Menü
Telefonszám
Kapcsolat
SEOzseni közösségi média reboot

2020. október 06, kedd 10:07

SEOzseni közösségi média reboot

A közeljövőben olyan algoritmus frissítés várható, ami nagyon átírja a SEO szabályait. Fontos, hogy naprakész maradjon: aki nem ismeri az új módszereket, nagyon gyorsan elveszítheti a nehezen megszerzett helyezést

A Google kattintások száma brutálisan csökken, ahogy nő a helyezés. Elég néhány helyet esni, és tizedére csökken a látogatottság. Nem csörög a telefon, nem kap e-maileket és nem jönnek megrendelések. Nem lehet hosszútávon fenntartani egy jól jövedelmező üzletet csak akkor, ha mindenképp legalább az első három között tartja weboldalát.

A Google nyelvi interfész, a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás, valamint a felhasználói-élmény algoritmusok hatása minden keresésnél érezhető. 7-8 éves, stabil első helyezést elérő oldal elveszítette a trónját. Elkezdett lecsúszni, ma már a második oldal közepén van. Minden erőfeszítésük ellenére még mindig nem sikerült megállítani a helyezés fokozatos romlását - pedig éves szinten 220 milliós árbevétel forog kockán.

Az ilyen helyzeteket meg kell akadályozni. Meg kell ismerni az új játékszabályokat. Egész egyszerűen a linknek értékét folyamatosan csökkenti a Google és a tartalmi élmény lesz minden felett. Vége van már annak, amikor olcsó linkekkel az élmezőnybe lehet kerülni. Megszűnt az is, hogy jól belinkelt (magas PageRank vagy Moz DA érték) oldalakról méregdrága linkeket (PR cikkeket) veszünk. Ezeknek a helyezésre gyakorolt hatása ma már minimális.

Lejárt a linképítés ideje

Szövegíró zsenivé kell átalakulni, ha meg akarja szerezni és tartani a Google helyezést. Ide már sokkal több kell, mint az 1998-ig visszanyúló linképítés. Képzelje el, hogy még mindig egy 98-as mobilt használ...

A felhasználói élmény mindennél fontosabb. Ennek vannak technikai összetevői is, mint az alapvető web-vitals mutatók. Gyors oldalbetöltés, biztonságos protokoll, csökkentett hálózati adatforgalom, stb. De ezek eltörpülnek a felhasználói viselkedés fontossága mellett.

A felhasználók viselkedése döntő hatással van a bevételre is és a Google helyezésre is

A Google már megérti, hogyan gondolkoznak a felhasználók. Jól tudja, hogy mit akarnak olvasni, hiszen neki már minden információ megvan a témához. Csupán annyi a dolga, hogy azokat tolja a felhasználó orra elé, amit a legtöbb felhasználó szívesen fogyaszt. Nem kell nagy ördöngösség, hogy mi is rádöbbenjünk: a Google-nek ehhez meg van minden eszköze.

Van egy Chrome böngészője, ahol valós időben teszteli a weboldalakat. Van egy Googlebot nevű indexelő szoftvere, ami a Chromium alapokra épül. Tehát már a Google indexelés is pontosan úgy történik, ahogy azt a felhasználók látják - és vége annak, amikor a láblécet telezsúfoltuk kulcsszavakkal, halványan... Most rögtön hibát jelez, mert gyenge a kontraszt arány és leértékeli a rosszul olvasható szöveget. Hah!

Igazából a keresőoptimalizáláshoz semmi köze nem kellene, hogy legyen az online marketingnek. A SEO az SEO - volt ez egészen idén májusig. Most már a Google annyira intelligens algoritmusokat használ, hogy a SEO az inkább 90%-ban online marketing.

A lényege az, hogyan tudjuk eldugni a látogatót a konkurens weboldalak elől. Annyira jó és értékes, informatív, új, friss cikkekket olvasson, hogy egész egyszerűen okafogyottá válik más oldalt megnézni. Csatlakozik egy hírlevél vagy szocmédia adatbázishoz és innentől neki meg van a nyertes.

Átalakul a SEOzseni - ezért reboot-olom a közösségi médiás oldalakat. Format C:

Sokkal, sokkal többet kell beszélni online marketingről. A következő témakörök fognak megjelenni:

  • Pozicionálás - nem jobb, hanem más, mint a többi konkurens. Olyan árakat adhat meg, amilyet csak akar, hiszen nem lesz kivel összehasonlítani.
  • Címsorok - az alapokat már leírtam a keresőmarketing cikkben, de megér még egy új fejezetet
  • Impulzív szövegírás - az érzelmekre hatás az érzékszerveken keresztül
  • Személyiség csoportra célzott szövegírás - nem ugyanaz motiválja egy szangvinikust, mint egy kolerikust
  • Csalitermék - el ne menjen a látogató anélkül, hogy ne kerülne be a kontakt adatbázisba
  • Gerilla marketing - áttörni a falakat meglepő módszerekkel

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa évente 500 alkalommal változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik. Ne felejde el felvenni közösségi kedvencei közé a SEOzseni oldalát:


Okos vásárlás: küldhetnek nekem akciós SEO ajánlatokat (max. havi 1x) IGEN, értesítést kérek
az új SEO módszerekről

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Név:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOzseni. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOzseni szerzője

.u.i.: évente 500 alkalommal változik a Google rangsorolási algoritmus. Maradjon naprakész: nehogy elveszítse a nehezen megszerzett helyezést. Értesüljön elsők között a működő SEO módszerekről a SEOzseni a közösségi csatornáin:

© 2005 - 2020 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.