Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Kifejezésegyezés: 2019 szeptemberi Google frissítés

2019. október 19, szombat 15:43

Kifejezésegyezés: új korszak a SEO szövegírásban

A Google 2019 szeptemberi frissítés új fejezetet nyitott a keresőoptimalizálásban. A tartalomépítést és SEO szövegírást alapjaiban írta újra. Végérvényesen szakítani kell a régi módszerrel. Már most sokan helyezést veszítettek, de ezzel még nincs vége. A Google kiszórja a találatok közül azokat az oldalakat, ahol nincs legalább „kifejezésegyezés” szintű relevancia a kulcsszó és az érkező oldal szövege között

A Google mesterséges intelligenciája képes értelmezni a weboldal szövegét. A szavak jelentése alapján határozza meg, hogy egy-egy oldal mennyire jól fedi a keresett kulcsszó témáját. Az algoritmus és képes megfejteni, hogy melyik weboldalt fogják szeretni az emberek. Úgy tűnik, hogy ezen csiszoltak a 2019 szeptemberi algoritmus frissítésen.

A korábbi cikkemben a második tipp alatt írtam, hogy a Google elkezdte visszasorolni a weboldalakat egy érdekes szempont szerint. Egyre több jel mutat arra, hogy „kifejezésegyezés” nélkül nem lehet az élmezőnyben maradni.

Mi is az a kifejezésegyezés?

A Google Ads kifejezésegyezés alapján lehet jobban megérteni, hogy miről is van szó. A képlet egyszerű: megtalálható-e a weboldal szövegében a keresett kulcsszó majdnem pontosan úgy, ahogy azt a keresőbe írták? A kulcsszóhoz közeli változatokat ugyanannak veszi, ide tartoznak:

  • elírások
  • egyes és többes számú formák
  • mozaikszavak
  • ragozott formák
  • rövidítések
  • ékezetek

A Google a releváns találatokat akarja megjeleníteni. Ezt úgy vizsgálja meg, hogy a kulcsszóhoz szorosan köthető kifejezéseket, fogalmakat, szakszavakat keres a szövegben. Ha nincs eléggé releváns találat, akkor kénytelen engedni az elvárásain. Az élmezőnybe kerülhet olyan weboldal is, amely nem is tartalmazza az adott kulcsszót.

Az előző cikkben a fólia konfekcionáló gép budapest Google keresés volt a példa. Ahol olyan találatokkal volt tele az első oldal, ahol a BUDAPEST szó nem is szerepelt. Idézzük fel a képet:

Ilyen lett:

SEO kifejezésegyezés

Úgy tűnik, nagyon pontos volt a megérzésem. 2-3 héttel később megváltozott a Google találati listája. Bekerült egy közvetlen link abban az esetben, ha a weboldal egyáltalán nem is tartalmazza az adott kulcsszót

Ezek a fejlesztések közvetlenül a szeptemberi algoritmus frissítés után készültek. A Google nem nagyon szokott kísérletezni a találati listájával. Mindez arra utal, hogy egyre nagyobb adatbázisból dolgozik és egyre pontosabb a mesterséges intelligenciája.

A megoldás nagyon egyszerű: még több, még jobb minőségű tartalmat kell készíteni

A kifejezésegyezés bevezetésével hátrasorolt rengeteg weboldalt a Google. Főleg azokat, amelyek long-tail kulcsszavakra építettek, illetve néhány tízezres találatot adó találatok között jelentek meg. Erős versenyben is történt változás, itt főleg a linképítés (illetve annak hiánya) miatt.

Érdemes a Google Ads-ban leírtak szerint csoportosítani az egymáshoz szorosan illeszthető kulcsszavakat. Ezekre pedig egy-egy specifikus érkező oldalt készíteni. Jöhet néhány link, és vissza az élmezőnybe.

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa folyamatosan változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik:

No-spam: csak keresőoptimalizálás és linképítés cikkeket kap, reklámot soha

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője

© 2005 - 2019 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.