Menü
Telefonszám
Kapcsolat
SEO hullám-hatás

Hullám-Hatás: így válik weboldala véleményvezérré és szerzi meg a Google első helyét

A keresőoptimalizálás félig linképítés, félig tartalomépítés. A linképítés aranykora már lezárult, ma a tartalomépítés korszakában élünk. A Google a nyelvi interfészek miatt megérti, mit akar a felhasználó és megérti, milyen weboldalt akar az első helyen látni. Ezért kell kiváló tartalmat készíteni újra és újra. A tartalomépítés azonban önmagában kevés. Bármennyi cikket, blogot tölt fel weboldalára - a Google szemében ezeknek a bejegyzéseknek az információs társadalomra gyakorolt hatása NULLA, mivel ezeknek a linkereje többnyire NULLA. Az egyetlen megoldás: Hullám-Hatás. Tartalomépítés kombinálva linképítéssel

A keresőoptimalizálás célja, hogy weboldala jobbá váljon. Értékesebb, hasznosabb információt adjon a felhasználónak, mint a többi százezer weblap, amire kattinthatna. A Google rangsorolási algoritmusára óriási felelősség hárul: ha téved a sorrendet illetően, a felhasználó elpártolhat a cég termékeitől.

A rangsorolási algoritmus őrült ütemben fejlődik. Hála a mesterséges intelligenciának. A Google legújabb, BERT névre keresztelt nyelvi elemző programja Magyarországot is elérte 2019 utolsó negyedévében. Összességében elmondhatjuk, hogy a Google megérti, mit akar a felhasználó.

Alapjaiban változtatja meg a keresőoptimalizálás szabályait. Két féle SEO irányzat él: az egyik a linképítésre esküszik, míg a másik a tartalomépítésben bízik. Kiderült egy nagy titok: mindkét irányzat téved.

Linképítés hibája: A Google nyelvi interfészek miatt a linképítés önmagában kevés az első hely megszerzéséhez. Sőt: óriási büntetéssel járhat, ha a linképítés aránytalan a weboldal minőségéhez képest

Egy weboldal olyan, mint egy fa. A törzse a kezdőlap. Ahonnan kiindulnak a fő ágak, kisebb ágakra oszlik szét, majd a levelek és a gyümölcsök. A Google azt vizsgálja, hogy milyen nagy és egészséges a fa: ha hatalmas, élénkzöld lombkoronája van, ízletesnek tűnnek rajta a gyümölcsök, akkor az emberek szeretni fogják.

A Google a nyelvi interfészek által állapítja meg, hogy a weboldal szövege mennyire fogyasztható a felhasználóknak. A hiteles, naprakész, információban bővelkedő cikkek, tanulmányok bizonyítják, hogy a weboldal szerkesztői szakértők, tekintélyesek és szavahihetőek (azaz Google E-A-T irányelv) az adott témában.

A linképítés csupán azt jelenti, hogy hány ember kedvencévé válik ez a fa. Képzeljen el egy almás kertet. Egy turistacsoport sétál a fák között és ujjukkal mutatnak a számukra legszebbnek vélt fára. A szavazatokat a végén összeszámolják és egy szalagot tesznek a győztes fára. Mi történik akkor, ha a győztes szemmel láthatóan beteg, hervadt, visszataszító? Csalás történt és a haldokló fát kivágják.

Ezért nem szabad játszani a linképítéssel: felhívja a Google figyelmét, ha a gyenge minőségű tartalom kap sok száz linket. Könnyen büntetést kap azért, ha a Google nem tartja arányosnak a linkek számát és a weboldal minőségét.

Tartalomépítés hibája: Bármennyi cikket, blogot tölt fel weboldalára - a Google szemében ezeknek a bejegyzéseknek az információs társadalomra gyakorolt hatása NULLA, mivel ezeknek a linkereje NULLA

Minden bejegyzésnek (tanulmány, blog, cikk, stb) van hírértéke. Minél többen lájkolják és / vagy osztják meg a bejegyzést, annál nagyobb vihart tud kavarni. Képzelje el egy autószerelő Facebook oldalát. Azt látja, hogy van 1000 követője. Az autószerelő szorgalmasan, hetente 1-2 bejegyzést posztol. De senki sem lájkolja, nem osztották meg és nincs egyetlen komment sem.

Nagyon jó a bejegyzés, tényleg. De nem lájkolta senki, nincs megosztva egyszer sem és senki sem írt hozzászólást.

Milyen következtetésre jut ebből? Hogyan fog érezni? Megbízhatónak találja az autószerelőt? Vagy talán úgy fogja érezni, hogy valami nem stimmel és inkább keres egy másikat?

Keresőoptimalizálásban a lájkolás linkekkel történik. Minél több linket kap egy domain, annál többen lájkolták. Azonban sokan elfelejtik, hogy a Google mindent lát. Tudja, mikor posztolt egy új bejegyzést egy domain. Látja, hogyan reagált erre az információs társadalom.

Mekkora port kavart a cikk? Sokan osztják meg? Akkor bizonyára érdekes lehet. Kevesen osztják meg? Közömbös lehet a téma, vagy rosszul írták meg a cikket.

Az egyetlen megoldás: Hullám-Hatás. Tartalomépítés kombinálva linképítéssel

Egy bombahír életciklusa a következő: hatalmasat szól, majd idővel a tömeg érdeklődése lecseng. Ugyanúgy, mint a vízbe dobott kavics. Minél nagyobb a kavics, annál jobban fodrozódik a víztükör. Nagyobb hullámokat generál és hosszabb ideig tart a hullámzás.

Hullám-Hatás linképítéssel

A Hullám-Hatás nem más, mint szenzáció keltés linkekkel. Exponenciálisan csökkenő, önálló linképítést kap minden új bejegyzés. Ennek a hatására az adott domain véleményvezérré válik

A Google látja, hogy egy weboldalt imádnak a követői. Ráharapnak az új cikkre, azonnal elkezdik megosztani. Beszélnek a témáról és izgatottan várják a következő epizódot. Ezzel az új fajta linképítéssel elérheti, hogy a Google szemében az Ön weboldala legyen a téma véleményvezére.

Óriási követőtábort építhet ki. A téma influenszerévé válik, amit a Google akár az első hellyel is jutalmazhat. Csak Önön múlik, hogy mekkora hatást kelt.

Képzelje el, hogy minden új bejegyzés kap 30-50 linket. Exponenciálisan csökkenő módon, mint a hullámok. Tegyük fel, hogy havonta 2 Hullám-Hatású cikket posztol. Mi fog történni év végére? Weboldala 1 év alatt 26 bejegyzéssel és 780 - 1.300 új mélylinkkel gyarapodik. Mialatt az egyik konkurens weboldal posztol 50 hatástalan cikket, amit szinte senki sem linkelt. Míg a másik konkurens 1.000 linket vásárolt de a Google megbüntette, mert mindegyik ugyanazt az oldalt linkeli.

Nehéz feladat a Hullám-Hatás? Igen. De megéri? Naná.

Miért nem hagyhatja ki, hogy Hullám-Hatásra váltson? Félkarú, féllábú, félszemű katonákat küld a háborúba - vagy szuperkatonákat?

Pörgős, rohanó életmódunk miatt ezernyi tennivaló mellett kinek van ideje arra, hogy normális bejegyzéseket írjon? Ritka a jó cikk, ezért sokszor elég szinte bármi - csak legyen egy új. Ha mégis sikerül valami frappánsat írni, szinte biztosra vehető, hogy nem végeznek linképítést arra a bejegyzésre. Kinek jutna eszébe? Kinek van kedve ehhez?

A Google azonban kikényszeríti a változást.

Ma ez jellemző a SEO piacra: linkek linkek és linkek, néha új bejegyzés. A keresőoptimalizálás 90 százaléka linképítésből áll - ami rettentően aránytalan. A linkek a rangsorolás legfeljebb 50 százalékáért felelnek - a másik fele a tartalom (nagyvonalakban).

Ha Ön olyan tartalmat gyárt weboldalán, aminek a linkejere nulla, az olyan mintha a keresőoptimalizálás felét kihagyná. Félkarú, féllábú, félszemű katonákat küld a háborúba. Miközben sorban jelennek meg azok a weboldalak, amelyek a linképítést inkább a tartalom megerősítésére használják.

Ezek a weboldalak megelőznek mindenkit.

A Hullám-Hatás jutalma: Özönlenek megrendelések, hatalmas vagyont halmozhat fel és megvehet szinte bármit, amit csak józan ésszel megkíván

A bevételek kirobbannak. Bármit megvehet! Megvalósíthatja a rég porosodó ötleteket. Belevághat új dolgokba, megvásárolhatja a legjobb autót, házat, kütyüket. Növelheti az életszínvonalát és gond nélkül költekezhet.

Itt az ideje annak, hogy megszépítse életét. Lecserélhetné a régi holmikat, felújíthatná az otthonát. Végre lenne elegendő pénz álmai nyaralásához. Az idő miatt sem kell aggódni: hiszen biztosan uralja a célpiacot és nem kell amiatt aggódni, hogy egyik pillanatról a másikra szertefoszlik az új élete.

Hihetetlen: Ön a célpiacában elsőként szerezhet Hullám-Hatást fantasztikus áron, kattintson ide >>>

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője

© 2005 - 2020 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.