Szövegírás árak
Mennyibe kerül és milyen minőségű cikkeket lehet vásárolni?
A Google keresőoptimalizálás alapja a kiváló minőségű szövegírás. A helyezés megszerzése önmagában nem célravezető. Hiszen rossz marketinggel a látogatók inaktívak: nem vásárolnak, nem iratkoznak fel. Ma már nélkülözhetetlen, hogy SEO mellé SEM is társuljon.
A keresőoptimalizálás (vagyis S.E.O. - Serach Engine Optimization) mellé a mai modern világban kötelező keresőmarketing (vagyis S.E.M. - Search Engine Markegint) társítása. A Google rangsorolási algoritmusa megérti, milyen szándékkal használja a keresőt a felhasználó. Ma már a rangsorolási alap a felhasználói szándék. Eltérő felhasználói szándékhoz sajátos találati listát készít. Emiatt figyelhető meg az a jelenség, hogy egyes- illetve többesszámú kereséshez más a találati lista.
Ismeri a szinonimákat és a ragozást - de ha eltérő felhasználói szándékot feltételez az algoritmus, más fontossági sorrend alapján rangsorolja az oldalakat. Tipikus példa erre a többesszám: a Google szerint ilyenkor a felhasználó inkább egy listát szeretne látni.
A keresőoptimalizálás csak a kezdet
Minden weboldalnak van egy alapvető célja. Ezt a célt nem éri el, ha a felhasználók belépnek majd nyomtalanul eltűnnek. Ilyen szempontból teljesen mindegy, hányadik helyen van a Googleben. Ha a felhasználók 90 százaléka 30 másodpercen belül nyomtalanul eltűnik a weboldalról, akkor bármilyen eszközt bevehethet, a KUDARC garantált.
A S.E.O. szövegírás ma már egybeforr a S.E.M. szövegírással. Éppen ezért, mert a Google a felhasználói élményt jutalmazza. Egy jó szöveg eleve jól konvertál - tehát megérdemli, hogy kiszorítsa az élmezőnyből a gyenge weboldalakat.
3 fő szöveg típus
Nem mindegy, hogy milyen minőségű szövegírásról van szó. 3 fő csoport: sales oldal, céloldal és sima blog. A szövegírás minősége teljesen eltérő. Ezek között 3 fő típust lehet megkülönböztetni:
- sales oldal: értékesítési oldal, ahol a konverzió történik (vásárlás, hírlevél feliratkozás). Minőségben ez a legmagasabb színvonalú, ezért ezt készítik el a legdrágábban. A sales oldal termeli a bevételt, tehát korántsem mindegy, hogy 0,3% vagy 2-4% a konverziós arány. Ha jó markeginges készíti el, bármennyi is az ára, hosszútávon busásan kifizetődő. Ki bánja, ha egyszer elkölt 200 ezret egy sales oldalra, ha az havonta 1 millióval többet bevételt hoz?
- céloldal: látogatottság növelést szolgáló oldalak. Olyan oldal, aminek egyetlen célja van: a Google keresőből látogatók tömegét megszerezni. A témához szorosan kapcsolódó cikkek, tanulmányok, stb. Hogyan lesz ebből bevétel? Egyszerű: az oldal fő vizuális elemeiben (above the fold) egy link / banner / finom felugró át tudja vinni a forgalmat a sales oldalra. Fontos, hogy nem doorway oldal - nem automatikusan viszi át a látogatót, hanem kifejezett felhasználói interakció (kattintás) hatására
- sima blog: Google indexállományt növelő oldalak. Itt az a lényeg, hogy a témába vágó cikkek készüljenek. Hasznos legyen az olvasónak és növelje a cég relevanciáját, szakértelmét a témában. Blog bejegyzéseket már nagyon olcsón, pár forint / karakter áron is lehet vásárolni. Kis kockázat, alacsony ár
Szívműtét akciós áron?
A kockázat növekedésével nő a cikk írás ára. Blog bejegyzést nagyon olcsón lehet vásárolni. Sokan kínálnak csomagajánlatokban tucatnyi cikkek megírását, ezek a legolcsóbbak. Igazából itt nem veszíthet semmit a megrendelő. Új cikkek készülnek, bekerül a többi blog közé. Az indexben levő releváns oldalak száma nő, mindenki örül. Sokan azt a trükköt szokták használni, hogy elkülönítik a többi blog bejegyzéstől a szövegíróval készült tartalmat. Főleg az üzleti blogokra jellemző, hogy szinte már félig céloldal / sales oldal egy-egy bejegyzés.
A céloldal kockázata már magasabb. Itt egy rosszul megírt szöveggel helyezést és forgalmat lehet veszíteni. A Google nyelvi interfésze felismeri a szakmai szöveget. Például a „vevő” egyeseknek páciens, másiknak vendég, ügyfél stb. Ha minden konkurens „vendégként” hivatkozik a fizető ügyfelekre, de az Ön oldalán nem „vendég”, hanem „vevő” - akkor nagy valószínűséggel ezt a szöveget fizetett blogger írta. Hiszen a szakik vendégnek hívják és ezt tudja a Google BERT algoritmusa is.
Sales oldal készítés
A szövegírás Rolls Royce-sza: sales oldal. Kevesen vállalják a készítését, mert az érzemekre ható, impulzív vásárlást kiváltó szövegírás képességét évekig kell gyakorlni. A sales oldal élet-halál kérdése. Itt egy rossz szöveg teljesen tönkre teheti a cég sorsát. Átmenetileg, mert újabb százezrek költésével javítható ki a banális hiba. Igen, van olyan reklámszöveg, ami brutálisan lerontja az értékesítési arányt. Tipikus példa a klikkvadász címsor, vagy a tukmáló stílus. Ez még mindig a kisebbik rossz.
A megrendelőnek több százezrébe kerül a sales oldal elkészítése, felújítása. Ha nem elég jó, fizethet újra. A legnagyobb probléma a
Minden ember érzelmi alapokon reagál. A döntéseinket is érzelek után futva tesszük meg, amiket utólag racionalizálunk. Az érzelmi húrokat megpendítő szöveg fogja a terméket eladni. Pont itt a probléma: nagyon könnyen félresikerülhet a szövegírás. Elég néhány rossz szó, pár rosszul sikerült mondat és épp az ellenkező hatást váltja ki a fogyasztóból. Mérgesen, csalódva zárja be az oldalt.
Szövegírás átlagárak
Mennyiért dolgoznak a profik és milyen minőségű oldalt készítenek? A Google cikk írásakor aktuális sorrendjében haladva a weboldalak a következő árakon kínálnak szövegírást:
kangadesign.hu
szovegbolt.hu
szovegiras.co.hu
contentghost.hu
hellowriter.info
spiritlab.hu
marketing-szovegiro.hu
fjood.hu
weblapdoki.hu
marketingszovegiras.com
Konkúzió: 3 árkategória a 3 csoportnak megfelelően
1-2 Ft / karakter, linképítéshez cikkek: tömeges gyártás. Mennyiségi termelés alacsony minőségben. Nagyon veszélyes lehet, mert sok a másolt (duplikált) tartalom.3-4 Ft / karakter, blog bejegyzések: arany középút. Jó minőségű cikkek készülnek, mert itt a szövegírók általában több időt fordítanak a téma megismerésére. Valódi érték, jó konverziós arány.5-10 Ft / karakter, pénzt termelő oldalak: marketing. Igazi profit termelő oldalak írása, hírlevelek készítése általában ilyen áron történik
Te mire szeretnél megoldást? Írd le a kérdésed, észrevételed:
--
Köszönöm megtisztelő figyelmed, tisztelettel:
Verdes János
Weboldal készítés, keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing 2005 óta.