Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Vajon SEO szempontból jó-e az AJAX

2020. október 01, csütörtök 11:54

A nagy AJAX kísérlet: vajon SEO szempontból jó-e az AJAX

Az AJAX fő célja a UX, azaz a felhasználói élmény fokozása. Például a görgetésre betöltő tartalom. Második célja a szerver terhelés csökkentése, amit gyakran látunk webáruházaknál. Vajon SEO szempontból jó ez a megoldás? Létezik-e rossz AJAX?

Röviden az Ajax (Asynchronous JavaScript and XML) olyan technológia, amikor a böngésző a háttérben kérdezi le az adatokat a szerverről, majd azt az oldal tartalmához adja. Sok helyre fel lehet használni, de alapvetően a két fő célja a felhasználói élmény fokozása és a szerver terhelés (oldal betöltés) csökkentése.

A Google szerint a görgetésre megjelenő tartalom problémás

Az UX (user experience), azaz a webdizájn által kapott felhasználói élmény is fontos része a látogatók kiszolgálásának. Ma nagyon divatos az a forma, amikor a tartalom görgetés hatására frissül. Az ezeréves lapozható tartalom kapott egy modern kinézetet.

Ez sajnos SEO szempontból nem igazán ideális. A Google mérnöke, Martin Split videóban beszélt a végtelen görgetés nehézségeiről. Az első probléma, hogy a Googlebot nem görget, amikor feltérképezi a weboldalakat. Emiatt sok tartalom kimarad az indexelésből. A Google azt javasolja, hogy legyen egy lapozható (tehát linkeken keresztül indexelhető) verzió.

SEO szempontból az a fontos, hogy a tartalom bekerül-e a Google indexbe. Fontos: a felhasználói interakciót megkövetelő (és nem automatikusan betöltődő) tartalom nem kerül az indexbe

A Googlebot ma már nem a HTML forráskódot elemzi. Letölti a stíluslapot (CSS), betűkészletet, mindenféle szkriptet és elkészíti (rendereli) az oldalt. Majd ezt a végeredményt menti az indexbe. Fontos, hogy csak azokat menti el, ami a rendereléskor látható. Ha például egy webáruház terméklistáját végtelen görgetéssel oldja meg és az első oldal automatikusan betöltődik, akkor az benne lesz az indexben - de csak az az oldal, a többi nem.

Ebből a kísérletből megtudható, hogy milyen AJAX tartalom kerül a Google indexébe

Teszt #1 - Automatikusan betöltődő tartalom (teljes HTML betöltődés után):

...betöltés...

Teszt #2 - Automatikusan betöltődő tartalom (DOM betöltés közben):

...betöltés...

Teszt #3 - 0 pixel görgetésre megjelenő tartalom:

 ...betöltés...

Hosszú görgetés után megjelenő tartalom:

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

Egy teljes képernyő eltelt görgetéssel

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

... görget ...

Teszt #4 - Hosszú görgetés után megjelenő tartalom:

...betöltés...

Teszt #5 - Felhasználói interakcióval létrejövő tartalom, kattintson ide:

...betöltés...

Mi lett a kísérlet eredménye?

A cikk frissül, amint a Google indexelte az oldalt :)

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa évente 500 alkalommal változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik. Ne felejde el felvenni közösségi kedvencei közé a SEOzseni oldalát:


Okos vásárlás: küldhetnek nekem akciós SEO ajánlatokat (max. havi 1x) IGEN, értesítést kérek
az új SEO módszerekről

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Név:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOzseni. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOzseni szerzője

.u.i.: évente 500 alkalommal változik a Google rangsorolási algoritmus. Maradjon naprakész: nehogy elveszítse a nehezen megszerzett helyezést. Értesüljön elsők között a működő SEO módszerekről a SEOzseni a közösségi csatornáin:

© 2005 - 2020 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.