Menü
Telefonszám
Kapcsolat
A link határozottan nem a legfontosabb SEO faktor

2020. szeptember 23, szerda 10:52

SEO 2020 dióhéjban: Backlink érték csökken, tartalom fontossága nő

A Google folyamatosan csökkenti a backlinkek erejét. Sokan még mindig az erős linkek vásárlására koncentrálnak. Ahelyett, hogy minőségi tartalmat készítenének - és ezzel párhuzamosan minőségi backlink építést sem hanyagolják el

A keresőoptimalizálás sokak fejében két dolgot jelent:

  • telezsúfolni kulcsszavakkal a weboldalt
  • tonnányi backlink vásárlása

A Google felhasználói viselkedés elemző algoritmusa már az emberek alapvető szándékát és gondolatait akarja kitalálni. Az információban gazdag tartalom kerül az élmezőnyre. Olyan szövegek, amelyek már nem kulcsszóra épülnek, hanem egy konkrét téma köré. Így ezeken az oldalakon egy témához tartozó 50-100 szemantikus kulcsszó is megtalálható.

Ezek nagyon jó helyezést érnek el, mivel a RankBrain algoritmus ezeket értékeli. A Google mérnökei szerint a rangosorlás 3-ik legfontosabb eleme a RankBrain minősítése. Long-tail kereséseknél egyenesen a BERT és a RankBrain a legfontosabb rangsorolási tényező.

A Google keresőcsapat feje, John Mueller 2020. július 31-én Twitter bejegyzésben megerősítette: „A link határozottan nem a legfontosabb SEO faktor”

A link nem a legfontosabb SEO faktor
A link határozottan nem a legfontosabb SEO faktor

Mi számít ma a legfontosabb rangsorolási faktornak? Ez a két angol cikk segíthet a válaszban:

Leépíti a Google a backlinkek erejét. Mi a helyzet a bloghálózatokkal?

Most még úgy tűnik, hogy aranykorát érik a bloghálózatok. Sokszor lehet látni az átlagnál gyengébb tartalmat is az élmezőnyben. A backlink elemzés után kiderül, hogy magán bloghálózaton elhelyezett PR cikkek tucatjainak köszönheti a kiemelkedő helyezést.

Még mindig szoros a korreláció a helyezés és a linkelő domainek száma között. Előbb-utóbb a Google ezeket a bloghálózatokat le fogja építeni ugyanúgy, mint a linkkatalógusokat. Csak akkor marad meg a PR cikk értéke, ha maga a forrásul szolgáló cikk is értékes. Jellemzően 500-1000 karakteres minicikkekkel van tele a bloghálózat zöme. Egy közepes PR cikkről tudjuk, hogy legalább 2000 karakter. Egy jobb cikk ennél jóval több, 4-10 ezer karakter hosszú.

Hogyan lehet jó tartalmat készíteni?

Először is át kell gondolni, hogyan lehet eredeti üzenetet megfogalmazni. A nehézség éppen ebben rejlik: van százezer weboldal a témában és hogyan lehet olyat írni, ami még egyiken sem szerepel. Nem könnyű, a modern SEO az okosok játéka. Ott tartunk, hogy a SEO szövegírást már csak egy hajszál választja el a marketing szövegírástól.

Ami egyébként remek hír: hiszen keresőmarketing nélkül - vagy rossz keresőmarketing miatt a látogatók csalódva, szomorúan távoznak az oldalról. Habár a Google váltig állítja, hogy a visszafordulási arány és az oldalon eltöltött idő nem rangsorolási faktor. Mégis megfigyelhető, hogy nem ér célba egy olyan weboldal, ahol a látogatók 90 százaléka 30 másodpercen belül elhúz az oldalról.

A tartalomkészítéshez is megvannak a SEOzseni technikai eszközei:

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa évente 500 alkalommal változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik. Ne felejde el felvenni közösségi kedvencei közé a SEOzseni oldalát:


Okos vásárlás: küldhetnek nekem akciós SEO ajánlatokat (max. havi 1x) IGEN, értesítést kérek
az új SEO módszerekről

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Név:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOzseni. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOzseni szerzője

.u.i.: évente 500 alkalommal változik a Google rangsorolási algoritmus. Maradjon naprakész: nehogy elveszítse a nehezen megszerzett helyezést. Értesüljön elsők között a működő SEO módszerekről a SEOzseni a közösségi csatornáin:

© 2005 - 2020 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.