Minőségi PR cikk készítése
A jól elkészített PR cikkek az élmezőnybe juttathatják weboldaladat
Etikus, engedélyezett (white-hat) keresőoptimalizálás eszköz más weboldalakon cikkek, tanulmányok, bejegyzések - egy szóval PR cikkek közzétételével értékes linkek gyűjtése. A cikk jól megírt szövege mellett figyelni kell a megfelelő formázásra is. A legértékesebb linkek tökéletes minőségű, kulcsszavakra írt PR cikkekből származnak. Ezek a jó minőségű PR cikkek nagyon gyorsan és hatékonyan javítanak weboldalad helyezésén: mivel a linken keresztül a cikk minden kulcsfontosságú elemének értéke hozzáadódik a Te weboldalad értékéhez
A Google élmezőnyébe akkor kerülhetsz, ha a látogatóknak a weboldalad élményt nyújt az adott témában. A látogatóid új ötleteket, tippeket, friss információkat, eljárásokat olvashatnak. Kellemes tapasztalatokat szerezhetnek, amitől az életük szebbé - jobbá - gyorsabbá - kényelmesebbé válik. Egy ilyen weboldal elkészítéséhez nagyon jól kell ismerni és szeretni az adott témát. Amikor a látogatók ilyen élményeket tapasztalnak, szívesen osztják meg az oldal linkjét saját weboldalukon, blogjukon és közösségi médiás profiljukon.
Egy jó cikket mi magunk is népszerűsíthetünk. Etikus (white-hat) keresőoptimalizálási eszköz a saját weboldalunk népszerűsítése más weboldalakon. A partner publikálja az általunk megírt cikket, tanulmányt, bejegyzést - összefoglaló néven PR cikknek nevezzük. A megosztott PR cikk a legértékesebb linkforrás. Tartalmi hibáktól mentes weboldallal és sok-sok PR cikkes linkkel garantáltan a Google élmezőnyébe kerülsz.
Miért hatékony a PR cikkes linképítés?
A Google ismerte fel elsőként a linkek szövegének jelentőségét. Egy évtizeddel ezelőtt a link szövegére helyezett kulcsszó villámgyorsan az élmezőnybe repítette a weboldaladat. Ahogy teltek az évek és fejlődött a technológia, a Google mérnökök is új irányt vettek. Észrevették, hogy a felhasználók a linkek megosztása során mondatokat írnak a link köré. Felvezetik a témát, utána jöhet a folytatás, kattintson a látogató a linkre. Erről még 2013-ban írtam egy cikket.
A link közvetlen szövegkörnyezetében szereplő kulcsszavak óriási hatással voltak / vannak a helyezésedre. A rangsorolási algoritmus egész egyszerűen megnézi, hogy a link előtt illetve link után lévő X darab karakterben szerepel-e a kulcsszó. A korábban hatékony, linkszövegre helyezett kulcsszavas keresőoptimalizálás technikát a Google Pingvin nevű büntető algoritmus elkaszálta. Ezt váltotta fel az, hogy a link közvetlen szövegkörnyezetébe helyezzük a kulcsszavakat - és nem (csak) a link szövegébe.
Ahogy tovább fejlődött a technika, a Google mérnökök ismét módosítottak az alapelven. Ma már van elég számítógépes feldolgozási kapacitás, hogy pontosabb számításokat végezzen az algoritmus. A link összekapcsol két weboldalt és az algoritmus mind a két weboldal teljes tartalmát vizsgálja. Nem csak a link szövegét, nem csak a link előtt és után lévő X karaktert, hanem a teljes oldalt.
Kulcsszavakat és kifejezéseket keres a teljes dokumentum szövegében. Ezt az egész információt hozzáadja a linkkel hivatkozott weboldal tartalmához. Összekapcsolja a PR cikk forrásaként szolgáló weboldal címsorát, főcímét, képeit, képek aláírását és minden fontos HTML elemet a cél weboldal tartalmával.
Ezért hatékony a PR cikkes linképítés szakszerűen formázott cikkekkel. A PR cikk fontos HTML elemeiben szereplő kulcsszavakat összeköti a link és hozzáadja az értékét a cél weboldalnak. Így tehát a linken keresztül számos hozzáadott érték vándorol a célzott honlapra. A weboldal értéke megnő, ezért sokkal jobb rangsorolást kap.
Szemantikus kulcsszavak
A szavak karakter-alapú elemzését felváltotta a nyelvi interfész. Nem a kulcsszó sűrűséget vizsgálja a Google, hanem a szavak jelentését. A Google óriási újítást hajtott végre. Bevezették a nyelvi interfészt, ami a tartalom értelmezésében játszik szerepet. Azóta már nem a karakter-alapú, szinte favágó robot szintjén levő rangsorolást használják.
A mesterséges intelligencia tanul, folyamatosan fejlődik. Megérti a szavak jelentését a szövegkörnyezettől függően. Egy jó cikk a témáról beszél és nem a kulcsszavak SEO-zására figyel. Amikor egy témáról kellő ismerettel beszélsz, szükségszerűen megemlíted a téma jellegzetes kifejezéseit. Ezeket nevezzük szemantikus kulcsszavaknak.
Szemantikus kulcsszavakban gazdak cikk készítése a SEOzseni TOP10 kulcsszó elemző funkciójával.
Szakszerű formázás
Hogyan formázd a PR cikkeidet úgy, hogy a keresőmotor megértse, miről szól a cikk? Mi tehát a minőségi PR cikk elkészítésének alapelvei? Nézzük végig. Tegyük fel, hogy megírtát egy jó cikket. Azonban ezt a cikket megfelelő formába kell hozni, hogy a keresőmotor értelmezni tudja. A cikk formázása HTML nyelven történik. Ugyanazok a szabályok vonatkoznak a PR cikkekre is, mint a tartalomépítéshez készített cikkekre:
- Oldalcím (title): a címsor tartalmazza a kulcsszót, halmozás nélkül.
- Főcím (h1): mint a címsor, a főcím is tartalmazza a kulcsszót halmozás nélkül.
- Kulcsszó sűrűség helyett szemantikus kulcsszavak: egy jó cikk beszél olyan kifejezésekről, ami csak az adott témára jellemző - de általános témára már nem.
- Egyéb elemek: képek neve, képaláírások, félkövér-dőlt-aláhúzott kiemelések, listaelemek tartalmazzák a kulcsszót.
- Link szövege: a link szövege tartalmazhatja a kulcsszót annak függvényében, hogy a korábban indexelt linkek szövegére mennyire jellemző a kulcsszavak előfordulása. Túlságosan sok kulcsszavas link büntetést - vagy a linkek lenullázását válthatja ki.
- Link célja: a mélylink építés ma már meghatározó lett. Nem természetes, ha a linkek zöme egyetlen oldalra hivatkozik. Ez azt jelenti a keresőmotor számára, hogy a weboldal nem rendelkezik értékes cikkekkel. Csak azzal az eggyel, amire a linkek nagy része hivatkozik.
PR cikk megosztás ingyen
A SEOzseni közösségi linképítés weboldal tulajdonosok összefogása azért, hogy egymás honlapján értékes cikkeket osszanak meg. Ezáltal a látogatók száma növekedni fog. Hiszen a cég nevére kereséskor a találatok között számos PR cikk jelenik meg. Ezáltal a cég hírneve, reputációja megnő.
Egyben vissza lehet szorítani a találati listán a sokszor konkurensek által álnéven közzétett negatív, hitelrontó bejegyzéseket. Sajnos hazánkban az ilyen lejáratás eléggé gyakran fordul elő. Emellett az értékes link sokat javít a weboldal helyezésén.
A SEOzseni kezelőfelületén lehetőséged van PR cikkeket megosztani a partnerek weboldalán. Ingyen.
A PR cikkek megosztása egyszerű. A SEOzseni SEO tanfolyam segítségével értékes linkeket szerezhetsz:
- Címsor: add meg a PR cikk címét. Rövid, de lényegre törő cím legyen benne a kulcsszóval. A PR cikk forráskódjában ez lesz az oldalcím (title) és a főcím (H1).
- PR cikk szövege: írd meg szakszerűen és könnyen olvasható formában a PR cikk szövegét. A szöveg tördelésében, formázásában segít az online HTML szerkesztő. Megadhatsz alcímeket (H2) is, félkövér-dőlt-aláhúzott kiemeléseket, listaelemeket stb.
- Linkek: a PR cikk szövegébe több linket is elhelyezhetsz. Ügyelj a természetes linkekre: ne halmozd a kulcsszavas linkszövegeket, mert büntetés járhat érte.
- Forrás kiválasztása: a rengeteg weboldal közül válaszd ki azt, ami számodra leginkább releváns. Vannak általános hírportálok, amelyek mindenféle cikket elfogadnak. De van speciális hírportál is, mondjuk autós hírek. Az ilyen speciális oldalak csak a releváns cikkeket fogadják el.
- PR cikk azonnali publikálása: vigyázz, mert a gombra kattintás után azonnal publikálásra kerül a PR cikked.
- Ezt a funkciót itt találod: SEOzseni » Közösségi Linképítés menü » PR cikk beküldés
- Permalink: https://admin.seozseni.hu/seozseni/pr-cikk-bekuldes/
Te mire szeretnél megoldást? Írd le a kérdésed, észrevételed:
--
Köszönöm megtisztelő figyelmed, tisztelettel:
Verdes János
Weboldal készítés, keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing 2005 óta.