Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Google algoritmus frissítés 2019 szeptember

2019. szeptember 29, vasárnap 11:46 (Frissítve: 2023-02-28)

A 2019 szeptemberi Google algoritmus frissítés hatása

A Google mérnökök ismét módosítottak az Google rangsorolási algoritmusán

A változás nyertesei helyezés és forgalom növekedést zsebelnek be - míg a vesztesek hibáztató levelek tucatjaival bombázhatják a SEO-s kollégát a megcsappant bevételek, elnémuló telefonok miatt. Mi történt, mire kell ezentúl figyelni?

A Google mindig valós időben készíti el a találati listát. Ez azt jelenti, hogy a verseny sosem áll meg egyetlen pillanatra sem. Amikor egy jó módszerrel tetemes előnyre tesz szert egy weboldal, akkor hosszú távra az élmezőnybe kerül. Ilyenkor sokan azt képzelik, hogy ez az állapot örökre így marad.

Azonban a konkurensek sem tétlenkednek és több száz, akár több ezer weboldal minden nap trónfosztásról álmodozik. Linkeket gyűjtenek, tartalmat építenek - aminek előbb-utóbb meg is lesz a pozitív hatása.

A konkurensek tevékenysége mellett még a Google mérnökökkel is harcot vív a SEO-s kolléga. Ugyanis a mérnökök folyamatosan változtatnak az algoritmuson. Évente 300 kisebb és néhány tucat nagyobb algoritmus módosítást hajtanak végre. Bizonyos SEO trükkökkel orvosolni lehet a weboldal szövegírásban elkövetett hibáit. Ezek egy darabig jól működnek - de egy-egy algoritmus módosítás egyfajta hibajavító csomag, ami elkaszálhatja a SEO trükköket.

Nincs más megoldás, időt és energiát kell befektetni a SEO szövegírásra. Ez nagyon fárasztó hosszútávon, hiszen ki tudná „ugyanazt” leírni kétszázszor is? Hogyan lehetne a mindennapi teendők mellett még hetente 2-3-5-10 új blog bejegyzést készíteni a weboldalon? Igazi rémálommá válik, de már most elkerülhetetlen.

A szeptemberi alap-algoritmus változás úgy tűnik a néhány szövegírásbeli hibát orvosolt. Ezek között néhány fontosabbat emelnék ki:

Tipp #1: Keresőbarát webcím

Ma a weboldalak több mintt 60 százaléka ingyenes CMS rendszereket használ, mint például Magento, WordPress és Joomla. Ezek képesek keresőbarát webcímek kezelésére, de még mindig sokan kikapcsolják ezt a funkciót.

Így néz ki egy hagyományos webcím:

http://www.domain.hu/index.php?route=product/product&product_id=1009333

Keresőbarát formában:

https://domain.hu/angelcare-legzesfigyelo

Úgy tűnik, a mostani algoritmus frissítés hatására a hagyományos webcímek hátrébb kerültek. Főleg webáruházaknál látványos a visszaesés, ahol több száz (több ezer) termék található. A keresőbarát webcímre álláskor senki se feledkezzen el a megfelelő „301 Moved Permanently” típusú átirányításról.

Tipp #2: céloldal irrelevancia

A szeptemberi hibajavító folt visszasorolta azokat az oldalakat, ahol a linkszövegre helyezett kulcsszó kevésbé releváns az érkező oldal szövegével. Hajj, ez így elég kínai. Értelmezzük a fenti mondatot tagonként. Adott egy kulcsszó, amire egy weboldal jó helyezést akar elérni. Köztudott, hogy ennek a kulcsszónak szerepelni kell a weboldalra hivatkozó linkek szövegében. Ezért a SEO-s kolléga készít sok-sok linket, ami tartalmazza ezt a kulcsszót.

Ha van elegendő linkforrás, akkor egyszerre, párhuzamosan több kulcsszóval is el lehet végezni ugyanezt a módosítást.

A Google algoritmusa a linken keresztül a forrás oldal szövegét hozzáadja az érkező oldal (az az oldal, amire a link hivatkozik) szövegéhez. Ezért lehet olyan találati listát látni, amikor a keresett szó nem minden esetben szerepel az érkező oldal szövegében. Ezt úgy jelzi a Google, hogy a találatok alatt szürkével és áthúzva kiírja azokat a szavakat, amelyek nem szerepelnek az adott oldalon.

A 2019 szeptemberi Google algoritmus frissítés hatása

A Google találati listáján olyan weboldalak is szerepelhetnek, ahol a kulcsszót nem is tartalmazza az oldal szövege

Ezt a trükköt elkezdte kijavítani a Google. Egyre gyakrabban visszasorolja azokat az oldalakat, ahol a kulcsszó csak a linkforrás oldalon található meg.

Tipp #3: Tartalomépítés

A Google információra éhes mesterséges intelligenciája imádja az új tartalmat. Falja az adatokat, hogy legyen miből tanulni. Ezt észre lehet venni a helyezésen is. Aki rendszeresen frissíti a weboldalát, megőrizheti az élmezőny béli helyezését.

Friss kutatások igazolták, hogy 2-3 hónap friss tartalom nélkül és 2-3 helyről 6-8 közé esik vissza a weboldal.

Az oka egyszerű: az információ elévül. Gondoljon csak arra, hogy mennyi az Euro árfolyama? Erre a kérdésre ma egészen más választ adunk, mint egy hónappal ezelőtt. A Google algoritmus az információ elévülését úgy számítja ki, hogy mikor keletkezett legutoljára friss tartalom. A virágot is öntözni kell, hogy ne száradjon ki. Senki sem tesz fonnyadt, száraz virágot a kirakat reflektorfényébe. Ilyen a Google találati lista is: nem mutat a felhasználóinak béna, lejárt weboldalakat.

Tipp #4: Szemantikus SEO

A harmadik legfontosabb rangsorolási faktor a RankBrain. Ez a Google mesterséges intelligenciája, ami vektorokat készít a szavakból. Minél közelebb vannak a vektorok egymáshoz, annál jobban releváns a szöveg egy témában.

Ezt úgy lehet elérni, hogy a témához kapcsolódó, de más témára NEM jellemző kifejezéseket is bele kell szerkeszteni a szövegbe. Ezt nevezik szemantikus SEO-nak.

A SEOzseni-ben a TOP10 kulcsszó ellenőrző funkcióval ki lehet gyűjteni azokat a szemantikus kulcszavakat, amelyeket a TOP10 konkurens használ. Egyetlen kattintással össze lehet vetni az Ön egyik weboldalával. A hiányosságokat villámgyorsan javíthatja.

Te mire szeretnél megoldást? Írd le a kérdésed, észrevételed:

*Név:

E-mail cím (Nem publikus. Értesítést kapsz, ha érkezik válasz a kommentedre):

*Hozzászólás:

--
Köszönöm megtisztelő figyelmed, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Weboldal készítés, keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing 2005 óta.

© 2005 - 2024 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.