Menü
Telefonszám
Kapcsolat

Havidíjas SEO lépésről lépésre

A Google sok célirányos vevőt hozhat weboldalára. Aminek a jutalma több profit, tehát nagyobb szabadság és több lehetőség. 3 legfontosabb cél: megtalálni a legjobb kulcsszavakat, bekerülni az első háromba és megtartani-erősíteni a helyezést. Ha a módszer működik, le lehet másolni és több kulcsszóval vagy akár több weboldallal is az élmezőnybe kerülhet. Ennek a folyamata lépésről lépésre:

0.) Megrendelés és díjbekérő utalás

Amennyiben a rendszer megengedi a megrendelést, a díjbekérő elutalásával azonnal elkezdődik a SEO. E-mailben kap PDF számlát. A havidíjakról és az elszámolásról automatikusan kap minden hónap 5-ik és 13-ik napján egy-egy e-mailt. Benne lesz a díjbekérő és az elszámoláshoz szükséges link. Díjbekérő utalás után kapja a PDF számlát. Precíz, pontos elszámolás a linkre kattintva látható. Semmi zsákbamacska - hogy kristálytisztán lássa, mit kap a pénzéért.

1.) Kulcsszó kutatás - Hányan keresnek és milyen kulcsszavakra

Több száz, akár több ezer kulcsszó is tartozhat egy-egy témakörhöz. Ezeket a kulcsszavakat megkeresem és egy óriási adatbázisba rögzítem. A Google Ads Kulcsszótervezőjét használom, ami a havi keresések számát is megadja.

Minél többen keresnek egy kulcsszóra, annál több profitot jelent - Tehát csorgatják a nyálukat a konkurensek is. Megmutatom a legerősebb kulcsszavakat is és adok alternatívákat is: olyan réspiac, ahol kisebb a verseny és nagyobb a konverzió.

Például: területi szűrés. „Autószerviz” kulcsszóra 5400-an keresnek havonta. Igen ám, de ez magába foglalja a távoli városokban történő kereséseket is. Sok lehet a fals kattintás: ha például egy budapesti szerviz weboldalára Győrből kattintanak. Ez nem jó, szűkíteni kell a kulcsszót: „autószerviz Budapest” - erre már csak 720-an keresnek, de a lemorzsolódás jóval kisebb.

2.) Long-tail kulcsszavak - Sok kicsi sokra megy

A kulcsszó kutatással egyidőben megkeresem az ún. long-tail kulcsszavakat. Így nevezik szakszóval a fő kulcsszóhoz tartozó kisebb keresésű kulcsszavakat. Pl.: „autószerviz” long-tail kulcsszavai: autószerviz díjak, gyors autószerviz, márkafüggetlen autószerviz, stb.

Ezeket a kulcsszavakat be kell majd építeni a céloldalba. Ezt is tartalmazza a havidíj.

3.) Első mérföldkő: utalás után 1-2 munkanap múlva megkapja a kulcsszavakat e-mailben.

Egyeztetünk és kiválogatjuk a legjobbakat, mert 10-es csoportban történik a linképítés és a felújítás

Mikor kész a nagy elemzés, kapni fog egy e-mailt. Abban először kiválasztok - lehetőség szerint - 10 darab landing page-et (ejtése: lending pédzs). Ennek a csúnya szakmai szónak nincs egységes magyar fordítása, de a következők mindegyike ugyanazt jelenti: érkező oldal, céloldal (a továbbiakban: LP). A lényeg: erre az oldalra érkeznek a látogatók a Google keresőből.

Keresek 10 db LP-t és összetársítom a legjobb kulcsszavakkal. Valahogy így fog kinézni az e-mailben:

  • Fő kulcsszó: autóklíma töltés (1900/hó)
  • LP: https://www.domain.hu/klimaszerviz/
  • Hasonló kulcsszavak: https://www.honlapteszt.hu/seozseni/kulcsszo-kutatas/domain.hu/filter=kl%C3%ADma
  • Long-Tail: autóklíma (1600), klímatöltés (1300), autóklíma javítás (880), klíma feltöltés (590), autóklíma szerviz (390)

4.) Első szintű linképítés start, mellette párhuzamosan a második szintű linképítés is elindul

Miután megbeszéltük az induláshoz használt 10 LP-t és a kulcsszavakat, először első szintű linképítést kap weboldala. Megkeresem a témába vágó legjobb partnereket, elkezdek új weboldalakat is behozni a csoportba. Csak a legjobb minőségű PR cikkes linképítést kapja weboldala.

Amint a Googlebot feltérképezte a PR cikkes linkeket, elkezdődik a második szintű linképítés: a már meglevő linkek is linképítést kapnak.

5.) Szöveges hibák feltárása - Javítani kell a tartalmat, mert lerontja a linképítés hatékonyságát

Az induláshoz használt LP-k alapos vizsgálása következik. Minden hibát feltárok és összeszedem a szemantikus kulcsszavakat. A Long-Tail kulcsszavak beillesztése mellett a legfontosabb, hogy az LP szövege fel legyen tuningolva szemantikus kulcsszavakkal.

Ezt összeszedem egy teendők listájában, és elküldöm e-mailben.

6.) Második mérföldkő: aktiváló e-mail, az egyeztetés után 5-10 munkanapon belül

A 4-es és 5-ös lépésekről küldök egy összefoglaló e-mailt. Az egyszeri belépési díj ezeket fedezi. Nem említettem szót a konkurensek feltérképezéséről, de a háttérben az is megtörténik.

Jó hír, hogy az aktiválás egyben az aktuális hónapra vonatkozó havi SEO díját is tartalmazza. Tehát az aktiválás hónapában NEM kell plusz havidíjat fizetni. A következő hónaptól kezdődik a havidíj fizetés, melynek esedékessége mindig az adott hónap 15-ike.

7.) Havidíj start: új oldalak, régi oldalak felújítása és linképítés

Az információ elévül és értéktelenné válik. Így számolja a Google is. Ha az Ön weboldalában nem keletkezik folyamatosan új tartalom, akkor gyorsan eltűnik a keresőből. A havidíj éppen ezért tartalmaz tartalomépítést is. A csomagban meghatározott darabszámban minden hónapban elkészül egy-egy új cikk / blog / tanulmány, stb.

Új cikkek felújítása: szintén a csomagban rögzített darabszámban történik.

Van még egy varázslat: második szintű linképítés. Röviden azt jelenti, hogy a 4-es pontban megkapott PR cikkes linkekre még több PR cikkes link hivatkozik. Ettől az elsődleges linkek értéke exponenciálisan megnő, bebetonozza jó tartalom mellett weboldalát az élmezőnybe.

8.) Havi fejlesztés végtelen ciklusban - Algoritmus frissítés figyelése, konkurensek elemzése, linképítés/tartalomépítés fejlesztése, kulcsszavak kibővítése és akár teljesen új weboldal indítása

Sosem szabad feladni, mert az algoritmus és a konkurensek éjjel-nappal dolgoznak. Meg kell szerezni a vezető helyet, megtartani és ezután lemásolni a módszert. Az a legegyszerűbb, ha a Google-ben az első oldalon 10 weboldalból legalább 8-szor az Ön valamelyik oldalát látják.

+1) Kommunikáció - Legyen naprakész

Mindig tájékoztatom, ha valami változás történt. Egy-egy új algoritmus frissítés vagy néhány új ötlet, hogyan lehetne a SEO-t fejleszteni. Ön is bármikor kereshet, szívesen segítek - nem csak SEO-ban, hanem akár webprogramozásban és online marketingben is.

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője

© 2005 - 2020 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.