Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Szövegírás útmutató: nyers szöveg elkészítés lépésről lépésre

2020. november 26, csütörtök 10:18

Szövegírás útmutató: nyers szöveg elkészítés lépésről lépésre

A Google algoritmus változás miatt jelentősen növelni kell a céloldalak terjedelmét. Nagy teher, mert szakmai nyelvezet csak a weboldal tulajdonosa beszéli. Az olcsó bloggerek felszínes szöveget írnak, teljesen hanyagolják a szakkifejezéseket. Vagy méregdrágán írnak cikkeket, cserébe annak a szakmai hitelessége kiváló. Itt a megoldás: a nyers szakmai szöveget Ön írja meg, míg a SEOzseni megformázza SEO és marketing szempontból, valamint feltölti az Ön weboldalára

A Google nyelvi interfésze elvárja, hogy az első helyen szereplő weboldal részletesen ismerje a keresett témát. Átlagosan 1.850 szavas cikkek szerepelnek az első helyen. Nem karakter, hanem szó. Jellemzően 20-30 ezer karakteres cikkek. Emiatt szinte minden esetben fel kell újítani a céloldalakat és jelentősen növelni kell a szövegben szereplő szavak számát. A cikk terjedelmét növelni kell, de teljesen releváns módon: szakkifejezések és a szakmai nyelv használatával.

Itt a probléma: a Google észreveszi, ha fizetett blogger írja a cikket. Ugyanis ebből teljesen hiányzik a szakmára jellemző nyelvezet. Kivéve akkor, ha a fizetett blogger az átlagosnál jóval több időt szán a téma megismerésére. Rengeteget kell olvasni az adott témában, ami természetesen plusz költséggel jár. Ezen kívül szükséges legalább telefonon vagy személyesen meginterjúvolni az alanyt, hogy elsajátítsa a szakkifejezéseket és a beszélő stílusát.

Mutatok két egyszerű példát a szakzsargon használatára:

  • „Kérem szálljon ki a gépjárműből” - ha ezt a mondatot valaki meghallja, biztosra veheti, hogy rendőr szájából hangzott el
  • A szolgáltatást igénybe vevő fizető személy megnevezése szakterületenként változik. Nekünk ügyfél, fodrászoknak vendég, orvosoknak páciens, stb. A Google észreveszi, ha mondjuk orvosi oldalon egy fizetett blogger folyamatosan ügyfélként hivatkozik a „fizető személyre”, míg a többi oldalon ugyanez az alany páciens.

1. lépés: A kezelőfelület bemutatása

A SEOzseni online adminisztrációban történik az adatcsere. Ott kapja meg a kulcsszavak listáját, ami alapján a nyers szöveget meg kell írni. Oda töltheti fel a nyers szöveget és az ellenőrzéshez szükséges eszközöket is ott találja meg.

Ez a funkció itt érhető el:

SEOzseni kulcsszó irányítópult

SEOzseni kulcsszó irányítópult: minden céloldalhoz társítva van a fő kulcsszó. Itt lehet néhány kattintással elvégezni az összes fontos SEO műveletet

SEOzseni kulcsszó irányítópult - szemantikus SEO

A „Szemantikus SEO” ikonra kattintva jelenik meg a Google TOP10 oldal szövegének teljes elemzése. Itt található a szemantikus kulcsszó, részletek később

SEOzseni kulcsszó irányítópult - onpage todo

On-Page javítás kezelőfelülete gyors elérés ikonja. Ez a funkció ugyanígy elérhető az Eszközök menü » OnPage SEO teendők menüből

2. lépés: nyers szöveg megírása és rögzítése a rendszerben

Az „On-Page” teendő oldalon a „Szemantikus kulcsszavak” dobozban már megtalálható néhány fontos szakkifejezés. Ezt a SEOzseni adminisztrátorok veszik fel a saját észjárásuk szerint. Ugyanitt a „TOP10 elemzés” linkre kattintva lehet megnézni az összes listát. Célszerű átfutni azt is, mert a szakértő szem észrevehet fontos, de a listából kimaradt kulcsszavakat.

Ezután a „Javított szöveg” részhez meg kell írni vagy be kell illeszteni külső szövegszerkesztőben (pl Word) megírt szöveget. Van itt egy ellenőrző gomb: kattintás után kiírja, hogy milyen szemantikus kulcsszavak hiányoznak a szövegből.

3. lépés: lezárás

A cikk szabadon szerkeszthető, formázható. Lehet még módosítani, helyesírási hibákat javítani. Mikor már kész a teljes verzió és nem lesz többet szerkesztve, a „Közzététel állapota” résznél ki kell választani a „Lezárva” opciót és klikk a „Mentés” gombra. Ezzel jelzi, hogy a szöveg elkészült és átadja a SEO szakinak formázásra és feltöltésre.

Vizuális összefoglalás

Vizuális összefoglalás: a kép kattintás után teljes méretűvé válik

+1 Pro tipp: Milyen hosszú legyen a szöveg?

A Google új algoritmusa szerint átlagosan 1.850 SZAVAS - és nem karakteres cikkek vannak az első helyen. Kb 20-30 ezer karakter, ha még valaki mindig karakterhosszban gondolkodik. A versenytől függően az elvárt hossz változik, ezért mindig érdemes TOP100 elemzést végezni és ott megnézni a listavezetők szövegeinek hosszát.

Nagyon egyszerű, összesen két lépésből áll:

Kulcsszó irányítópult: Google top100

1. lépés: a "Top100" ikonra kattintással megjelenik a Google TOP100 listája

Kulcsszó irányítópult - Top100 Szavak száma

2. lépés: ha ismerjük a szöveg hosszát, akkor a domain név mögött jelenik meg a szavak száma. Ha még nem ismert, akkor a "Kulcsszó ellenőrzés" ikonra kattintással lehet megtudni a szavak számát. Klikkeljen a fontos versenytársakra majd frissítse az oldalt (F5)

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa évente 500 alkalommal változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik:


Okos vásárlás: küldhetnek nekem akciós SEO ajánlatokat (max. havi 1x) IGEN, értesítést kérek
az új SEO módszerekről

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Név:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOzseni. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOzseni szerzője

© 2005 - 2021 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.