Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Google EAT (E-A-T)

2019. március 03, vasárnap 13:20

Az új Google minőségi irányelv: E-A-T mindenek felett

A Google ragaszkodik hozzá, hogy a legjobb minőségű weboldalak kerüljenek az élmezőnybe. Még mindig sokan próbálják kijátszani az algoritmust: erős linképítésre támaszkodnak a tartalom feljavítása helyett. Ez a módszer egyre kevésbé hatékony. Itt az idő, változtatni kell a SEO stratégián. Hiába lehet csillagos ötös a linképítés, ha az E-A-T vagy a reputáció gyenge: weboldala a GYENGE kategóriába fog tartozni. Csak a kiváló minőségű, kiváló reputációval rendelkező weboldalak kerülnek az élmezőnybe. Végre tartósan az élmezőnybe kerülhet: ismerje meg és azonnal kezdje el alkalmazni a Google által előírt új minőségi irányelveket

Rohan... Minden rohan. Ha egy nap 48 órából állna, az is kevés lenne. A weboldal tulajdonosoknak, főként a cég vezetőinek, felelős beosztású személyeknek, döntéshozóknak minden perc számít. Eredmény centrikus világban élünk: hozni kell a teljesítményt. Magyarul: akkor eredményes a keresőoptimalizálás, ha bőséges bevételt termel. Tehát vásároljunk linkeket.

A SEO szakma 99%-a még mindig linképítésből él. Ugyan a Pingvin algoritmus adott egy pofont a rendszernek, de ma már talpra állt és mindenki nyomja a linképítő csomagokat. Az ígéret: a megrendelőnek nem kell csinálni semmit, csilivili-varázslat, hipp-hopp az élmezőnybe kerül. Utána jön a csalódás...

A linképítés lehet hatékony. Lehet kirobbanóan hatékony. De csak akkor, ha a céloldal minősége kiváló. Ellenkező esetben a weboldal nem képes az élmezőnybe kerülni csillió-millió-milliárd link gyűjtése után sem. Hogy miért? Mert megérkezett a Google új minőségi irányelve: E-A-T mindenek felett

Hidegzuhany: a weboldal minőségét a részösszetevők közül a legalacsonyabb pontszám határozza meg. Hiába lehet csillagos ötös a linképítés, ha az E-A-T vagy a reputáció gyenge: weboldala a GYENGE kategóriába fog tartozni

Félreértés ne legyen, a linképítés még mindig nagyon fontos és hasznos eleme a keresőoptimalizálásnak. Azért válik egyre kevésbé hatékonnyá a linképítés, mert a Google változtatott a szemléletén. A weboldal minőségét több összetevő határozza meg. Az összesített eredmény pedig a leggyengébb pontszám.

Így hiába erősít a weboldal a linképítésben, ha nem megfelelő a tartalma. Fordítva is igaz: kiváló minőségű weboldal közepes reputációval közepes végeredményt fog kapni.

Mi az az E-A-T?

A Google mérnökök fejében van egy elképzelés arról, hogy mi számít minőségi tartalomnak. Azért, hogy ne a levegőt vagdossák, sok ezer fős minőségi értékelő csapatot foglalkoztat a Google világszerte. Ezeknek az emberek az a munkájuk, hogy weboldalakat vizsgáljanak és pontozzanak különböző szempontok szerint.

Az algoritmus változtatás során a mérnökök az elképzeléseiket először a minőségi értékelő csapaton keresztül tesztelik. A minősítő csapat munkáját és gondolkodás menetét a Google mérnökök modellezik, képletet készítenek belőle, algoritmust gyártanak a képletből. Amikor megerősítést nyert az elképzelés, életbe léptetik az algoritmus változást.

Ezért fontos megismerni a minősítő csapat gondolatmenetét. Ebből lesz a végleges rangsorolási algoritmus.

A Google készített egy dokumentumot a minőségi értékelő csapat számára. Ebben leírja, hogy mi számít gyenge - közepes - kiváló minőségű oldalnak. A Google minősítési irányelvei innen letölthető.

Ebben a minősítési irányelvben központi szerepet kap egy angol szójáték, az EAT. Magyarul azt jelenti: eszik. Amilyen fontos az embernek az étkezés, olyan fontos a Google rangsorolási algoritmusnak az E-A-T mutató, azaz:

  • Expertise - szakértelem
  • Authoritativeness - tekintély
  • Trustworthiness - szavahihetőség (megbízhatóság)

E-A-T, azaz szakértelem, tekintély és megbízhatóság. Két legfontosabb eleme: elsődleges tartalom minősége és mennyisége - és egy kis kutatómunka. Ki felelős az oldal tartalmáért? Milyen a reputációja a tartalomért felelős személynek vagy szervezetnek?

Egy weboldal létezésének az oka, hogy segítse a felhasználókat elérni a céljaikat. Teljesen mindegy, hogy lexikon vagy viccújság, a weboldal minősége az jelenti, hogy a saját kategóriájában mennyire segíti a felhasználókat a céljaik elérésében. A minőségi irányelvek szerint az ilyen oldalak kapják a legmagasabb minősítést. A felhasználó számára káros vagy ártalmas információk automatikusan a leggyengébb minősítést jelentik.

Az E-A-T minősítés két fontos összetevőből áll:

  • weboldalon belüli tényezők
  • reputáció

A weboldalon belüli tényezők három egymástól jól elkülöníthető összetevőt tartalmaznak:

  • Elsődleges tartalom: a fő szövegblokk, ami közvetlenül segíti a felhasználókat a céljaik elérésében.
  • Másodlagos tartalom: kiegészítő tartalom, ami általában a weboldalon belüli navigálást segíti. Például kapcsolódó cikkek, legfrissebb bejegyzések, legutóbb nézett termékek, stb.
  • Reklámok: fizetett hirdetés, amiből a weboldal a bevételt nyeri. Túlzott, irritáló reklámok automatikusan legrosszabb minősítést jelentik.

A reputáció fő összetevői:

  • Vevői vélemények (oldalon belül): a weboldalon található vevői vélemények. A Google felhívja a figyelmet arra, hogy a weboldal szerkesztése a webmester fennhatósága alá tartozik, ezért a weboldalon belül található vevői véleményeket az oldal szerkesztője kozmetikázhatja.
  • Vevői vélemények (más oldalakon): megbízhatóbb és hitelesebb, ha pozitív vevői véleményeket és visszajelzéseket lehet találni független oldalakon. Természetesen az élet velejárója néhány rosszabb visszajelzés is, ami kis mennyiségben nincs negatív hatással a reputációra.
  • Szakmai hírnév: a szakmába tartozó weboldalakon a személy vagy szervezet említése. Más szakértők véleménye: a saját témájában hiteles szakértők véleménye egy más témában jártas szakértőről.

Az elsődleges tartalom makulátlan minőségének kialakítása: kulcsszavak és szakkifejezések használata

A minősítő csapat gondolatmenetét a Google mérnökök gépi kóddá formálják. A számítógép emberek módjára gondolkozik és megérti, hogy miről szól egy adott szöveg. A buta favágó robot helyett egy kifinomult mesterséges intelligencia tanulmányozza a weboldalak elsődleges tartalmát.

Nem győzöm eleget hangsúlyozni a szemantikus kifejezések fontosságát. A Google M.I. ma már szókapcsolatokban, szóképekben gondolkodik. Korábban mindenki a kulcsszó sűrűséggel volt elfoglalva. Ma már gyakran olyan weboldalak is az élmezőnybe kerülnek, ami az adott kulcsszót nem is tartalmazza.

Reputáció javítása, BRAND kialakítása: PR cikkekben a szerző említése pozitív hangvételű szövegkörnyezetben, kulcsszavak és szakkifejezések használatával

Az elsődleges tartalom készítője lehet személy vagy szervezet, nevezzük alkotónak. Az alkotó kínálhat szolgáltatást, termékeket megvételre. Mennyire megbízható a vásárlás? Mennyire használ a felhasználóknak a vásárlás? Milyen kockázattal jár, milyen károkat okozhat a vásárlás? Ha nem vásárlásról van szó, akkor mennyire kártékony vagy építő a weboldalon található információ (például életmód tanácsok, tőzsdei tippek, stb)? Ezt szeretné megállapítani a Google a reputáció felmérésével.

Ami sokkal egyszerűbb, mint gondoljuk. Hiszen a Google rendelkezik egy óriási adatbázissal, amiben a weboldalakról készült pillanatképeket tárolja. Ezt nevezzük index állománynak. Az algoritmus az index állományban megnézi:

  • hány olyan weblap van, ahol megemlítik a domain nevet
  • hány olyan weblap van, ahol megemlítik a szerző nevét
  • milyen szövegkörnyezetben és milyen kifejezéseket használnak a szerző / domain említése közben
  • hozzáértés: milyen szakmához tartozó kulcsszavak és kifejezések szerepelnek a cikkekben, ahol a szerzőt megemlítik
  • szakmai tekintély: hány szakmai oldalon szerepel említés a szerzőről

Ennek a lekérdezésére van egy nagyon egyszerű módszer. Írja a Google-be:

szerző -site:sajatdomainem.hu

Azaz a „sajatdomainem.hu” weboldalon kívül hány olyan találat létezik, amiben szerepel a „szerző” szó.

Reputáció javítása, BRAND kialakítása az ingyenes PR Csoporttal

A PR Csoport nem csupán egy hatékony linképítő eszköz. Márkanév, hírnév, azaz megfelelő minőségű reputáció építésére is kiválóan használható. Vállalkozások összefogása azért, hogy kiváló minőségű weboldalak PR cikkeit publikálják. Ugyanez visszafelé is igaz: több száz értékes weboldal publikálja az Ön cikkeit.

Ezzel mindenki csak nyerhet, hiszen:

  • Jó hírnév: amikor az Ön weboldalára / cégére keresnek, a partner weboldal PR cikke megjelenik a keresőben. Több tucat értékes weboldal elismerő véleményét olvashatják az Ön leendő vevői. Jó hírnévre tehet szert és a rosszindulatú véleményeket is kiszoríthatja a találatok közül
  • Jobb rangsor: az egyik legfontosabb keresőoptimalizálás elv az, hogy értékes weboldalakról kapjon jó minőségű linkeket. A linken keresztül számos hozzáadott érték vándorol a honlapjára, ezért kedvezőbb elbírálást kap a helyezés megállapítása során

A múlt rabjai: ugráló helyezés, rossz szájízű SEO tapasztalatok és folyamatos bizonytalanság. A legnagyobb pofon: jönnek az ifjú titánok és rögtön az élmezőnybe kerülnek.

Sokan attól félnek, sőt, rettegnek, hogy weboldaluk minősítése romlik, ha cikkeket osztanak meg. Meggyőződésük, hogy kockáztatnak azzal, ha cikkeket osztanak meg. Mivel a legapróbb kockázatot is el akarják kerülni, rögtön elvetik a közösségi PR cikk megosztás gondolatát.

Onnan lehet felismerni, hogy már sok-sok éve foglalkoznak linképítéssel. Sokat olvastak a témában és van saját véleményük. Rendszerint átmentek már sok csalódáson: elkaszálta weboldalát a Pingvin, nem képes az élmezőnybe jutni már sokadik éve, ugrál a helyezés, stb stb stb.

A legnagyobb pofon: jönnek az ifjú titánok és rögtön az élmezőnybe kerülnek. Gyakran szinte nulla weboldalak, szinte semmilyen linkkel és gyakran a kulcsszó is alig-alig szerepel a weboldal szövegében.

Ha magára ismer, ne aggódjon:

EZ NEM AZ ÖN HIBÁJA!

A keresőoptimalizálás hőskorában olyan sokszor mondták: releváns, relevancia a király. Egész egyszerűen ez maradt meg az emberek fejében. Relevancia... linképítés... kulcsszó sűrűség... Ha nem megy, még több link... még több kulcsszó...

Teljesen mindegy, hogy mennyire nyomja a gázt, ha az autónak nincsenek kerekei. Márpedig ez a hőskorból származó SEO technika olyan versenyautó, aminek nincs kereke. Sokszor hatástalan és gyenge. Ma már reggelire megeszi a mesterséges intelligencia ezeket az 5-8-10 éves „SEO trükköket”.

Dinamikus világban élünk, ahol folyamatosan lüktet az információ-áradat. A közösségi média megjelenésével, a nyílt forráskódú weboldalak megjelenésével új szintre emelkedett a szólásszabadság. Ma már egy kattintással bárkinek lehet WordPress weboldala. Az emberek posztolnak, posztolnak és posztolnak.

Ami azt jelenti, hogy tetemes mennyiségű kifelé mutató link szerepel egy domain tartományon belül. A linkek gráfjának fogalmas csomópontja: sok értékes link hivatkozik a weboldalra, ami szintén sok értékes linkre hivatkozik. A pókháló középpontjában, száguldó autópályák kereszteződésében található az ilyen weboldal.

Ezzel szemben egy zsákutca az az oldal, amelyik csak begyűjti a linkeket - de kifelé mutató linkjei nincsenek. Amíg az ifjú titánok cikkek megosztásával a gráf középpontjába kerülnek, a kifelé mutató linkekkel fukar oldalak perifériára kerülnek. Bármilyen öreg a domain név, bármilyen patinás a témában - jön a vérfrissítés egy másik weboldal képében és tízévnyi SEO munkát tesz egy tollvonással semmisé.

2019 három legütősebb SEO trendje:

E-A-T a gyakorlatban: 5+1 izgalmas eszköz a kiváló minőségű elsődleges tartalom létrehozásához

Az EAT módszer megismerése után nyilvánvalóvá válik, hogy fejlődni kell a SEO szövegírásban. Borzalom, hiszen a weboldal tulajdonosnak sokszor se ideje, se kedve, se ihlete nincs szövegírásra. Ne aggódjon, ebben is sokat segít a SEOZSENI. 5+1 eszköz kézen fogja Önt és lépésről lépésre vezeti azon az úton, ahol mesteri SEO szövegíróvá válhat.

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa folyamatosan változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik:

No-spam: csak keresőoptimalizálás és linképítés cikkeket kap, reklámot soha

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője

© 2005 - 2019 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.