Szövegírás (blogolás) útmutatás lépésről lépésre
Milyen nyelvezetet használjunk? Milyen tipikus hibákat kerüljünk? Útmutatás szövegíróknak
Nagyon sokszínű, részletes és releváns szöveget kíván meg a Google nyelvi algoritmusa ahhoz, hogy weboldalunk az élmezőnybe kerüljön. A szövegírás során gyakran elkövetünk számos rendszerhibát, ezért minden szöveg egyszerre csökkenti az olvashatóságot. Vegyük végig lépésről lépésre a blogolás gyakori hibát
Általános iskolás és alapvető stilisztikai követelmények: helyesírás, írásjelek és kötőszavak. Nem tartalmazhat semmilyen helyesírási hibát a blog bejegyzés. A webre feltöltés előtt érdemes valamilyen letölthető szövegszerkesztőt használni. Például a Microsoft Office csomagban elérhető Word irodai alkalmazást használjuk évek óta. Ez fizetős, melynek ingyenes megfelelője az OpenOffice.
Az írásjelek (vessző, pont, kérdőjel, stb) előtt NEM teszünk szóközt, csak utána. A felkiáltójel használatát mellőzzük. Utasításra vagy egy-egy mondanivaló nyomatékosítására szolgál a felkiáltójel eredetileg. Sajnos a mai Facebook világban megtanultuk, hogy a web szemete tele van ezekkel a jelekkel.
Kerüljük a többszörösen összetett mondatokat. Egyszerűbb kifejezéseket, egyszerű mondatokat használjunk. Kötőszavakkal kezdődő mondatokat szintén el kell felejteni.
Általános alany: T/1 vagyis többesszám első személy
Magyar nyelvben megkülönböztetjük a tegező és önöző/magázó típusú szövegeket. Illemtani szempontból az utóbbi a helyes. Ennek ellenére a weboldalak szövege gyakran tegező stílusban íródik, hogy ezzel a közvetlen kapcsolatot fejezze ki az olvasó és az eladó között. PR cikk vagy blog bejegyzésben célszerű általános alanyt használni:
- „Mire figyelj...” - tegező
- „Mire figyeljen...” - magázó
- helyett: „Mire figyeljünk” - T/1 általános alany
NO marketing.
Minden az olvasóra mutat. Semmi ilyen, hogy „...webáruházunkban kiváló áron találhat...”. Tilos az utasítás: látogasson, rendeljen, stb. Egy PR cikk / blog bejegyzés mindig tárgyilagos. Az alany mindig a termék, amit épp bemutatni szeretne. Semmi birtokos jelző, ha mégis megkívánja a szöveg: „Ebben a webáruházban kiváló áron találhat...” - de ezt is inkább hanyagoljuk. Nincs reklám, minden az olvasóra mutat általános alany formájában.
Kerüljük a reklám megnyilvánulás minden formáját:
- ...válogasson a legjobb márkájú...
- ...széles választékunkban garantáltan megtalálja a legideálisabb darabot...
- ...amit kínálunk...
- ...látogasson el hozzánk...
- ...rendeljen nálunk...
Röviden összefoglalva:
- nincs helyesírási hiba
- szóköz az írásjelek után
- nincs felkiáltójel
- általános alany: T/1 (többes szám első személy)
- egyszerű mondatok
- semmi RÓLUNK, csak az olvasó
- semmi reklám a PR cikkekben
Te mire szeretnél megoldást? Írd le a kérdésed, észrevételed:
--
Köszönöm megtisztelő figyelmed, tisztelettel:
Verdes János
Weboldal készítés, keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing 2005 óta.