Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Keresőoptimalizálás CTR

2013. június 12, szerda 02:21 (Frissítve: 2023-11-21) | Technikai SEO, Vevőszerzés, SEM, SEO alapok

Google SERP CTR

A Google organikus találatok átkattintási arányai

Amikor az első CTR cikket írtam, még különböző technikákkal pontosan mérni lehetett, hogy hanyadik helyen szerepelve kattintottak a weboldalra a látogatók. Nagyon-nagyon régen. Ma már teljesen más a SERP kinézete. A kattintási arányok is változtak. Azonban a tendencia megmaradt: az első három organikus találat zsebeli be a kattintások háromnegyedét, innentől lefelé pedig csak morzsák jutnak.

A legfrissebb (2022) felmérés szerint Magyarországon 5 millió fő használja a Google keresőt a vásárlás előtti tájékozódásra. Az internetes keresésekből származó online jövedelem egy része a „közvetlen” vásárlás formájában jelenik meg: kitöltik a megrendelőlapot. Az online bevétel másik forrása a „közvetett” megrendelés: a leendő vevők a keresőt egy cím, nyitvatartás, telefonszám megszerzésére használják, majd internet nélkül vásárolnak. Az internetes bevételedet meghatározza a keresőből érkező célirányot látogatóid száma. Az átlagos átkattintási arányok (angolul: Click Through Rate, azaz CTR) és a kulcsszavad havi keresési mennyisége alapján kiszámíthatod, hány kattintásra számíthatsz, ha javul a helyezésed. Hogyan használd fel az erőforrásokat? Milyen versenyben erősítsd linkekkel az oldaladat? Mi hoz több látogatót? Nagy versenyben rosszabb helyezés, vagy kisebb versenyben az első három? A CTR arányok segítenek a látogatottságod maximalizálásában.

Megdöbbentő eredmények a kulcsszó helyezések és a látogatottság közötti összefüggésben:

  • 1.000 keresésből az első átlagosan 423 db kattintás tudhat magáénak, míg a második csak 119 db kattintást. A kattintások kétharmadát, de inkább a háromnegyedét elviszi az első 3 találat.
  • Ha az első oldal közepén vagy, akár 10x több kattintás lehet csak azzal, hogy az élmezőnybe kerülsz.
  • 1.000 keresésből az első oldal utolsó helyén átlagosan 27-28 db kattintás várható, míg a soron következő helyen, második oldal első helyén csak 6-7 db kattintás zsebelhető be. Ennek az oka: az emberek nem lapoznak, inkább új kulcsszó keresésével haladnak tovább.

Lapozás helyett új keresés

Csak az élmezőnyben kereshetsz milliókat: a leendő vevők lapozás helyett inkább újabb kulcsszóval próbálkoznak. A leendő vevőid a kulcsszó beírása, majd az „Enter” leütése (vagy a „Keresés” gombra kattintás) után 10-es csoportokban látják a weboldalakat. Az emberek fentről lefelé olvassák a találatokat. Nem mindegy, hogy a rangsoron belül hányadik helyen jelenik meg weboldalad. Az első találatot nézik meg először és csak akkor haladnak tovább, ha a weboldalból megjelenő kivonat nem elég kecsegtető.

Google SERP: az első öt oldal kattintási aránya

Az első 5 oldal (50 találat) átlagos organikus átkattintási aránya: A második oldalra 1.000 keresésből csak 45 db kattintás jut

A 10-ik helyezés éles választóvonalat jelent, mert az utána jövő találatok megtekintéséhez már lapozni kell. Meglehetősen kevesen lapoznak tovább a második, és még kevesebben a harmadik és az azt követő oldalakra. Az ötödik oldalon szereplő honlapokra 1.000 keresésből csupán heten kattintanak.

Inkább új kulcsszóval próbálkoznak, ha nem találják megfelelőnek a találatokat.

Google SERP: az első harminc találat kattintási aránya

Az első 30 találat átlagos átkattintási arányok nagy tanulságai: az első három és félszer több kattintást szerez, mint a második. Az első három viszi a kattintások háromnegyedét. Nem lapoznak, inkább új kulcsóval próbálkoznak az emberek.

Az első harminc találat kattintási statisztikájából is látszik, hogy az 1-2 és a 10-11 találatok között óriási szakadék húzódik. 1.000 keresésből az első oldal utolsó helyén átlagosan 27-28 db kattintás várható, míg a soron következő második oldal első helyén csak 6-7 db kattintás zsebelhető be. Több mint négyszer többen kattintanak az első oldal utolsójára a második oldal elsőjéhez képest.

Exponenciális látogatottság növekedés

Az első 10 találat kattintási arányai - A Google első oldalán egyetlen helyezés javulás azonnal érezhető bevétel növekedést hoz. A kattintási arányok további elemzése megdöbbentő képet ad. Az első oldalon szereplő első három a kattintások közel kétharmadát zsebeli be. Az első és a második között óriási szakadék húzódik. 1.000 keresésből az első átlagosan 423 db kattintás tudhat magáénak, míg a második csak 119 db kattintást. Az első több mint 3,5-ször több kattintást zsebel be a második helyen szereplő weboldalhoz képest.

Google SERP: az első tíz találat kattintási aránya

Az első oldal első 10 találat átlagos átkattintási aránya: Az első több mint három és félszer több kattintás zsebel be, mint a második.

A kattintások száma exponenciálisan csökken,
ahogy a helyezés romlik.

Az utóbbi időszakban egyre többen kezdték félvállról venni a keresőoptimalizálást. Olyan hírek terjedtek, hogy nincs is akkora különbség a helyek között. Sokan kényelmesen hátradőltek abban a tudatban, hogy weboldal a harmadik oldalon szerepel. Még többen megelégedtek azzal, amikor honlap bekerült az első tíz közé.

Az átlagok azonban mást mutatnak:

  • 1.000 keresésből a 1. hely 423 db kattintást zsebel be
  • 1.000 keresésből a 2. hely 119 db kattintást zsebel be
  • 1.000 keresésből a 3. hely kevesebb mint 100 db kattintást (84 db) zsebel be
  • 1.000 keresésből a 6. hely már csak 39 db kattintást zsebel be
  • 1.000 keresésből a 10. hely 27 db kattintást zsebel be
  • 1.000 keresésből a 11. hely (második oldalon az első) 6-7 db kattintást zsebel be
  • 1.000 keresésből a 21. hely (harmadik oldalon az első) 3-4 db kattintást zsebel be
  • 1.000 keresésből a 31. hely (negyedik oldalon az első) 1-2 db kattintást zsebel be
  • 1.000 keresésből a 41. hely (ötödik oldalon az első) 0-1 db kattintást zsebel be
  • 1.000 keresésből az 51. hely (hatodik oldalon az első) EGYETLEN KATTINTÁST SEM zsebel be

Helyezés = profit

Döbbenet! Több százezres extra profit jár azért, ha csak egyetlen helyet lépsz előre a Google keresőben, amit tökéletesen megtanulhatsz a SEO tanfolyam elvégzésével:

  • 2-ik helyről az elsőre kerül: 255%-os profit növekedés
  • 3-ik helyről a másodikra kerül: 41,6%-os profit növekedés
  • 4-ik helyről a harmadikra kerül: 40%-os profit növekedés
  • 5-ik helyről a negyedikre kerül: 22,4%-os profit növekedés
  • 6-ik helyről az ötödikre kerül: 22,5%-os profit növekedés
  • 7-ik helyről a hatodikra kerül: 17,6%-os profit növekedés
  • 8-ik helyről a hetedikre kerül: 13,3%-os profit növekedés
  • 9-ik helyről a nyolcadikra kerül: 7,1%-os profit növekedés

Számos vállalkozó sikeresen bekerült az első oldalra, majd kényelmesen hátradől és megpróbálja élvezni a bevételeket. Sajnos azonban a látogatók elmaradnak. Nézd csak, hogy milyen óriási különbséget jelent néhány helyes változás az első oldalon:

  • 9-ik helyről az elsőre kerül: 15-ször több profit
  • 6-ik helyről az elsőre kerül: 10,5-szer több profit
  • 9-ik helyről a másodikra kerül: 4,25-ször több profit
  • 7-ik helyről a harmadikra kerül: 2,4-szer több profit
  • 6-ik helyről a negyedikre kerül: 1,5-szer több profit
  • 4-ik helyről a másodikra kerül: 1,98-szor több profit

CTR kalkulátor

A várható látogatottság kiszámítása a kulcsszó pontos keresési számából az átlagos átkattintási adatok (CTR) alapján. A kulcsszóhoz tartozó várható látogatottság kiszámítása igen egyszerű. A kulcsszó pontos keresések számát össze kell szorozni a weboldaladnak aktuális helyezéséhez tartozó átkattintási arányokkal. A kiszámításhoz tedd a következőket:

  • Nyisd meg a Google Kulcsszótervező Eszköz oldalát.
  • Írd be a kedvenc kulcsszavadat, majd kattints a „Keresés” gombra.
  • Jegyezd fel a pontos keresések számát.
  • Jegyezd fel a helyezésedet.
  • Add meg a táblázatban a megfelelő adatokatat és kattints a „Számítás” gombra.

Becsült átkattintás kiszámítása:

A kulcsszó keresési száma:
Aktuális helyezésed:
 

 

4 hozzászólás

Oborzil Tamas | 2013. június 12, szerda 19:26
Az első helyezés mire vonatkozik a fizetetre vagy az organikus találatra?
Verdes János | 2013. június 13, csütörtök 08:20
@Oborzil Tamas: Minden az organikus találatokra vonatkozik. Az egyértelműség kedvéért javítottam a főcímet.
Budaváry Tamás | 2019. április 05, péntek 08:34
Ezek az adatok honnan vannak? Nem szerepel bennük, hogy kb. 30 százaléka nem kattint semmire sem.
Verdes János | 2019. április 08, hétfő 13:34
@Budaváry Tamás: SERP kattintási arányokat sokan monitorozzák, ennek többféle metódusa is létezik. A saját kutatásaimat vetettem össze más, ebbe a témába vágó publikált kutatási eredményekkel. Mára ezek az értékek természetesen változtak, de itt a kattintási arány csökkenésének szellemiségét kell megérteni.

30% nem kattint - érdekes adat, kíváncsi lennék, milyen tanulmányok támasztják alá. Ha a felhasználó nem talál releváns találatot, lapozás helyett új kulcsszóval próbálkozik. Ebben az esetben el tudom képzelni, hogy kattintás nélkül távozik a találati listáról

Te mire szeretnél megoldást? Írd le a kérdésed, észrevételed:

*Név:

E-mail cím (Nem publikus. Értesítést kapsz, ha érkezik válasz a kommentedre):

*Hozzászólás:

--
Köszönöm megtisztelő figyelmed, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Weboldal készítés, keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing 2005 óta.

 

© 2005 - 2024 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.