Googlebot naplózás
Mikor térképezi fel (indexeli) a Google a PR cikkeket?
A SEOzseni Közösségi Linképítés által annyi PR cikket szerezhet, amennyit csak akar. Ha weboldalának kiváló a tartalma és a technikai paraméterei, a jó minőségű PR cikkek a
A Google rangsorolási algoritmusa a helyezés meghatározásához legalább 50%-ban a weboldalra hivatkozó linkek hálózatát vizsgálja. Számítógépek százezrei térképezik fel az internetet és mentik el a Google adatbázisába (szakszóval: indexelés), hiszen a rangsorolási algoritmus csak a saját adatbázison belül tud matematikai számításokat végezni.
Sokan elfeledkeznek arról, hogy a kiváló helyezés eléréséhez nem elég kiváló minőségű PR cikket írni és publikálni. Arról is gondoskodni kell, hogy ez a cikk bekerüljön a Google adatbázisába, azaz a Google robotjai (melynek neve: Googlebot) indexeljék a cikket.
A SEOzseni 6 módszerrel maximalizálja a PR cikkek feltérképezésének sebességét
A linképítésbe fektetett idő, pénz és energia akkor térül meg, ha a Googlebot a publikálás után nagyon gyorsan indexeli a PR cikket. Ennek a felgyorsítására a SEOzseni 5 eszközt vet be (nem fontossági sorrendben):
#1.) Többszintű linképítés: a linkek is linkeket kapnak. A PR cikkek nem csak úgy „lógnak a semmiben”, hanem a többi PR cikkekből és egyéb forrásból linkeket kapnak. Ezáltal bekerülnek a linkhálózat aktív vérkeringésébe. A PR cikk felértékelődik, a benne levő link ereje kirobbanóan nő.#2.) Keresőbarát, egyedi webcím: minden egyes PR cikk saját, jól megkülönböztethető és a fontos kulcsszót tartalmazó webcímet kap. A felhasználók által kényelmesen megosztható és a Googlebot által imádott URL címek.#3.) Egyedi tartalom: a Google utálja a másolt, azaz duplikált tartalmat. Az adatbázisából folyamatosan törli a szemetet. Nagyon sok PR cikk annyira hasonlít egymásra, hogy könnyen a „kisöprendő” címkét kapja meg. A SEOzseni PR cikkek szövege teljesen egyedi, ezért az indexelés után sem kerülnek a Google kukájába#4.) 2 kattintás: a Google feldolgozó kapacitása véges. Az erőforrásokat a fontosnak ítélt tartalom feldolgozására fordítja. Míg a kevésbé fontos tartalmat „majd később” feldolgozza. Azonban végtelenül gyarapodik a fontosnak ítélt tartalom és a kevésbé fontos tartalom talán soha nem lesz indexelve. A fontosság megállapításának egyik eszköze a weboldal struktúra vizsgálata. A SEOzseni úgy alakítja ki a PR cikkek struktúráját, hogy a kezdőlapról indulva maximum 2 kattintással az összes PR cikk elérhető legyen. Ezáltal magas prioritást kap a tartalom és gyorsan feltérképezi a Googlebot.#5.) Oldaltérkép: ahol lehetséges, ott a PR cikkek oldaltérképe a jelenkori szabványos formáknak megfelelően elkészül. Ezt a listát szintén szereti a Googlebot és kiemelt prioritást kapnak az oldaltérképben szereplő webcímek.#6.) „Belinkelt források”: a SEOzseni Közösségi Linképítés tagjai csak jól belinkelt weboldalak lehetnek. Az újonnan induló weboldalakat pedig több tucatnyi PR cikk, sitewide link, kép link és prémium link erősíti. A domain nevek értéke ezáltal megnő, magasabb prioritást kap. Aminek egyik jutalma, hogy több helyet kap az indexben és gyorsabban frissíti az indexet a Googlebot.
Hogyan nézheti meg, hogy mely PR cikkek kerültek a Google indexébe?
A SEO-ban jártas ZSENI-k rögtön arra gondolnak, hogy a Google Search Console-ban lehet megtalálni a weboldalra hivatkozó linkek listáját. Fontos tudni, hogy ez a lista korántsem tartalmazza az összes linket, amiből a Google rangsorolási algoritmusa dolgozik. Egyfajta igen pontos, de mégis csak tájékoztató jellegű adathalmaz található meg a GSC-ban. Az itt látható adatbázis sokkal kisebb, mint a rangsoroláshoz használt adatbázis.
Azt pedig csak a Google mérnökök tudják, hogy a valódi adatbázis milyen arányban kerül megtekinthetővé a GSC-ban. Hiszen nagyon könnyen kiismerhető, ezáltal könnyedén manipulálható lenne a rangsorolási algoritmus, ha a Google a számításhoz felhasznált összes adatot a felhasználók rendelkezésére bocsátaná.
Egyetlen módszer létezik arra, hogy felderítsük a feltérképezett weboldalakat: a szerver napló. Minden webcím lekérdezése során a szerver naplóba kerül egy bejegyzés. Ebben általában a felhasználó böngészőjének típusát, a látogatás idejét, a látógató IP címét rögzítik. A keresőrobotok egyedi böngésző típussal (User-Agent) azonosítják magukat. Innen megállapítható, hogy mikor töltötte le a szerverről a Googlebot a tartalmat.
Ilyen naplózást használ a SEOzseni:
A PR cikkek naplóját évek óta rögzíti a SEOzseni, ám ezt csak a Szuper-Adminisztrátorok láthatták. Mától minden felhasználó láthatja a saját naplóját
Ebből a naplóból kiderül:
- Mikor nyitották meg a PR cikket
- Milyen típusú megnyitás történt: valódi ember olvasta a cikket - vagy keresőrobot indexelte
- Milyen keresőrobot indexelte a PR cikket
- Egy kattintással szerkeszthető valós időben a PR cikk tartalma
- Egy kattintással megnézhető a PR cikk
- Ez a funkció itt található: SEOzseni » Közösségi Linképítés » PR cikk látogatók
Te mire szeretnél megoldást? Írd le a kérdésed, észrevételed:
--
Köszönöm megtisztelő figyelmed, tisztelettel:
Verdes János
Weboldal készítés, keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing 2005 óta.