Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Google EAT: SEO szövegírás

2019. március 04, hétfő 16:35

SEO szövegírás: régi tartalom felújítása szemantikus kulcsszavakkal

Minden témának meg van a maga nyelvezete. Olyan szavak, szakkifejezések, szókapcsolatok, amelyek az adott témára jellemzőek - de más, általános témára már nem. Ezeket nevezzük szemantikus kifejezéseknek vagy kulcsszavaknak. A SEO szövegírás lényege, hogy a szemantikus kulcsszavakat megfelelő módon beépítsük weboldalunk szövegébe. Útmutatás lépésről lépésre:

A Google mesterséges intelligenciája képes értelmezni azt, amit olvas. Nem csak egyet lapot (URL címet), hanem egy komplett webhelyet (ami lapok sokaságát öleli magába). A weblapon található szavak értelmezésével pontosan meg tudja határozni, hogy milyen témával foglalkozik az adott oldal.

Sok esetben olyan keresésre is megjelenik az adott weboldal, amikor a keresett kulcsszó egyáltalán nem is szerepel a weboldalon. Ez egy jó jel. Azt jelenti, hogy a Google értelmezésében a weboldal már egyfajta szakértője a témának. Mi történik akkor, ha beépíti ezeket a kulcsszavakat weboldalába? Szinte biztosan javul a helyezés.

Magas szakértelmet, tekintélyt és megbízhatóságot (E-A-T) tükröz, ha a teljes webhelyre jellemző a szemantikus kifejezések használata. Itt az idő, újra kell írni a sok éve változatlan cikkeket.

Tehát a feladat:

  • 1) Keresse meg a témába jellemző összes szemantikus kulcsszót. A SEOZSENI 5+1 eszközt ad ehhez, a feladatot kipipálhatja itt >>>
  • 2) Újítsa fel weboldalát: építse be minden fontos lapra a szemantikus kulcsszavakat az itt leírtak tükrében

A vezérelv roppant egyszerű: Ne szúrjon kulcsszavakat a szövegbe! Írjon a kulcsszavak köré egy-egy mondatot, majd ezt a 2-3 mondatot szúrja be a szövegbe

A Google adatbázisban tárolja a weboldaláról készített pillanatképet. Az aktuális pillanatképet összehasonlítja a korábbival. Kitörli az új verzióból azokat a részeket, amelyek a régiben is szerepelnek. Így megkapja azt a nyers tartalmat, amivel az új verzió bővült.

Fittyet hány a Google a változásra, ha csak néhány morzsa marad a régi szöveg kivonása után.

Fontos SEO rangsorolási faktor, hogy milyen mennyiségben és minőségben frissül weboldala. Ez nem csak azt jelenti, hogy heti maximum havi rendszerességgel posztoljon. A korábban indexelt cikkek változását is figyeli az algoritmus. A weboldal tulajdonosa vajon naprakész? Hiszen az információ elévül egy idő után. Szakértelmet tükröz a weboldal, amikor a korábbi cikkek újraírásra, felújításra, vérfrissítésre kerülnek.

Gondoskodjon a megfelelő belső linkekről

Egy új cikk posztolása esetén minden esetben gondoskodjon a belső linkelésről. Keresse meg azokat a cikkeket, bejegyzéseket, ami témába vág az újonnan létrejött tartalommal. Helyezzen egy linket a régi bejegyzésekbe, ami az új cikkre hivatkozik. Ezáltal jelzi az algoritmusnak, hogy naprakész az információ. Például egy 2014-ben publikált cikk hivatkozik egy új, 2019-es bejegyzésre.

A felhasználók számára akár kártékony hatású is lehet az elévült információ. Amikor az elsődleges tartalom elévült információt tartalmaz, az minden esetben alacsony E-A-T pontszámot eredményez. Ne feledje, hogy weboldalának a minősége megfelel az összetevők közül a legalacsonyabbal egyenlő.

A felújított tartalom beküldése újraindexelésre

Ha az új tartalom kellő mennyiségű új információt tartalmaz, a Google gyorsan kicseréli az indexben a régi tartalmat az újjal. Gyakran pár óra alatt megtörténik ez a csere az újraindexelési kérelmet követően. Ellenkező esetben akár 2 hetet is várni kell, mire a frissíti az indexet a Googlebot.

Egyes vélemények szerint ennek a mértéke 30 százalék. Pontosan nem lehet tudni, de ez egy jó becslés. Az újraindexeléshez lépjen be a Google Search Console-ba, majd másolja be a webcímet a felső keresőbe. Ezután kattintson az „Indexelési kérelem” gombra

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa folyamatosan változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik:

No-spam: csak keresőoptimalizálás és linképítés cikkeket kap, reklámot soha

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője

© 2005 - 2019 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.