Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Szövegírás (blogolás) útmutatás lépésről lépésre

2020. november 26, csütörtök 12:46 (Frissítve: 2023-02-28) | OnPage SEO

Szövegírás (blogolás) útmutatás lépésről lépésre

Milyen nyelvezetet használjunk? Milyen tipikus hibákat kerüljünk? Útmutatás szövegíróknak

Nagyon sokszínű, részletes és releváns szöveget kíván meg a Google nyelvi algoritmusa ahhoz, hogy weboldalunk az élmezőnybe kerüljön. A szövegírás során gyakran elkövetünk számos rendszerhibát, ezért minden szöveg egyszerre csökkenti az olvashatóságot. Vegyük végig lépésről lépésre a blogolás gyakori hibát

Általános iskolás és alapvető stilisztikai követelmények: helyesírás, írásjelek és kötőszavak. Nem tartalmazhat semmilyen helyesírási hibát a blog bejegyzés. A webre feltöltés előtt érdemes valamilyen letölthető szövegszerkesztőt használni. Például a Microsoft Office csomagban elérhető Word irodai alkalmazást használjuk évek óta. Ez fizetős, melynek ingyenes megfelelője az OpenOffice.

Az írásjelek (vessző, pont, kérdőjel, stb) előtt NEM teszünk szóközt, csak utána. A felkiáltójel használatát mellőzzük. Utasításra vagy egy-egy mondanivaló nyomatékosítására szolgál a felkiáltójel eredetileg. Sajnos a mai Facebook világban megtanultuk, hogy a web szemete tele van ezekkel a jelekkel.

Kerüljük a többszörösen összetett mondatokat. Egyszerűbb kifejezéseket, egyszerű mondatokat használjunk. Kötőszavakkal kezdődő mondatokat szintén el kell felejteni.

Általános alany: T/1 vagyis többesszám első személy

Magyar nyelvben megkülönböztetjük a tegező és önöző/magázó típusú szövegeket. Illemtani szempontból az utóbbi a helyes. Ennek ellenére a weboldalak szövege gyakran tegező stílusban íródik, hogy ezzel a közvetlen kapcsolatot fejezze ki az olvasó és az eladó között. PR cikk vagy blog bejegyzésben célszerű általános alanyt használni:

  • „Mire figyelj...” - tegező
  • „Mire figyeljen...” - magázó
  • helyett: „Mire figyeljünk” - T/1 általános alany

NO marketing.

Minden az olvasóra mutat. Semmi ilyen, hogy „...webáruházunkban kiváló áron találhat...”. Tilos az utasítás: látogasson, rendeljen, stb. Egy PR cikk / blog bejegyzés mindig tárgyilagos. Az alany mindig a termék, amit épp bemutatni szeretne. Semmi birtokos jelző, ha mégis megkívánja a szöveg: „Ebben a webáruházban kiváló áron találhat...” - de ezt is inkább hanyagoljuk. Nincs reklám, minden az olvasóra mutat általános alany formájában.

Kerüljük a reklám megnyilvánulás minden formáját:

  • ...válogasson a legjobb márkájú...
  • ...széles választékunkban garantáltan megtalálja a legideálisabb darabot...
  • ...amit kínálunk...
  • ...látogasson el hozzánk...
  • ...rendeljen nálunk...

Röviden összefoglalva:

  • nincs helyesírási hiba
  • szóköz az írásjelek után
  • nincs felkiáltójel
  • általános alany: T/1 (többes szám első személy)
  • egyszerű mondatok
  • semmi RÓLUNK, csak az olvasó
  • semmi reklám a PR cikkekben

Te mire szeretnél megoldást? Írd le a kérdésed, észrevételed:

*Név:

E-mail cím (Nem publikus. Értesítést kapsz, ha érkezik válasz a kommentedre):

*Hozzászólás:

--
Köszönöm megtisztelő figyelmed, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Weboldal készítés, keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing 2005 óta.

© 2005 - 2024 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.