Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Szövegírás árak: seo, blog, sales, céloldal

2020. október 19, hétfő 09:19

Szövegírás árak: mennyibe kerül és milyen minőségű cikkeket lehet vásárolni?

A Google keresőoptimalizálás alapja a kiváló minőségű szövegírás. A helyezés megszerzése önmagában nem célravezető. Hiszen rossz marketinggel a látogatók inaktívak: nem vásárolnak, nem iratkoznak fel. Ma már nélkülözhetetlen, hogy SEO mellé SEM is társuljon

A keresőoptimalizálás (vagyis S.E.O. - Serach Engine Optimization) mellé a mai modern világban kötelező keresőmarketing (vagyis S.E.M. - Search Engine Markegint) társítása. A Google rangsorolási algoritmusa megérti, milyen szándékkal használja a keresőt a felhasználó. Ma már a rangsorolási alap a felhasználói szándék. Eltérő felhasználói szándékhoz sajátos találati listát készít. Emiatt figyelhető meg az a jelenség, hogy egyes- illetve többesszámú kereséshez más a találati lista.

Ismeri a szinonimákat és a ragozást - de ha eltérő felhasználói szándékot feltételez az algoritmus, más fontossági sorrend alapján rangsorolja az oldalakat. Tipikus példa erre a többesszám: a Google szerint ilyenkor a felhasználó inkább egy listát szeretne látni.

A keresőoptimalizálás csak a kezdet, hiszen az interaktivitás nélküli felhasználók nyomtalanul eltűnnek

Minden weboldalnak van egy alapvető célja. Ezt a célt nem éri el, ha a felhasználók belépnek majd nyomtalanul eltűnnek. Ilyen szempontból teljesen mindegy, hányadik helyen van a Googleben. Ha a felhasználók 90 százaléka 30 másodpercen belül nyomtalanul eltűnik a weboldalról, akkor bármilyen eszközt bevehethet, a KUDARC garantált.

A S.E.O. szövegírás ma már egybeforr a S.E.M. szövegírással. Éppen ezért, mert a Google a felhasználói élményt jutalmazza. Egy jó szöveg eleve jól konvertál - tehát megérdemli, hogy kiszorítsa az élmezőnyből a gyenge weboldalakat.

Nem mindegy, hogy milyen minőségű szövegírásról van szó. 3 fő csoport: sales oldal, céloldal és sima blog

A szövegírás minősége teljesen eltérő. Ezek között 3 fő típust lehet megkülönböztetni:

  • sales oldal: értékesítési oldal, ahol a konverzió történik (vásárlás, hírlevél feliratkozás). Minőségben ez a legmagasabb színvonalú, ezért ezt készítik el a legdrágábban. A sales oldal termeli a bevételt, tehát korántsem mindegy, hogy 0,3% vagy 2-4% a konverziós arány. Ha jó markeginges készíti el, bármennyi is az ára, hosszútávon busásan kifizetődő. Ki bánja, ha egyszer elkölt 200 ezret egy sales oldalra, ha az havonta 1 millióval többet bevételt hoz?
  • céloldal: látogatottság növelést szolgáló oldalak. Olyan oldal, aminek egyetlen célja van: a Google keresőből látogatók tömegét megszerezni. A témához szorosan kapcsolódó cikkek, tanulmányok, stb. Hogyan lesz ebből bevétel? Egyszerű: az oldal fő vizuális elemeiben (above the fold) egy link / banner / finom felugró át tudja vinni a forgalmat a sales oldalra. Fontos, hogy nem doorway oldal - nem automatikusan viszi át a látogatót, hanem kifejezett felhasználói interakció (kattintás) hatására
  • sima blog: Google indexállományt növelő oldalak. Itt az a lényeg, hogy a témába vágó cikkek készüljenek. Hasznos legyen az olvasónak és növelje a cég relevanciáját, szakértelmét a témában. Blog bejegyzéseket már nagyon olcsón, pár forint / karakter áron is lehet vásárolni. Kis kockázat, alacsony ár

Szívműtét akciós áron? A kockázat növekedésével nő a cikk írás ára

Blog bejegyzést nagyon olcsón lehet vásárolni. Sokan kínálnak csomagajánlatokban tucatnyi cikkek megírását, ezek a legolcsóbbak. Igazából itt nem veszíthet semmit a megrendelő. Új cikkek készülnek, bekerül a többi blog közé. Az indexben levő releváns oldalak száma nő, mindenki örül. Sokan azt a trükköt szokták használni, hogy elkülönítik a többi blog bejegyzéstől a szövegíróval készült tartalmat. Főleg a szakmai blogokra jellemző, hogy szinte már félig céloldal / sales oldal egy-egy bejegyzés.

A céloldal kockázata már magasabb. Itt egy rosszul megírt szöveggel helyezést és forgalmat lehet veszíteni. A Google nyelvi interfésze felismeri a szakmai szöveget. Például a „vevő” egyeseknek páciens, másiknak vendég, ügyfél stb. Ha minden konkurens „vendégként” hivatkozik a fizető ügyfelekre, de az Ön oldalán nem „vendég”, hanem „vevő” - akkor nagy valószínűséggel ezt a szöveget fizetett blogger írta. Hiszen a szakik vendégnek hívják és ezt tudja a Google BERT algoritmusa is.

A szövegírás Rolls Royce-sza: sales oldal. Kevesen vállalják a készítését, mert az érzemekre ható, impulzív vásárlást kiváltó szövegírás képességét évekig kell gyakorlni

A sales oldal élet-halál kérdése. Itt egy rossz szöveg teljesen tönkre teheti a cég sorsát. Átmenetileg, mert újabb százezrek költésével javítható ki a banális hiba. Igen, van olyan reklámszöveg, ami brutálisan lerontja az értékesítési arányt. Tipikus példa a klikkvadász címsor, vagy a tukmáló stílus. Ez még mindig a kisebbik rossz.

A megrendelőnek több százezrébe kerül a sales oldal elkészítése, felújítása. Ha nem elég jó, fizethet újra. A legnagyobb probléma a meg nem keresett bevétel. Mi van akkor, ha az Ön online kereséssel elérhető piacában évi 200 millió bevétel rejlik, de ebből csak évente 15 milliót költenek Önnél? A maradék 185 millió a konkurensekhez vándorol akkor is, ha azok rosszabb helyen szerepelnek a keresőben.

Minden ember érzelmi alapokon reagál. A döntéseinket is érzelek után futva tesszük meg, amiket utólag racionalizálunk. Az érzelmi húrokat megpendítő szöveg fogja a terméket eladni. Pont itt a probléma: nagyon könnyen félresikerülhet a szövegírás. Elég néhány rossz szó, pár rosszul sikerült mondat és épp az ellenkező hatást váltja ki a fogyasztóból. Mérgesen, csalódva zárja be az oldalt.

Szövegírás átlagárak: mennyiért dolgoznak a profik és milyen minőségű oldalt készítenek?

A Google cikk írásakor aktuális sorrendjében haladva a weboldalak a következő árakon kínálnak szövegírást:

Szövegírás árak #1
kangadesign.hu

Szövegírás árak #2
szovegbolt.hu

szövegírás #3
szovegiras.co.hu

Szövegírás árak #4
contentghost.hu

Szövegírás #5
hellowriter.info

Szövegírás árak #6
spiritlab.hu

Szövegírás árak #7
marketing-szovegiro.hu

Szövegírás árak #8fjood.hu

sales szövegírás árak #1
weblapdoki.hu

Sales szövegírás árak 2
marketingszovegiras.com

Konkúzió: 3 árkategória a 3 csoportnak megfelelően

  • 1-2 Ft / karakter: tömeges gyártás. Mennyiségi termelés alacsony minőségben. Nagyon veszélyes lehet, mert sok a másolt (duplikált) tartalom.
  • 3-4 Ft / karakter: arany középút. Jó minőségű cikkek készülnek, mert itt a szövegírók általában több időt fordítanak a téma megismerésére. Valódi érték, jó konverziós arány.
  • 5-10 Ft / karakter: marketing. Igazi profit termelő oldalak írása, hírlevelek készítése általában ilyen áron történik

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa évente 500 alkalommal változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik. Ne felejde el felvenni közösségi kedvencei közé a SEOzseni oldalát:


Okos vásárlás: küldhetnek nekem akciós SEO ajánlatokat (max. havi 1x) IGEN, értesítést kérek
az új SEO módszerekről

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Név:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOzseni. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOzseni szerzője

.u.i.: évente 500 alkalommal változik a Google rangsorolási algoritmus. Maradjon naprakész: nehogy elveszítse a nehezen megszerzett helyezést. Értesüljön elsők között a működő SEO módszerekről a SEOzseni a közösségi csatornáin:

© 2005 - 2020 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.