Menü
Telefonszám
Kapcsolat
MOZ DA - és társaik

2019. szeptemper 09, hétfő 16:15

Téveszmék tisztázása a MOZ és hasonló backlink / linkerő elemző oldalakkal kapcsolatban

Ez a cikk sok linképítő csomagot kínáló gurunak NEM FOG TETSZENI. Mégis szükséges tisztázni, hogy milyen szerepet tölt be a MOZ DA/PA és társai a Google keresőoptimalizálásban

A linkek ereje nagyon fontos rangsorolási tényező. Hiszen egy erős oldalról származó link több száz, néha több ezer gyenge oldalról származó linkkel ér fel. Ez ősidők óta köztudott. A linkerő mérésére kezdetben a Google PageRank kijelzés szolgált. Sajnos a Google mérnökei úgy döntöttek, hogy megszűntetik a PageRank érték publikus megtekinthetőségét.

A PageRank algoritmusa nem szűnt meg, csupán a kijelzését állították le. Egy óriási űr keletkezett, amit a MOZ, ahrefs, MajesticSEO és hasonló backlink elemző oldalak próbálnak betölteni.

Az alapötlet kiváló: linkerő mérése a Googletől függetlenül

Megfelelő tudással és informatikai háttérrel készíthető olyan webrobot, ami a linkeket térképezi fel. A SEOZSENI is használ saját link-feltérképező algoritmust. Az interneten feltérképezett linkek hálózatából meg lehet tudni, hogy milyen forrásból szerez a konkurens weboldal linkeket.

Ennél többet is el lehet érni: megfelelő nagyságú adatbázis esetén következtetéseket lehet levonni arról, hogy mennyire népszerű (azaz jól belinkelt) egy-egy weboldal. Ezt a legnépszerűbb linkerő elemző, vagyis a MOZ úgy nevezi: Domain Authority (magyarul domain hitelesség), röviden DA. Ez a teljes domain név erejét hivatott mérni. Van egy másik indikátor szám is: Page Authority (magyarul oldal hitelesség), röviden PA. Ez az érték egyetlen lap, tehát egy webcím erejét hivatott mérni.

Ha a módszer működik, akkor meg lehet becsülni egy-egy konkurens hatalmi pozícióját. Amenyiben sok és magas DA linkeket kap, nagy valószínűséggel uralni fogja a Google-t. Megszerzi és meg is tartja a legjobb pozíciókat.

Fontos: nem rangrosolási faktor, csupán egy indikátor szám

Semmi kétség nincs afelől, hogy a Google-től független weboldalak saját számítási módszerei semmilyen hatással nincsenek a rangsorolási algoritmusra. A SEOZSENI-nek is van saját „DA” elemző módszere, de az így számított értékeket a Google nem veszi figyelembe.

Ross Jones azt hangsúlyozza, hogy a „Domain Autority egy relatív mérőszám”. Nem arra kell koncentrálni, hogy mekkora ez az érték - hanem a konkurens weboldalakhoz képest milyen növekedést / csökkenést mutat.

Diszharmónia a Google és a MOZ és társai számításában

A Google PageRank modellje a sztochasztikus szörföző elvén alapul. Ez azt jelenti, hogy a linkek számával egyenesen arányos a kattintás valószínűsége. Ha tehát egyetlen link van egy weboldalon, akkor a kattintási valószínűség 100%. Két link esetén 50-50 és így tovább: 100 / linkek száma.

Ez az eredeti linkerő, ami sokat módosult a kezdetek óta. Ma már figyelembe veszi az algoritmus azt is, hogy a link:

  • látható? (pl legördülő menü)
  • a fő tartalom vagy a másodlagos tartalom része? (EA-T módszer)
  • milyen linkerejű oldalon látható (rekurzív ciklus, ami miatt még a Googlenek is 100 naponta volt képes frissíteni ezeket az értékeket)

Ezzel szemben a MOZ és társai csupán összeadják az oldalra hivatkozó linkek számát és a nagy átlagok alapján, saját kútfőből mondanak egy értéket.

Súlyos számítási pontatlanságok: a Google adatbázisa mellett porszemnyi a MOZ adatbázisa akkor is, ha 35 trillió adatot tartalmaz. Itt csak apró morzsa a magyar weboldalak linkhálózata

A számítógépek számítási kapacitása véges. Minél több és modernebb számítógéppel rendelkeznek a multik, annál több a rendelkezésükre álló adat. Ebben éllovas a Google, ami mellett a MOZ, aHrefs, Majestic és társai eltörpülnek.

Mivel a számítási kapacitás véges, ezért fókuszálni kell a lőerőket. Méghozzá arra a célpiacra, ahonnan a bevételük származik. Hiszen nem jótékonysági szervezet, hanem profitéhes cégekről van szó. Zömében amerikai cégek lévén a profitjuk 90%-a az USÁ-ból származik, ezért a linkhálózat feltérképezését is a saját hazájukra koncentrálják.

A világ többi részére marad a kapacitás egytizede. Ebben pedig egy icike picike pont Magyarország.

Emiatt borzasztóan kevés linket dolgoznak fel és jelenítenek meg. A valóságban létező magyar linkek töredékét menti el a MOZ és társai. Ezért készült a SEOZSENI önálló linkindexelő rendszere, ami csak a magyar weboldalakkal foglalkozik.

Csalások kizárása: a Google-nek van büntető algoritmusa, amíg a MOZ-nak nincs, csak a linkek darabszáma alapján jelez ki egy értéket. Teljesen mindegy, hogy honnan származik a link

Mivel a MOZ és társai a darabszámból indulnak ki, nem is nehéz mesterségesen feltornázni ezt az értéket. Amire egész üzletág épült, amit a következő bekezdésben olvashat. Elég néhány tucat domain nevet regisztálni és egy végtelen ciklussal linkek százezreit gyártani.

Jó példa erre a soha véget nem érő lapozás. Első oldalon van számos link és egy link a második oldalra. Ami ugyanaz, mint az első oldal. Tehát rögtön megduplázódott a linkek száma. Ezen az oldalon van egy link a harmadik oldalra, ami pontosan ugyanolyan, mint az előző kettő. Ez így tovább végtelenül. A MOZ robotjai úgysem képesek végtelen mélységben feltérképezni egy weboldalt, ezért előbb-utóbb megállnak. De addigra már több százezer KAMU LINK került az adatbázisba.

A Google erre egy nagyon komoly eljárást fejlesztett ki. A Panda névre hallgató algoritmus felel a linknek forrásaként szolgáló oldal minőségére. Duplikált tartalom ellenőrzés egyből kinyírja az ilyen végtelen ciklusú linkeket, míg a MOZ és társai elfogadják. Bár a rendszert folyamatosan fejlesztik, közel sincs olyan hatékony, mint a Google algoritmusa.

Magyar valóság: így tesz tönkre egy nagyon hasznos eszközt a pénz

Ez most sokakban kiveri a biztosítékot, de attól még tény. Az egyáltalán, vagy csak keveset tájékozódott vállalkozót könnyű rávenni egy-egy gyors vásárlásra, ha kellően nagy az ígéret és jó a vételár. Ezért linképítő csomagokat sokan kínálnak, gyakran fillérekért.

A linképítő csomagot kínáló „guruk” százai szakmát tekintve bolti eladók, könyvelők, rendszergazdák, sőt, még műkörmössel is találkozhat, aki linkeket akar eladni. Valódi értékteremtés hiányában az egyetlen marketing eszköz az ár és valami logikus érv puffogtatása. Mivel a linkerő elég közismert fogalom, ezt használják a gyanútlan áldozatok kizsákmányolására. Azt szajkózzák, hogy vásároljon X darab magas DA értékű linket... Fúj.

Holott a linkek DA értéke SEMMIT SEM SZÁMÍT a Google rangsorolásába. A linkeknél, ami fontos:

Tisztelettel adózom korrekt SEO és linképítő társaimnak, akik a SEOZSENI-vel együtt évek óta uralják a Google első oldalát keresőoptimalizálás kulcsszóra:

  • ThePitch: az egyik legjobb SEO tanító mester csapat
  • NetPosition: az egyik legrégebbi és legerősebb linképítést kínáló csapat
  • Ite: a legjobb hazai SEO hírportál
  • Mokeropt: szintén egy régi és megbízható szolgáltató
  • Máté Balázs: nagyon jó tippeket adó független SEO szakember

A SEOZSENI hálózatában szerzett linkeket a konkurensek nem képesek feltérképezni (!)

A linkeket feltérképező alkalmazások használhatók arra, hogy kémkedjünk a konkurensek után. Ezáltal szupertitkos adatokat ismerhetünk meg. Nevezetesen azt, honnan szerzi a konkurens a linket. Ezeket feltérképezve megpróbálhatunk ugyanonnan vagy hasonló forrásból linket szerezni. Egyszerűen lenyúljuk a konkurensek ötleteit. Aki több ötletet tud hasznosítani, jobb helyezést tud szerezni.

Emiatt a SEOZSENI pajzsot nyújt a felhasználók és az előfizetők feje fölé. Egész egyszerűen kitiltja a linkindexelő robotokat. Nem csak a „soft”, azaz a robots.txt által, hanem „hard” módon is:

  • „HTTP/1.1 429 Too Many Requests” fejléccel a tartalmat sem jeleníti meg a SEOZSENI rendszer, ha linkindexelő robotot észlel

Ez a Google, Bing és egyéb hasznos robotok feltérképezésére nincs hatással. De a Moz, Semrush, Ahrefs, Majestic, Seznam, Yandex és társait kíméletlenül elvágja az értékes linkektől.

Konklúzió: a MOZ DA alkalmatlan a helyezés javítására. Egyes „szakik” erre alapozva el tudják sózni a linképítő csomagjaikat, ezért rögeszméket gyártanak a fórumokon. DA helyett minőségi PR cikkes link

A kevésbé tájékozott, hétköznapi ember fejében az marad meg a legjobban, amit a legtöbbet hall. Ilyen egyszerű: amit sokszor ismételnek, az megmarad. A hazai SEO piac 90%-a linképítést kínál, ezért ezt ismételgetik sokszor.

Azonban a MOZ DA érték nem arra hivatott, hogy műkörmösök SEO csomagokat adjanak el. Azért fontos szám, mert ha a pontatlanságot lineárisnak vesszük – akkor mégis meg lehet becsülni egy-egy weboldal linkerejét. Erre vonatkozó információk azonban nincsnek, senki sem tudja megmondani, hogy a teljes magyar linkálózatnak hány milliomod vagy milliárdod részét tartalmazza a MOZ adatbázisa.

Csak okosan.

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa folyamatosan változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik:

No-spam: csak keresőoptimalizálás és linképítés cikkeket kap, reklámot soha

1 hozzászólás

Klotz János | 2019. szeptemper 15, vasárnap 09:11

Érdekes és hasznos cikk, ami fontos tudnivalókat tartalmaz. Csak így tovább.

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője

© 2005 - 2019 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.