Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Google algoritmus frissítés: 2018. március 7-9

2018. április 19, csütörtök 15:23 (Frissítve: 2023-02-28)

Google algoritmus frissítés: 2018. március 7-9

Valami komoly változás történt március elején. Észrevehetően átrendeződött a találati lista

Weboldalak kerültek az élmezőnybe a semmiből. Erős linképítéssel rendelkező oldalak sokat estek vissza. Az ok: a Google alap algoritmusa kapott frissítést március 7-9 között. A SEOzseni az elmúlt hónapban 1.020 kulcsszó és 78.051 webcím helyezés vizsgálta során a következőket derítette ki:

A Google folyamatosan változtatja a rangsorolásért felelős algoritmusát. Időnként speciális frissítéseket végez. A Pingvin frissítés felelős a linkek minőségéért, a Panda frissítés felelős a tartalom minőségéért. 2018. március elején nagyon átrendeződött a találati lista. Ilyenkor Pingvin vagy Panda frissítésre lehet gyanakodni. Most nem ilyen történt.

Danny Sullivan, a Google új PR vezetője 2018. március 12-én egy Twitter posztban megerősítette, hogy az alap algoritmus frissítése történt meg. Igen komoly változást jelent, hiszen nem egy-egy specifikus frissítésről van szó. Az alap algoritmus lett átírva, ami több száz paraméter együttes hatását vizsgálja.

Milyen változást lehet érezni az alap algoritmus frissítés után?

Engem konkrétan március 8-án riasztott a SEOzseni, hogy valami komoly változás történhetett. 2018 márciusában az automatikus elemző rendszer 1.020 kulcsszó és 78.051 webcím helyezését vizsgálta. Az eredmények kiértékelése még mindig folyamatban van. Ami biztos: nagyon érdekes változás történt.

Egy ideje észrevehető, hogy a Google valami új rangsorolási módszerrel kísérletezik. „Nulla” linkes weboldalak, 4-6 éve nem frissülő oldalak hirtelen berobbannak az élmezőnybe. Most is hasonló változás tapasztalható, de az eddigieknél jóval erősebben.

Kicsit olyan, mintha visszamentünk volta 8-10 évet az időben. Olyan weboldalak kerültek az élmezőnybe, amelyek szinte fittyet hánynak minden rangsorolási faktornak. Sokszor szinte linkek nélküli oldal a semmiből 6-8-ik helyre ugrott. Évek óta az első helyen levő honlap visszaesett 2-4 helyre.

A nagy kérdés: mi történhetett?

Még mindig kérdéses, miért ez a nagy önellentmondás a Google új rangsorolási rendszerében. Szinte nulla linkes weboldalak hatalmasat ugrottak előre. Emiatt több kérdés is felmerül:

  • Megváltozott a Pingvin büntetési stratégiája?
  • A Google lecsökkentette / kinullázta bizonyos linkek értékét?
  • A tartalom minőségének kiértékelése változott?
  • Új, eddig ismeretlen rangsorolási faktorokat vezettek be?
  • Felértékelődtek / leértékelődtek a közismert rangsorolási faktorok egy-egy elemei?

Sajnos még nem azonosítható ok-okozati szinten a változás. Látszólag teljesen véletlenszerű és kiszámíthatatlan, miért javult a helyezés olyan oldalaknak, amelyeknek látszólag semmi értékes linkje nincs. De nem az összes nulla linkes oldal került élmezőnybe. Ekkor egyértelműen megállapítható lenne, hogy a linképítés ideje lejárt. Nem ez történt: a linkek ereje a mai napig meghatározó.

Ha nem a linkek, akkor a tartalom állhat a radikális helyezés változás mögött. Ez sem teljesen igaz, mert „gyenge” tartalmú oldalak is az élmezőnybe kerültek. 2000 szavas cikkben összesen 6 előfordulással szerepel a kulcsszó, mégis a harmadik helyre került (előzőleg az első 50-ben sem volt). Olyan oldalak is az élmezőnybe kerültek, amelyeket már évek óta nem szerkeszt senki.

Ami biztos: az információ hitelességének megállapításában történt változás, ami egyaránt érinti a tartalomépítést és a linképítést is. Ezért lehet némely esetben, hogy évek óta változatlan weboldal az élmezőnybe került. Holott köztudott, hogy a weboldal szövegének rendszeres frissítése nélkül nem lehet az élmezőnybe kerülni. Mindez területenként eltér, ezért érdemes ellenőrizni a saját témáját is.

Egy személyes megérzés, amit igen nehéz vizsgálatokkal bizonyítani

Van 2 nagyon erős rangsorolási faktor, amit egyedül a Google képes megállapítani. Ezeket a faktorokat nagyon nehéz mesterségesen manipulálni. Jó tartalmat bárki írhat, minőségi linkeket bárki szerezhet önerőből ingyen, vagy fizet linképítésért. Azonban ezt a 2 faktort csak a Google ismeri és a weboldal tulajdonosok / SEO cégek nem tudják manipulálni (illetve rettentően nehéz, mivel nagyon jó szövegíró és marketing képesség szükséges hozzá amellett, hogy a téma tökéletes szakértője legyen) sem önerőből, sem szolgáltatások megvásárlásával:

  • Átkattintási arány
  • Oldalon töltött látogatási idő

Linképítés, tartalomépítés ide-vagy oda: amelyik oldal jó, annál leragadnak a felhasználók. Kevés a visszafordulási arány és sok időt töltenek az oldalon. Több cikket is elolvasnak, vagy legalább átnéznek. Az átkattintási arányokat a Google régóta ismeri és a Google Search Console-ban még a rendelkezésünkre is bocsátja. A munkamenetek számát és idejét a Google Analytics-ből megtudhatjuk - de ehhez a Google algoritmus nem fér hozzá és ez nem rangsorolási faktor.

Az oldalon töltött látogatási idő pontos mérésére nincs lehetőség. Azt azonban tudja mérni a Google, hogy mennyi idő telik el a találati listán két kattintás között. Mi történik akkor, ha egy felhasználó kattint az első találatra, majd 30 másodperc múlva a Google a második találatra kattintást naplózza? Értelemszerűen az első oldal rém ellenszenvesnek tűnt. Gyors kattintás a vissza gombra és jöhet a következő...

...Ön észrevette, hogy 2018. február 14 óta megváltozott a találati lista? Egy példa:

SERP változás

Mikor bekattint egy weboldalra, majd utána a böngésző "vissza" gombjára kattint néhány másodperc múlva: megjelenik a gyakran keresett kulcsszavak listája. Közvetlenül a weboldal alatt.

Mit is jelent ez?

Azt tudjuk, hogy a felhasználók lapozás helyett inkább új keresést indítanak. Ezt gyorsítja ez a nem túl rég aktivált változtatás. Egyértelmű, hogy a Google a kattintás után a visszafordulási arányok minimalizálására törekszik. Amennyiben ez a sejtés beigazolódik, ütős címsorokkal (title) és leírásokkal elért magas átkattintási arány + oldalon eltöltött idő olyan fontos (ha nem fontosabb) rangsorolási faktorrá válhat, mint a mesterségesen manipulálható linképítés. Miközben a látogatót "lebilincseli" a weboldal és elfelejtkezik a böngésző vissza gombjáról.

A helyezés veszítés 3 fő oka

A helyezés veszítés okának megállapítása fontos feladat. Ha hiba történt, akkor a hiba feltárása és javítása után az eredeti helyezés visszaszerezhető. A SEOzseni TOP100 helyezés figyelő funkcióval a legegyszerűbb feltárni a helyezés veszítés okát:

  • Büntetés: könnyen felismerhető, ha weboldala büntetést kapott. Ilyenkor jellemzően a találati lista változatlan marad. Mindössze az Ön weboldalát sorolja hátra az algoritmus
  • Konkurens beelőzte: nem nehéz felismerni, mert félkövérrel mutatja azokat az oldalakat, amelyek korábban az Ön weboldala mögött voltak. Ha a helyezés veszítés nagyjából megegyezik a félkövérrel megjelölt honlapok számával, akkor a konkurens megelőzte és weboldala nem kapott büntetést
  • Algoritmus frissítés: ilyen történt most is. Onnan ismerhető fel, hogy a TOP100 lista jelentősen átrajzolódik. Ilyenkor „szikrázik” a táblázat. Rengeteg zöld (helyezés javulás) és piros (helyezés veszítés) jelzéseket láthat sok-sok weboldal mellett

Mit tegyen, ha veszített a helyezésen?

Az algoritmus változás detektálására nincs más mód, figyelni kell a fontos kulcsszavakat. A Google nem erősíti meg az összes algoritmus frissítést, de a TOP100 sorrendjének jelentős változása mindig algoritmus frissítésre utal.

A frissítés során nyertes és vesztes weboldalak elemzésével lehet megismerni az algoritmust. A SEOzseni linkprofil és a tartalom elemző funkciókkal egy kattintással kiértékelheti a weboldalakat.

SEOzseni TOP100 kulcsszó helyezés

Ez a funkció itt található: SEOzseni » Eszközök » Kulcsszó TOP100 lista

Érdemes újra átvizsgálni, hogy weboldala megfelel-e az alap SEO követelményeknek:

Te mire szeretnél megoldást? Írd le a kérdésed, észrevételed:

*Név:

E-mail cím (Nem publikus. Értesítést kapsz, ha érkezik válasz a kommentedre):

*Hozzászólás:

--
Köszönöm megtisztelő figyelmed, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Weboldal készítés, keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing 2005 óta.

© 2005 - 2024 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.