizonyul a leghatékonyabbnak. A link összekapcsol két weboldalt és a modern algoritmus mind a két weboldal teljes tartalmát vizsgálja. Kulcsszavakat és kifejezéseket keres a teljes dokumentum szövegében.
Összekapcsolja a PR cikk forrásaként szolgáló weboldal címsorát, főcímét, képeit, képek aláírását és minden fontos HTML elemet a cél weboldal tartalmával. A linken keresztül számos hozzáadott érték vándorol a célzott honlapra. A weboldal értéke megnő, ezért jobb rangsorolást kap.
- Részletek itt: Így szabadulhat meg a keresőoptimalizálás 5 fő problémájától és kerülhet a Google első helyére
Tipp #3: Többszintű linképítés - egyértelműen ez a legütősebb SEO technika
A többszintű linképítés a weboldalára hivatkozó linkek erejének növelése. Lényegében arról szól, hogy weboldalát linkelő oldalakra is linképítést végez. A linkek is linket kapnak. Az első szinten levő linkek ereje és tekintélye jelentősen megnő. Ezek a linkek hivatkoznak közvetlenül az Ön weboldalára. Majd ezek a linkek is linket kapnak.
Egyetlen erős link több száz linkkel is felérhet. Hiába gyűjti a linkeket, a versenytársak néhány erős linkkel simán megelőzik. A többszintű linképítéssel a weboldalára hivatkozó linkek ereje kirobbanóan megnő. Ezért sokkal kedvezőbb rangsorolást kap. Emellett védőpajzsot alkot weboldala körül: ha a jövőben bármilyen büntetést kapna, nem a fő weboldalát érinti, hanem az első szinten levő linkeket.
+1 Tipp: Büntetések elkerülése
A Google két büntető algoritmust használ. Panda névre hallgat az az eljárás, ami a weboldalon belül megjelenő gyenge minőségű tartalomért felel. Pingvin névre hallgat a linkszövegek gyilkosaként emlegetett büntető algoritmus.
Gyenge minőségű tartalom miatt könnyen büntethet a Google Panda algoritmusa. Azonban ezt mindenki saját maga javíthatja, ha belép a weboldala szövegszerkesztőjébe. Emiatt a Google Panda büntetésétől kevesen tartanak.
Sokkal veszélyesebb, ha a Google Pingvin algoritmus bünteti weboldalát. Ennek a kijavítása hosszas és komoly szaktudást igényel. Ez az algoritmus is sokat fejlődött az elmúlt években. Ma a következő szabályok betartásával előzheti meg a Pingvin büntetését:
- Ne legyen több 5%-nál a weboldalára hivatkozó EGZAKT linkszövegek aránya
- Ne legyen több 20%-nál a weboldalára hivatkozó KULCSSZAVAS linkszövegek aránya
- Legalább 80%-ban használjon MÉLYLINKEKET
Te mire szeretnél megoldást? Írd le a kérdésed, észrevételed:
--
Köszönöm megtisztelő figyelmed, tisztelettel:
Verdes János
Weboldal készítés, keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing 2005 óta.