Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Szövegírás (blogolás) útmutatás lépésről lépésre

2020. november 26, csütörtök 12:46

Szövegírás (blogolás) útmutatás lépésről lépésre

Milyen nyelvezetet használjunk? Milyen tipikus hibákat kerüljünk? Útmutatás szövegíróknak

Nagyon sokszínű, részletes és releváns szöveget kíván meg a Google nyelvi algoritmusa ahhoz, hogy weboldalunk az élmezőnybe kerüljön. A szövegírás során gyakran elkövetünk számos rendszerhibát, ezért minden szöveg egyszerre csökkenti az olvashatóságot. Vegyük végig lépésről lépésre a blogolás gyakori hibát

Általános iskolás és alapvető stilisztikai követelmények: helyesírás, írásjelek és kötőszavak

Nem tartalmazhat semmilyen helyesírási hibát a blog bejegyzés. A webre feltöltés előtt érdemes valamilyen letölthető szövegszerkesztőt használni. Például a Microsoft Office csomagban elérhető Word irodai alkalmazást használjuk évek óta. Ez fizetős, melynek ingyenes megfelelője az OpenOffice.

Az írásjelek (vessző, pont, kérdőjel, stb) előtt NEM teszünk szóközt, csak utána. A felkiáltójel használatát mellőzzük. Utasításra vagy egy-egy mondanivaló nyomatékosítására szolgál a felkiáltójel eredetileg. Sajnos a mai Facebook világban megtanultuk, hogy a web szemete tele van ezekkel a jelekkel.

Kerüljük a többszörösen összetett mondatokat. Egyszerűbb kifejezéseket, egyszerű mondatokat használjunk. Kötőszavakkal kezdődő mondatokat szintén el kell felejteni.

Általános alany: T/1 vagyis többesszám első személy

Magyar nyelvben megkülönböztetjük a tegező és önöző/magázó típusú szövegeket. Illemtani szempontból az utóbbi a helyes. Ennek ellenére a weboldalak szövege gyakran tegező stílusban íródik, hogy ezzel a közvetlen kapcsolatot fejezze ki az olvasó és az eladó között. PR cikk vagy blog bejegyzésben célszerű általános alanyt használni:

  • „Mire figyelj...” - tegező
  • „Mire figyeljen...” - magázó
  • helyett: „Mire figyeljünk” - T/1 általános alany

NO marketing. Minden az olvasóra mutat. Semmi ilyen, hogy „...webáruházunkban kiváló áron találhat...”. Tilos az utasítás: látogasson, rendeljen, stb

Egy PR cikk / blog bejegyzés mindig tárgyilagos. Az alany mindig a termék, amit épp bemutatni szeretne. Semmi birtokos jelző, ha mégis megkívánja a szöveg: „Ebben a webáruházban kiváló áron találhat...” - de ezt is inkább hanyagoljuk. Nincs reklám, minden az olvasóra mutat általános alany formájában.

Kerüljük a reklám megnyilvánulás minden formáját:

  • ...válogasson a legjobb márkájú...
  • ...széles választékunkban garantáltan megtalálja a legideálisabb darabot...
  • ...amit kínálunk...
  • ...látogasson el hozzánk...
  • ...rendeljen nálunk...

Röviden összefoglalva:

  • nincs helyesírási hiba
  • szóköz az írásjelek után
  • nincs felkiáltójel
  • általános alany: T/1 (többes szám első személy)
  • egyszerű mondatok
  • semmi RÓLUNK, csak az olvasó
  • semmi reklám a PR cikkekben

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa évente 500 alkalommal változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik:


Okos vásárlás: küldhetnek nekem akciós SEO ajánlatokat (max. havi 1x) IGEN, értesítést kérek
az új SEO módszerekről

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Név:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOzseni. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOzseni szerzője

© 2005 - 2021 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.