Tartalmi hibák javítása lépésről lépésre
Tudtad, hogy a hiba kijavítását is lehet hibásan elvégezni?
A Google élmezőnyébe kizárólag kiváló minőségű tartalommal tudsz bekerülni. Egy közepes minőségű tartalom erős linképítéssel sem kerülhet a második-harmadik oldalnál jobb helyre. A gyenge tartalom pedig az első 100-ba sem kerül be. Ez a cikk nem szövegírási tippekről szól. Tehetséges szövegírók is elkövethetnek olyan hibákat, ami miatt elmaradnak a várt eredmények. Most azokat a technikai trükköket tanulhatod meg, amivel megfelelő formában tudod tálalni a tartalmadat a keresőmotor számára. Ha valamit javítani szeretnél, ma már nem elég néhány kulcsszó beszúrása. Hiszen ekkor a tartalom kis százalékban változik, amit a Google nem fog figyelembe venni.
A Google rangsorolási algoritmus alapja a felhasználói élmény. Olyan találatokat kínálnak a felhasználók számára, ami nekik a legtöbbet nyújtja az adott témában. Ezt úgy nevezik: relevancia. A hatékony keresőoptimalizálás érdekében a felhasználói élmény és a relevancia fokozására törekedj.
A webhelyen tapasztalt felhasználói élményt a tartalmad határozza meg. Ha a látogatók azt kapják a weboldaladon, amire keresnek, szívesen töltik idejüket Nálad. Ellenkező esetben 30 másodpercen belül kilépnek az oldalról. A minőségi tartalom tehát azt jelenti, hogy a weboldalad szövege látogatóknak fontos információkat, tudást, tippeket, trükköket, tanulmányokat - azaz élményt nyújt.
Tegyük fel, hogy foglalkoztál már keresőoptimalizálással és a weboldalad már rendelkezik jó minőségű tartalommal. Hogyan tudod még tökéletesebbé tenni a tartalmat? Hogyan tudja javítani a hibákat, hogy a keresőmotor megértse, miről szól weboldalad?
Nézzük ezeket lépésről lépésre.
1. lépés: Kulcsszavak
Elsőként tudnod kell, hogy milyen kulcsszavakra szeretnél a kereső élmezőnyébe kerülni. A felhasználók ugyanarra keresnek, de különböző kulcsszavakat használnak. Amikor nem látnak megfelelő találatokat, lapozás helyett inkább másik kulcsszóval próbálkoznak.
Nem létezik keresőoptimalizálás kulcsszavak nélkül. A kulcsszavak összegyűjtésére számos kulcsszó kereső alkalmazás létezik:
- Google AdWords Kulcsszóválasztó Eszköz: a legjobb ismert eszköz a kulcsszavak megtalálásához. Hátránya, hogy csak aktív kampány és egy bizonyos összeghatár elköltése után mutatja meg a kulcsszavakhoz tartozó havi keresések számát.
- SEOzseni kulcsszó kereső: a SEOzseni felhasználók által feltöltött kulcsszó adatbázisban kereshetsz
- Ezt a funkciót itt találod: SEOzseni » Kulcsszó menü » Kulcsszó kereső
- Permalink: https://admin.seozseni.hu/seozseni/kulcsszo-kereso/
- SEOzseni kulcsszó keresés igénylés: ha nem találsz megfelelő kulcsszavakat, ingyen kérhetsz segítséget a SEOzseni-től. Add meg kedvenc kulcsszavait és a SEOzseni megkeresi Neked Google Kulcsszóválasztó Eszközében a kulcsszóhoz tartozó releváns kulcsszavakat és a havi keresési mennyiséget. E-mailben kapsz tájékoztatástt, amikor elkészült az elemzés.
- Ezt a funkciót itt találod: SEOzseni » Kulcsszó menü » Kulcsszó keresés igénylés
- Permalink: https://admin.seozseni.hu/seozseni/kulcsszo-igenyles/
- A legjobb kulcsszavakat ezután vedd fel a SEOzseni kulcsszó adatbázisba, ahol még több vizsgálatnak vetheted alá kedvenc kulcsszavaidat. Ezekből a vizsgálatokból sokat fejlődhet a saját keresőoptimalizálás technikád.
- Ezt a funkciót itt találod: SEOzseni » Kulcsszó menü » Kulcsszó adatbázis
- Permalink: https://admin.seozseni.hu/seozseni/kulcsszo/
2. lépés: Kulcsszó ellenőrzés
Most már megvannak a kedvenc kulcsszavaid. Vajon a szöveged megfelelő? Mennyire releváns az adott kulcsszóhoz? Megfelel a keresőmotor elvárásainak? Sikeres lesz a keresőoptimalizálás, vagy feleslegesen pazarolod idődet, pénzedet?
Egy jó szöveg jellemzően:
- Legalább minimum 2.000 karakter hosszú.
- Döbbenet: a Google első helyén átlagosan
1.850 szavas weboldalak szerepeltek. Készülj fel arra, hogy terjedelmes szöveget írj. - Ne rizsázz: a Google szabadalmazott algoritmusa képes megkülönböztetni a szakmai cikket a felesleges szószaporítástól.
- Nincs benne helyesírási hiba.
- Ideális sűrűségben tartalmazza a kulcsszót...
- ...és annak ragozott, toldalékolt alakjait
- Megfelelően tördelt (címsorok)
- A lényeg (és a kulcsszavak) félkövér, dőlt és aláhúzott kiemelésével teszi olvashatóbbá a szöveget
- Teljesen egyedi szövegű, nincs benne máshonnan kimásolt és beillesztett tartalom
- Listaelemekben, képek nevében és képaláírásokban megtalálható a kulcsszó
- Belső linkek szövegében is szerepel a kulcsszó
- A címsor a kulcsszóval kezdődik
- stb, stb, stb, részletek itt >>>
Ezeket a paramétereket kézzel ellenőrizni felesleges időpazarlás. Ezért készült a SEOzseni kulcsszó ellenőrzés funkciója:
- Egy kattintással megvizsgálhatod, hogy a kulcsszó a weboldaladnak milyen kiemelt HTML elemeiben szerepel.
- A kijelzett hibák javításával komoly lépést tehetsz a minőségi tartalom felé.
- Tanulni a legjobbaktól érdemes. Ezért a kulcsszó elemzés eredményét összehasonlíthatod a konkurenseiddel. Ellesheted, miben különbözik a konkurens tartalma a Te szövegedtől.
- Ezt a funkciót itt találod: SEOzseni » Eszközök » Kulcsszó ellenőrzés.
- Segítség: Kulcsszó ellenőrzés használati útmutató
De még ne kezdj hozzá weboldalad átszerkesztéséhez! Figyelj a következő lépésekre:
3. lépés: Kulcsszavakhoz kapcsolódó kifejezések
Ha valaki ír egy jó cikket egy témáról, elkerülhetetlen, hogy ne szerepeljenek a cikkekben a kulcsszavak mellett a témába vágó kifejezések.
Például:
- Ha valaki Christiano Ronaldo-ról ír egy cikket, szerepelni fog benne a „Real Madrid”, „foci” esetleg „futball” kifejezés is.
- Ha valaki ír egy cikket a kriptovalutáról, biztosan szerepelni fognak az írásban a Bitcoin, blockchain és Ethereum szavak.
- Ha valaki az elektromos autózásról ír egy összefogó tanulmányt, biztosan szerepelni fognak ezek: Tesla, belső égésű motor, akkumulátor, regeneratív fékezés, esetleg dízelbotrány
Minden kulcsszóhoz kapcsolódnak releváns kifejezések. Olyan kifejezések, amelyek a kulcsszó szempontjából fontosak - de általánosságban nem jellemző más témára. Ezek a kifejezések adják a modern, szemantikus SEO alapját. A régimódi keresőoptimalizálás ideje lejárt. Az ilyen szemantikus kifejezések használatával segít a keresőmotornak megérteni, hogy miről szól a szöveg.
Ezeket a kifejezéseket így találhatod meg:
- Írd be kedvenc kulcsszavadat a Google keresőbe.
- Részletesen olvasd el az első 10 találat szövegét. A téma szempontjából fontos, általános témára nem jellemző kifejezéseket jegyzeteld ki.
- Vizsgáld meg, hogy ezeket a kifejezéseket hány weboldal használja az első tízből.
- Ismételd 3-5 kulcsszóval.
Ez egy rettentően unalmas és fárasztó feladat. Sajnos a keresőoptimalizálás nagy része ilyen unalmas adminisztrációs feladatokból áll. Hosszú órákra a monitor elé szögez Téged, miközben lassan cseppfolyóssá válik az agyad. Ismerős? Ezért készült a SEOzseni TOP10 kulcsszó elemző funkció:
- Add meg kedvenc kulcsszavad majd kattints az Ellenőrzés gombra. Ezután jön a varázslat:
- Az első 10 weboldal szövegét ízekre szedi a SEOzseni. Az egy- két- és három szavas kifejezések gyakoriságát és előfordulását láthatod egy táblázatban. Láthatod, hogy egy kifejezés összesen hányszor szerepel a 10 weboldalon és azt is, hogy ebből a tízből hány weboldalon található meg a kifejezés.
- Összehasonlíthatod saját weboldaladdal a TOP10 szövegét. Megjelölheted azokat a kifejezéseket, amelyek nem szerepelnek a Te weboldalad szövegében.
- De ez még nem minden! Honnan tudhatod, hogy milyen fontos egy-egy kifejezés? A SEOzseni ezt is megvizsgálja: megtalálhatod azokat a kifejezéseket, amelyek a leggyakrabban szerepelnek a TOP10 weboldalak címsorában (TITLE), főcímében (H1), címsoraiban (H2-H3), meta leírásban, félkövér-dőlt-aláhúzott kiemelésekben, képaláírásokban és belső linkszövegekben.
- Ezt a funkciót itt találod: SEOzseni » Eszközök » TOP10 kulcsszó elemzés
- Segítség: TOP10 kulscszó elemzés használati útmutató
4. lépés: a helyes javítás
Felejtsd el a kulcsszavak beszúrását. Mondatokat, bekezdéseket írj és azokban legyenek a kulcsszavak: a javított változatot összehasonlítja a Google az indexében szereplő változattal és rögtön kiderül, ha csak kulcsszó beszúrásokkal akarod manipulálni a helyezéseket.
Most már ismered a tartalmi hibákat. Megtaláltd azokat a kifejezéseket, amelyek szorosan kapcsolódnak a kulcsszavakhoz. Lelkesedve nekiállsz átszerkeszteni weboldaladat és lelki szemei előtt már látod a keresőoptimalizálás hatására megugró forgalmat. Ilyenkor általában az a megszokott eljárás, hogy szinte véletlenszerűen beszúrod a hiányzó kulcsszót vagy a kifejezéseket a weboldalad meglévő szövegébe. Ahol éppen hely van, és a nyelvtan is megengedi. Egészen addig, amíg a kulcsszó sűrűség el nem éri a kívánt szintet.
De itt jön a feketeleves:
A Google algoritmusa összehasonlítja a weboldalad legújabb változatát a legutóbb tárolt változattal. Az új verzióból kivonja a régit. Kiradírozza azokat a részeket, amelyek a korábban tárolt változatban vannak. Rögtön megállapítja, hogy annyi változás történt, hogy néhány kulcsszó be lett szúrva az eredeti szövegbe. Ilyenkor az sem biztos, hogy indexeli az új tartalmat.
A kulcsszó beszúrásos módszerrel gyakorlatilag minimális módosítás történt a weboldalad szövegén. Csak egyes helyekre új kulcsszavak kerültek. Nagyon jól tudja ezt a Google algoritmusa is és nem fogja díjazni.
A tartalom javításának helyes módszere:
Amikor a SEOzseni funkcióival találsz egy jó kulcsszót vagy kifejezést, írjon köré néhány mondatot. Ezeket a mondatokat / bekezdéseket illessze be a régi szöveg megfelelő részeibe. Az eredeti szöveg legalább 30 százalékban változzon meg. Ilyenkor a Google algoritmusa a régi cikkel történő összehasonlításnál nem azt látja, hogy csak pár szó lett beszúrva az eredeti cikkbe. Valódi, érdemi frissítés történt az oldalon. Nőtt a bekezdések és a mondatok száma. Jelentős tartalom keletkezett, ami már elég ok az újraindexelésre.
- A Google Search Console-ban be lehet küldeni újraindexelni az oldalt, amit itt találsz:
- Search Console » [DOMAIN] » „Feltérképezés” menü bal oldalon » „Megtekintés Google-ként” almenü » klikk a piros „Lekérés” gombra - majd klikk az „Indexelési kérelem” szürke gombra
Ez a SEO tanfolyam megmutatja Neked, hogyan kerülj az élmezőnybe. A tartalmi hibák javítása után jöhet a keresőoptimalizálás másik fő eleme: a minőségi linképítés. Nem is érdemes időt/pénzt áldozni linképítésre, amíg a tartalmi hibák kijavítása nem történt meg.
2 hozzászólás
Lenyűgöznek az írásaid. Tartalmas és érthető. Olyan dolgokat lehet itt olvasni, melyeket máshol nem írnak le ennyire világosan. Csak sejtetik, hogy a SEO mennyire bonyolult. És tényleg az, de ezek a cikkek sokat segítenek.
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Köszönjük!
Te mire szeretnél megoldást? Írd le a kérdésed, észrevételed:
--
Köszönöm megtisztelő figyelmed, tisztelettel:
Verdes János
Weboldal készítés, keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing 2005 óta.