Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Keresőoptimalizálás: PR cikk relevancia

2020. május 24, vasárnap 11:30 (Frissítve: 2023-02-28)

Az igazság PR cikk relevanciáról

Ne csapjon be, ha magas DA / DR értékre hivatkozva akarnak linkeket eladni

A keresőoptimalizálás kőkorszakából visszamaradt egy fogalom: releváns, relevancia. A felszínes SEO tudás miatt ez a fogalom az emberek többségében hibásan rögzül. Az évek óta elévült bináris relevancia jelenik meg sokak képzeletében: valami vagy releváns, vagy ireleváns. Teljesen megváltozott a közösségi média, a mesterséges intelligencia és a nyelvi interfészek megjelenésével. A relevancia nem egy eldöntendő kérdés, hanem egyfajta távolság két téma között. Ideje tisztázni, hogy a modern időkben mit is jelent a Google számára a relevancia:

A legtöbb ember SEO tudása felszínes. Teljesen érhető, ezzel nincs is sok baj. Egy menő asztalosnak nem az a feladata, hogy naprakész legyen a Google rangsorolási algoritmusával kapcsolatban. Neki nem kell fejből visszamondani a Google E-A-T elveit. De a megfelelő SEO szakember kiválasztásához érdeme tájékozódni a témában.

A probléma akkor keletkezett, amikor az asztalos úgy érzi, képes megállni a helyét SEO szakemberként. Ekkor gyorsan készít egy olcsó WordPress weboldalt és mindenféle fórumos hozzászólásokkal bereklámozza stb. A több száz rangsorolási faktort nem ismeri, ezért néhány szóra redukálja az egész SEO szakmát: releváns, írreleváns, linképítés.

A hasznos taralom is lehet kicsit kevésbé releváns

A SEO kőkorszakából visszamaradt profit tizedelő és pestisként terjedő gondolat: „Releváns = milliós bevétel, irreleváns = még azt is elveszíted, amit eddig megszereztél”

Mit is jelent a lineáris relevancia? Nagyon egyszerű, erre gondol az emberek többsége. Ez még a linkkatalógus-linképítés korszakból maradt vissza. Akkoriban (2005-2012) az volt a Szentgál, hogy releváns linkkatalógusokba regisztrálják be a weboldalt és voálá, első hely, milliós extra profit.

Belevésték az emberek fejébe: regisztrálj RELEVÁNS linkkatalógusba, ha milliókat akarsz és mindent ELBUKSZ AZ IRRELEVÁNS linkekkel.

Ez így tökéletesen működött, amíg a Google algoritmusa csupán egy „favágó robotként” létezett. Azonban a technika és a kor haladtával megjelent a közösségi média, a képeket felismerő mesterséges intelligencia, az állampolgárságot kapott robot.

Relevancia távolság

Bináris relevancia kontra mesterséges intelligencia: a relevancia nem egy eldöntentő kérdés, hanem egyfajta "távolság" két téma között. A lineáris relevancia azt jelenti, hogy a teljes weboldal csupán egyetlen dologról szól. Majd ezen a weboldalon van közvetlenül egy szintén szorosan a témába kapcsolódó link. Például a kutya.lap.hu egy gyűjtőoldal, ahol csak és kizárólag kutyás linkek kerülnek. A laptop.lap.hu pedig a hordozható számítógépek gyűjtőoldala.

Tehát a laptopos oldalon nem lesz kutyás, a kutyás oldalon nem lesz laptopos link, mert az ÍRRELEVÁNS.

Google Ads kategóriák

Aki foglalkozott már Google Ads hirdetésen belül a Display hálózattal, a célzásnál megtalálja a Google csoportosítását. 136 kategóriába sorolja a weboldalakat. A releváns linképítés azt vizsgálja, hogy milyen kategóriába esik a forrás és a cél oldal - és ezek mennyire vannak közel vagy távol egymástól

A valóság az, hogy a gyűjtőlapok és a szakmai oldalakat leszámítva nem igazán jellemző ez a fekete-fehér, azaz releváns-írreleváns szemlélet. Ma már nem lehet beskatulyázni egy-egy weboldal teljes tartalmát néhány kulcsszóval. Ez kutyás oldal, ez receptes oldal. A bloggerek, vloggerek, jutúberek, insta influenszerek, a média oldalak, hírportálok – tehát az aktív tartalomkészítők mindenféle témában írnak cikkeket.

Továbbá itt a keresztmarketing (PR Csoport) is: egy nagyon jó SEO szakember a saját blogjában miért ne írhatna egy cikket egy autószerelőről, akivel nagyon meg van elégedve.

Nagyon jól tudják ezt a Google-nél. Ezért kifejlesztették a mesterséges intelligenciát (RankBrain), ami a harmadik legfontosabb rangsorolási tényező.

Teljes cikk relevancia számít - mint a hírportálokbál

A nyerő: bináris relevancia helyett oldal relevancia, szemantikus kulcsszavakkal. Így érhető el, hogy a Google RankBrain (Frissíve: BERT) mesterséges intelligenciája a fő kulcsszóhoz szorosan illeszkedő vektorokat számítson ki. A mesterséges intelligencia már nem egy teljes domaint vizsgál. Egyészről idejétmúlt az eljárás, másrészről rengeteg számítási kapacitást vonna el fölöslegesen a mesterséges intelligenciától. Nem azt nézi, hogy a weboldal összes oldala miről szól. Figyeli a teljes domain relevanciát is, de manapság már ez sokkal kevésbé fontos rangsorolási tényező, mint a link köré írt elsődleges tartalom.

Ma már úgy működik a Google rendszere, hogy a RankBrain a linket tartalmazó lap tartalmát vizsgálja. Vektorokká alakítja a szavakat. Az egymáshoz szorosan kapcsolódó szavak közeli vektorokat alkotnak. Akkor lesz erős a link, ha a linket tartalmazó oldal szövege releváns, tehát tartalmazza a fő kulcsszót és a hozzá kapcsolódó gyakran ismételt kifejezéseket.

Aki például egy PR cikket ír a processzorokról, meg fog benne említeni ilyen kifejezéseket: Intel, AMD, magok száma, frekvencia, Ghz, stb. A RankBrain ezeket a speckó kifejezéseket vektorrá alakítja és a linken keresztül a megcélzott weboldal értékéhez hozzáadja

PR Csoport: releváns cikk publikálás

Ezeken az elveken alapulva a SEOzseni hálózatán csak és kizárólag magas minőségű linkek kerülnek publikálásra. Ezt a témát már ezerszer leírtam, nem is ragozom tovább. A SEOzseni mesterséges intelligenciája szoftveres úton gondoskodik a PR cikkek kifogástalan minőségéről. Vonatkozó cikkek

Te mire szeretnél megoldást? Írd le a kérdésed, észrevételed:

*Név:

E-mail cím (Nem publikus. Értesítést kapsz, ha érkezik válasz a kommentedre):

*Hozzászólás:

--
Köszönöm megtisztelő figyelmed, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Weboldal készítés, keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing 2005 óta.

© 2005 - 2024 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.