E-A-T a gyakorlatban
5+1 eszköz a kiváló minőségű elsődleges tartalom létrehozásához
Az EAT módszer megismerése után nyilvánvalóvá válik, hogy fejlődni kell a SEO szövegírásban. Borzalom, hiszen a weboldal tulajdonosnak sokszor se ideje, se kedve, se ihlete nincs szövegírásra. Ne aggódjon, a gyakorlatban is sokat segít a SEOzseni. 5+1 eszköz kézen fogja Önt és lépésről lépésre vezeti azon az úton, ahol mesteri SEO szövegíróvá válhat. Izgalmas élmény lesz a szövegírás: gyorsan és hatékonyan tud dolgozni, aminek a hatása hamar láthatóvá válik.
A Google keresőoptimalizálás nem bonyolult, hanem rettentően időigényes feladat. Kiváló minőségű cikkek készítését nem lehet a véletlenre bízni. A modern algoritmus szókapcsolatokban gondolkodik. Felismeri a szavak jelentését, csoportosítani tudja az egymáshoz szorosan kapcsolódó kifejezéseket. Ma már gyakran olyan találatokat is láthatunk az élmezőnyben, amelyek egyáltalán nem is tartalmazzák a keresett kulcsszavakat.
Ez a fajta szakmai minőség nagyon fontos rangsorolási faktor a Google szemében. Egész egyszerűen meg kell keresni a témába vágó kulcsszavakat és szakkifejezéseket - majd ezeket be kell építeni a weboldalába. Nem elég egyetlen lapot optimalizálni: az egész webhelynek szakértelmet, tekintélyt és megbízhatóságot kell tükröznie.
Ezeket a kulcsszavakat felhasználva kell megírni a PR cikkek szövegét - amit kiváló minőségű oldalakon kell publikálni. Benne egy értékes linkkel, amin keresztül a PR cikk értékét hozzáadja a céloldalhoz.
Kulcsszavak és kifejezések megtalálása
Hagyományos módszerekkel nagyon sok idő lenne megtalálni a megfelelő kulcsszavakat. Természetesen a szakmában jártas valódi szakértő kapásból fel tud sorolni egy tucat kulcsszót, szakkifejezést. De vajon a többi konkurens használja ezeket? Miket használnak a többiek, amit Ön nem? A Google adatbázisában milyen kifejezések vannak társítva a kulcsszóhoz?
Ebben segít a SEOzseni 5+1 izgalmas funkcióval:
- Kulcsszó adatbázis
- Kulcsszó kutatás
- TOP10 kulcsszó elemzés
- Google Search Console kulcsszavak
- Érkező oldalak
- +1 meglepetés, amit nagyon utálni fog a konkurencia
SEOzseni kulcsszó adatbázis
Ezt a funkciót itt találja: „SEOzseni » Kulcsszó » Kulcsszó adatbázis”
Több száz, több ezer kulcsszó is tartozik egy-egy témakörhöz. Ezeket a kulcsszavakat néhány forrásból kiválogathatja és összegyűjtheti a kulcsszó adatbázisba. Fontos tudni ezeknek a kulcsszavaknak a keresés számát és azt, hogy weboldala éppen hányadik helyen áll. Hogy mindig naprakész legyen, a kulcsszó TOP100 listáját is érdemes figyelni. Rögtön kiszúrható az algoritmus változás illetve meg tudja határozni, hogy adott esetben miért romlik a helyezése.
Egyetlen kattintással elvégezheti a tartalom elemzést és kijavíthatja a kritikus hibákat.
SEOzseni kulcsszó kutatás
Ezt a funkciót itt találja: „SEOzseni » Kulcsszó » Kulcsszó kutatás”
A Google Kulcsszótervezőjéből CSV letöltése után fel lehet tölteni a SEOzseni kulcsszó kutatás funkciójába a kulcsszavakat. Ahol hasznos elemzést végezhet a kulcsszavakkal. Találhat egy réspiacot, ahol viszonylag gyorsan viszonylag magas látogatottságot alakíthat ki.
Biztos van olyan kulcsszó, amire kevesebben céloznak, de épp elég forgalmat hoz. Van olyan eset is, hogy néhány tucat ilyen kulcsszóval magasabb látogatottságot érhet el, mintha a fő kulcsszóval az élmezőnybe kerül. Ezekre a közepes nehézségű „nem túl long-tail” kulcsszavakra egész egyszerű jó cikket írni. Pár link és már záporoznak a látogatók.
SEOzseni TOP10 kulcsszó elemzés
Ezt a funkciót itt találja: „SEOzseni » Eszközök » TOP10 kulcsszó elemzés”
Az egyik legjobb funkció a SEOzseni-ben. Hihetetlenül egyszerűen működik, de a hatása elképesztő. Megadja a kedvenc kulcsszavát, a rendszer végigmegy az első 10 weboldalon. Egyenként kigyűjti a weboldalak szövegében szereplő szavakat, a szavak előfordulását és azt, hogy milyen fontos HTML elemekben szerepel.
Rögtön kiderül, hogy melyik a leggyakrabban felhasznált szó az első 10 weboldal címsorában (<TITLE>), főcímében (<H1>), címsoraiban, meta leírásban, képaláírásokban, stb stb stb.
Összehasonlításul adja meg a weboldalának webcímét: ekkor azonnal láthatja, hogy milyen kulcsszavak szerepelnek az Ön weboldalán - és milyen kulcsszavakat felejtett el. Ezek azok a szemantikus kifejezések, amelyek szakértelmet tükröznek.
Google Search Console kulcsszavak
Ezt a funkciót itt találja: „SEOzseni » Serach Console » Kulcsszavak”
A Google szövegértelmező algoritmusa sokszor olyan keresésekre is felhozza a weboldalunkat, amelyekre nem is optimalizálunk. Egy-egy jól megírt szöveghez a Google automatikusan társít kulcsszavakat, ezáltal extra látogatókat lehet szerezni.
Az a döbbenetes, hogy akkor is jó helyezést lehet elérni, ha az érkező oldal szövegében egyáltalán nem is szerepel a kulcsszó. Mi lenne akkor, ha apró módosítással a kulcsszó bekerülne a szövegbe? Biztos még jobb lenne a helyezés és még több látogató érkezne az oldalra.
Ezeket kulcsszavakat a Google Search Console rendszeréből le lehet tölteni CSV formátumban és fel lehet tölteni a SEOzseni rendszerébe, ahol még több vizsgálatnak lehet alávetni.
SEOzseni érkező oldalak
Ezt a funkciót itt találja: „SEOzseni » Kulcsszó » Érkező oldalak”
Fontos tudni, hogy egy-egy kulcsszóra a Google melyik oldalt listázza a találatok között. A hatalmas kulcsszó listát átvizsgálva fel lehet javítani a weboldal szövegét a hozzá tartozó kulcsszó alapján.
Ezt a csoportosítást tartalmazza az érkező oldalak táblázata.
+1 meglepetés
Amit nagyon utálni fog a konkurencia: a konkurens weboldalak érkező oldala és kulcsszavai:
Ezt a funkciót itt találja: „SEOzseni » Kulcsszó » Kulcsszó helyezés. Itt a kulcsszavak mellett az Eszközök oszlopban balról a második TOP100 ellenőrzés funkció. Katt, és nyílik egy új táblázat. Itt a konkurens weboldalak mellett balra az Eszközök oszlopban a legelső funkció a kulcsszavak megtekintése. Katt és nyílik egy új táblázat.”
A kulcsszó helyezések lekérdezése során és a TOP100 helyezés lekérdezése során a SEOzseni elmenti a weboldalak helyezését és webcímét. Alapos kutatás után fel lehet térképezni a teljes konkurens versenyt. Rögtön kiderül, hogy egy adott konkurensnek
- milyen webcímek szerepelnek a találati listában
- milyen helyen szerepel az adott kulcsszóra
- milyen kulcsszavakra szerepel
Ami alapján azonnal rá lehet szállni a konkurens kulcsszavaira. Rengeteg olyan kulcsszót fog találni, amit Ön egyáltalán nem is használ. Tengernyi látogatót veszít ezáltal, de ezután átveheti az irányítást és lenyomhatja a konkurenseket. A saját fegyverükkel győzi le őket.
SEO szövegírás 1x1
Minden témának meg van a maga nyelvezete. Olyan szavak, szakkifejezések, szókapcsolatok, amelyek az adott témára jellemzőek - de más, általános témára már nem. Magas szakértelmet, tekintélyt és megbízhatóságot (E-A-T) tükröz, ha a teljes webhelyre jellemző a szemantikus kifejezések használata. Itt az idő, újra kell írni a sok éve változatlan cikkeket.
- Folytatás az E-A-T trilógia befejező részében: SEO szövegírás >>>
Te mire szeretnél megoldást? Írd le a kérdésed, észrevételed:
Kapcsolódó cikkek
--
Köszönöm megtisztelő figyelmed, tisztelettel:
Verdes János
Weboldal készítés, keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing 2005 óta.