Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Keresőmarketing azaz SEM, vagyis Search Engine Marketing

Keresőmarketing (SEM): duplázza meg az eladás hatékonyságát

Keresőoptimalizálással a weboldal látogatottságát lehet növelni, a hatékonyságát nem. A hívások, e-mailek, felirakozások és rendelések száma a látogatottság és a konverziós arány szorzata. Sokkal könnyebb egy jó címsorral 4x több konverziót elérni, mint 4x több látogatót szerezni organikus találatokból. A SEO keresőmarketing nélkül olyan, mintha kis villával ennénk a levest - és ezt lecseréljük egy nagyobb villára. Most a keresőmarketing (azaz SEM, vagyis Search Engine Marketing) és az ütős szövegírás alapjait ismerheti meg. Elérheti, hogy a látogatók megtegyék azt, amire Ön igazán vágyik

A Google keresőből nagyon sok célirányos látogatót lehet szerezni. Magyarországon 4.442.901 ember használja a Google keresőt - közvetlenül a vásárlás előtti tájékozódásra. A felnőtt lakosság 55,1 százaléka. A weboldal forgalma azon múlik, hogy milyen sokan keresnek egy kulcsszóra és hányadik a találati listán. Drámaian csökken a kattintások száma, ahogy hátrébb kerül a weboldal a listán. Az első a kattintások 35-45 százalékát zsebeli be, míg a hatodik ennek a tizedét.

A látogatottság pedig fontos a célok teljesüléséhez. Ugyebár minden weboldalnak lételeme a felhasználói célok teljesítése: hírlevél feliratkozás, közösségi média oldal lájkolás / feliratkozás, tanulmány letöltés és offline vagy online vásárlás. A nagy számok törvénye alapján ha nő a statisztikai alap, ezzel arányosan nő az eredmény is. Magyarul, ha 100 látogatóból 1 vásárol - 200 látogatóból változatlan körülmények között 2 vásárlásra lehet számítani.

A lényeg pedig az eredmény. Vért izzadva, kínkeservesen lehet növelni a látogatók számát. A Google rangsorolási algoritmus állandó változása, a konkurensek linkvásárlása és az egyre jobban szaporodó weboldalak miatt ezernyi ellenálló tényező akarja megakadályozni, hogy jobb helyezést érjen el. Bilincsek százai láncolják le és húzzák vissza a találatok süllyesztőjébe. Vajon mi a könnyebb? Megfelelni és legyőzni ezt az ellenállást - vagy kipróbálni mondjuk 20 címsort? Könnyen lehet, hogy a hatodik próbálkozásra megduplázódik a konverziós arány.

A Google SEO nagyrészt keresőmarketing. Egyre kevesebb az értéke a linkeknek és hihetetlenül nagy fontossága van a felhasználói élménynek. Jó SEM-mel két legyet üt egy csapásra: a Google helyezést és a profitot is javítja

A Google keresőcsapat feje határozottan állítja, hogy nem a link a legfontosabb SEO faktor. Azt állítja, hogy a linkerő (link jiuce) kapcsán is mindent elfelejthetünk, amit eddig tanultunk. Érthető, hiszen a legtöbb visszaélés a backlink gyűjtés terén történik. Sokkal könnyebb vásárolni néhány tucat linket, mint az oldal szövegét feljavítani.

A felhasználói élmény a Google rangsorolás alapja. A relevanciát a felhasználói szándékból kalkulálja ki az új BERT algoritmus. A mesterséges intelligencia már nem a szavak karakterét elemzi - azaz lőttek a kulcsszó sűrűségnek.

SEMrush rangsorolási faktorok

A SEMrush tanulmánya szerint 5-ik helyre csúszott le a backlink, míg az első 4 helyen a felhasználói élménnyel kapcsolatos mutatók szerepelnek

A nyelvi interfész érti a szavak jelentését és a szövegkörnyezettől függően meg tudja állapítani, hogy milyen felhasználói szándék számára lesz értékelhető a tartalom. Ezt mesterségesen már nagyon nehéz manipulálni. Hiszen egy témában jártas cikk hosszan beszél arról, ami a felhasználót tényleg érdekelni fogja. Rizsálás nélkül, mert a Google kiszűri a felesleges tartalmat.

Egy szakmai cikk olyan nyelvezetet használ, ami csak arra a témára jellemző. „Szálljon ki a gépjárműből” - ha ezt a mondatot meghalljuk, szinte mindenki előtt egy rendőr képe jelenik meg. Ezt nevezik szemantikus nyelvezetnek. A Google rangosorlási faktor pedig ezt a szemantikus nyelvezetet keresi.

A SEM lényege, hogy a felhasználók számára értékes tartalmat készítünk. Mi fog ekkor történni?

  • Egyre többen térnek vissza és látogatják a weboldalunkat
  • Egyre több időt töltenek a weboldalunkon
  • Egyre több tartalmat fogyasztanak
  • Egyre kevesebben lépnek vissza a találati listára és kattintanak egy konkurens oldalra
  • Jelenleg ez a négy mutató az egyik legfontosabb rangsorolási faktor

Ütős címsor: zseniális trükk arra, hogy KIUGRÓAN növelje írásos ajánlatai eredményét. Egyetlen címsor könnyen 300%-os növekedést eredményezhet - egy jó címsorral nem nehéz 10x több eredményt elkönyvelni

Sokan félreértik a címsorok lényegét. A vállalkozók a profitra koncentrálnak, ezért rögtön a lényegre térnek. Konkrét ajánlatokat írnak le egyetlen mondatban. Ettől az egy mondattól pedig elvárják, hogy ismeretlenek kinyissák a pénztárcájukat és... Elnézést a párhuzamért, de ez pont olyan, mintha egy férfi ismeretlen nőket úgy próbálna felszedni, hogy rögtön az első mondatban ágyjelenettel nyit...

A címsornak az a feladata, hogy maximálisan felkeltse a vevő érdeklődését és biztosítja a címsor utáni szöveg elolvasását. A címsor a szöveget adja el. Egy felmérés szerint általában ötször többen olvassák el a címsort, mint magát a szöveget. Minden marketing szakértő egyetért abban, hogy a szöveg legfontosabb eleme a címsor. Sokak szerint 80 százalékban a címsoron múlik a szöveg sikere. Az igazság az, hogy százalékban ki sem fejezhető. Vegyük például az autót: hány százalékkal jobb az, amelyik csodálatosan fut, mint az, amelyik egyáltalán el sem indul?

 Ütőc címsor: figyelem felkeltés

Kísérletekkel igazolták: mindössze néhány másodperc van arra, hogy az írott szöveg meggyőzze az olvasót, hogy érdemes tovább olvasni. Az első 7-15 másodpercen megpecsételődik a szöveg sorsa. Ha ennyi idő alatt nem győzi meg a vevőt arról, hogy jó helyen jár, elveszítette az olvasót

Az ütős címsor fontos rangsorolási faktor. Hiszen a találati listán az oldal címe (TITLE elem) lesz a linkszöveg, amire kattintani lehet. Jó címsorokkal növelni lehet az átkattintási arányt (azaz CTR, vagyis Click Through Rate) amivel javítani lehet a helyezésen. Habár a Google mérnökök azt állítják, hogy ez (jelenleg) nem rangsorolási faktor, a fordítottja mégis igaz:

Létezik egy olyan, hogy „elvárt kattintási arány”. Ez azt jelenti, hogy a Google elvárja egy bizonyos pozíción szereplő oldaltól, hogy legalább a pozíciótól elvárható átlagos kattintási eredményt produkálja. Ha tehát egy weboldal a hatodik helyen van elvárja a Google, hogy a lágotagók 4-6 százaléka kattintson rá. Ha az átlagnál kevesebben kattintanak, hátrasorolja a weboldalt. Ha az átlagnál többen kattintanak akkor pedig felfelé mozog a találati listán.

Hogyan írjon ütős címsort? Itt a puska:

A címsorral az emberek figyelmét kell felkelteni. Erre legjobban a címsorok 16 fő típusa szolgál:

  1. A kérdő címsor
    „Te mit vennél, ha lenne rá elég pénzed?”
    A kérdések automatikusan gondolkodásra ösztönöznek. Így egy jól irányzott kérdésnek az agyunk nem bír ellenállni.
     
  2. A bizonyított működést igazoló címsor
    „A www.<példa>.hu weboldal 357 százalékkal növelte a bevételeimet!”
    A legjobb ajánlásokat a vevőktől lehet szerezni. Ugye, nincs is ennél jobb?
     
  3. A parancs címsor
    „Itt az esély arra, hogy sikeres légy. Próbáld ki!”
    Egy határozott és egyértelműígéret, majd azonnali ösztönzés a cselekvésre. Jól használható újsághirdetésnél.
     
  4. A „hogyan” ereje
    „Hogyan körözd le a konkurenciádat?”
    A hogyan kezdetű címsornak hatalmas vonzerővel bírnak azok számára, akiket érdekel a téma. Az egyik legjobb módja a célpiac megszűréséhez.
     
  5. Jutalom
    „Ajándék 5000 forint vár Rád a célban”
    A nyereményjátékok tipikus címsora. Ilyenkor főleg az ajándék vagy a nyeremény miatt vásárolják meg a termékedet.
     
  6. Garancia
    „Garantáltan sikeres pályázat - vagy visszakapod a pénzed!”
    A garancia jelentősen csökkenti a kockázat érzést. Ha nem vállal garanciát a termékedre, akkor miért is bízzak meg Önben?
     
  7. A problémára fókuszáló címsor
    „Úgy érzi minden egyes lépésnél, mintha öt tonnás súly nehezedne a gerincére?”
    Kétségkívül az egyik leghatásosabb címsor típus. Aki hasonló problémában szenved, a szeme sarkából is észre fogja venni a reklámot. És természetesen el is olvassa.
     
  8. A személyes címsor
    „Végezetül itt az a titok, amivel <név> elérheti a várva-várt üzleti sikereit”
    Ezt a címsort csak akkor használhatja, ha van egy listája nevekkel. Akkor viszont a legjobb hatás ezzel érhető el. E-mail küldésekor a legjobb.
     
  9. Hasznot ígérő címsor
    „1.500.000 többlet bevétel három hónap alatt.”
    Ellenállhatatlan, egy óriási hasznot ígérő címsor. A lényeg: legyen könnyen érthető.
     
  10. Az „ok, amiért” címsor
    „10 ok, amiért már tavaly nyáron olvasnod kellett volna ezt a könyvet”
    Tipikus példája annak, amikor szolgáltatással / termékkel pénzt vagy időt lehet megtakarítani.
     
  11. Rövid címsor
    „Feleséget azonnal!”
    Egy szó, mint száz. Tartja a közmondás, és a rövid címsor. Névjegykártyára, logóra kiváló.
     
  12. Sztori
    „Mihály 56.000 forinttal vágott neki a nagyvilágnak négy évvel ezelőtt. Mára három céget vezet. Ha előröl kezdené az életét, ezeket tenné meg leghamarabb:”
    A mindennapjainkhoz hozzátartoznak a sztorik. Van is egy ilyen mondás: amit egy adat elmond, azt egy sztori el is adja.
  13. Számok a címsorban
    „7 tipp klímavásárlás előtt”
    Nem tudjuk, hogy miért, de sokkal nagyobb kíváncsiságot keltenek azok a címsorok, amelyek számokat tartalmaznak. Így, ha teheti, használjon számokat a címsorokban
     
  14. „Ez nem - ez igen” típusú címsor
    „Semmi horoszkóp. Semmi divat. Semmi parfüm. Csak tömör, tiszta üzleti hírek független üzletasszonyoknak”.
    Tipp: kérdezze meg a vevőit, hogy mi az, amit a legjobban utálnak a Ön iparágadban. Ezután már meg is van a legütősebb címsor.
     
  15. Ha... akkor címsor
    „Ha továbbjutsz... 5 legjobb barátoddal egy egész hetes sítúrán vehetsz részt Svájcban!”
    Egyszerű a képlet: tedd ezt, és ezt fogod kapni. Pályázatokhoz ideális.
     
  16. Nagylelkű ajánlat
    „Ez a könyv felbecsülhetetlenül értékes... nélkülözhetetlen... és INGYENES!”
    Kipróbálható termékeknél, szolgáltatásoknál az egyik legjobban használható címsor típus.

21 ok, amiért az emberek vásárolnak Öntől:

  1. Legyenek kedveltebbek
  2. Legyenek megbecsültebbek
  3. Legyenek jobbak
  4. Érezzék fontosabbnak magukat
  5. Több pénzük legyen
  6. Több pénzt takarítsanak meg
  7. Több időt takarítsanak meg
  8. Tegyék könnyebbé a munkájukat
  9. Legyenek biztonságban
  10. Legyenek vonzóbbak
  11. Kényelmesebben érezzék magukat
  12. Legyenek egyediek
  13. Legyenek boldogok
  14. Szórakozzanak
  15. Több tudásuk legyen
  16. Egészségesebbek legyenek
  17. Kielégítsék a kíváncsiságukat
  18. Több kényelem
  19. Kitörés a félelemből
  20. Szabadulás a kapzsiságtól
  21. Szabadulás a bűntudattól

Power words, azaz a legerősebb hatást kiváltó szavak:

Ingyen
Szerelem
Biztonság
Új
Profit
Te/Ön
Választás
Védelem
Eladó
Most
Érték

Vidám
Megtakarítás
Növekedés
Pénz
Boldogság
Tanács
Hogyan
Fedezd fel
Könnyű
Tiéd/Öné
Bizonyított

Hirtelen
Remek
Egészség
Garancia
Természetes
Gyors
Precíz
Titok
Megoldás
Varázslatos
Kényelmes

Szöveg, ami ELAD! Vajon miért van az, hogy egyes vállalkozók termékeiért képesek egymást letaposni a vevők? Hogyan lehet az, hogy a sikeres vállalkozók nem csinálnak semmi nagyot, semmi extrát, mégis tódulnak hozzájuk a megrendelők?

Recesszió idején sorra zárnak be az üzletek, a sikeres vállalkozók pedig még ilyenkor is egyre több megrendelést szipkáznak el a versenytársak elől. Hogyan csinálják ezt? A titok az értékesítési szövegük meggyőző erejében rejlik.

Emlékszik azokra a szövegekre, amelyek annyira jók voltak, hogy legszívesebben úgy ahogy van, beépítette volna a SAJÁT marketingjébe? Olyan lazán, könnyedén adják el a terméket. Jó érzés olvasni, izgalmas, felcsigázza a fantáziát, egyszerűen remek. Végére jutva semmi kétség nem marad a felől, hogy a szöveg szerzője maximálisan érti a feladatát, és a termék kielégítő megoldást nyújt. A megnyerő szöveg hatására alig bírja ki, hogy rögtön, ott frissen-melegen meg ne vásárolja a terméket. Egy kicsit töpreng még a dolgon, több időt ad arra, hogy meggyőzze önmagát - és végül megvásárolja a terméket. Ilyennek kell lenni egy értékesítési szövegnek.

Eddig úgy gondoltuk, hogy a vásárláshoz nem kell más, mint jó ár és néhány nyomós, logikus érv. Gondoljuk, ha megdönthetetlenül logikus észérvekkel tűzdeljük tele a reklámszöveget, akkor a fogyasztónak nem marad más lehetősége, mint megvásárolni a terméket. Valójában ez csak 10 százalékos sikerrel működik, mivel a döntéseink 90 százalékát érzelmi alapon hozzuk meg. A logikára feltétlenül szükség van a vásárláshoz, de csakis az érzelmek után. A reklámpszichológia már régóta kutatja a vásárlások során lezajlóló döntési folyamatot. Ennek a feltérképezése merőben hozzájárul ahhoz, hogy egy terméket a lehető legkönnyebben kínálja megvásárlásra.

Impulzív reklámszöveg

A döntéseket érzelmi alapon hozzuk, amelyeket utólag racionalizálunk. Az impulzív szövegírás lényege, hogy a fogyasztó érzelmeire hatunk és nem rá akarjuk tukmálni a terméket / szolgáltatást

Most, hogy ezt tudjuk, kíváncsi arra, hogyan kell olyan szöveget írni, ami ennek megfelelően hat? A reklámpszichológiai kutatások során a következő sorrendben történik a döntési folyamat:

  • figyelem
  • érzelem
  • elhatározás
  • döntés
  • a vásárlást alátámasztó logikai érvek keresése
  • cselekvés

Voálá, a termékét eladni képes reklámszöveg is ilyen struktúrát ölt. A főcímmel megragadta a fogyasztó figyelmét. Az alcím, első bekezdés átvezeti figyelem felkeltéséből származó energiát a szöveg olvasásába. Ezeket az értékeket olvasva a fogyasztóban egy ponton megszületik az elhatározás, hogy meg fogja vásárolni az Ön termékét. De valami még hiányzik: nem tud elszámolni önmagában a vásárlással, hacsak nem talál valami jó alapos, nyomós, ésszerű érvet ennek az alátámasztására.

Ekkor kapcsolódnak be a fogyasztóban a logikai központok. Ekkor az érvek már azt a célt szolgálják, hogy az ígéretet bizonyítsák. Csak és kizárólag itt van helye beszélni az Ön vállalkozásáról (33 éves tapasztalat, 120 munkagép, satöbbi), mert ekkor már ezek a nyers tények a vásárlás logikai alapját hozzák meg. Ha hamarabb kezdi el felsorolni ezeket a vállalkozásában megtalálható rendkívüli értékeket, a fogyasztó dicsekedésként érzékeli.

Csalitermék: adatbázis építés kommunikációs csatornák megnyitásához

Keresőoptimalizálással (SEO-val) célirányos látogatókat lehet szerezni. Akik már eleve nyitottak, fogékonyabbak a weboldal üzenete felé. Könnyebben és gyorsabban lehet elérni a célokat ilyen felhasználókkal. A legtöbb weboldal célja az értékesítés - magától értetődően.

Azonban figyelmen kívül hagyják, hogy az internetezők csupán 1-2 százaléka használja a világhálót vásárlásra. Ezzel szemben az internetezők 92 százaléka használja a világhálót vásárlás előtti online informálódásra. Webáruházaknál kiemelten fontos, mert az online tájékoztatás egyenesen megkerülhetetlen. Senki sem fog csupán attól vásárolni, hogy a webáruház termékrácsát lapozgatja. Az embereknek impulzív benyomás kell, érzelmi hatást keresnek - ami majd vásárlásban realizálódik.

Csalitermék, vevőmágnes

Weboldala vevőmágnessé válhat, ha egy könnyű döntést (csaliterméket) kínál az új látogatóknak. Először adatbázist épít és csak később, a termékpiramis vagy értékesítési tölcsér későbbi szakaszában csábítjuk vásárlásra a fogyasztót

A keresőmarketing az online tájékoztatásra fókuszál és ebből készít egy felhasználói adatbázist. Az eladás maximalizálása miatt az értékesítési folyamatot több részre, kisebb célokra osztja fel. Egy nehéz döntés (vásárlás) hosszútávú következményekkel jár és átmeneti veszteséget teremt. Mindenkinek fájdalmas, ha pénzétől kell megszabadulni. Azonban a marketing lényege, hogy ezt a fájdalmat előnnyé, örömmé és haszonná varázsolja a termék / szolgáltatás használatával. Hiszen a termék / szolgáltatás sokkal több örömet, hasznot nyújt, mint az az érték, amibe került.

A nehéz döntés helyett sokkal egyszerűbb és könnyebben emészthető alternatívát kínálunk a fogyasztóink számára. Csupán annyit, hogy kerüljön kapcsolatba velünk, mert később értékes információt és segítséget fog kapni:

  • iratkozzon fel egy hírlevélre
  • csekklista: hibalista a javítandó / elvégzendő feladatokról
  • letölthető tanulmányok, cikkek
  • zárt hozzáférés videókhoz, tanulmányokhoz, kutatáshoz, prezentációhoz
  • részlet a könyvből / tanulmányból / teljes cikkből
  • tesztek
  • ingyenes applikáció
  • kupon, nyereményjáték
  • ingyenes termékminta
  • ajándék
  • próbaidőszak

Összefoglalás

A Google rangsorolási algoritmusa ma már azt vizsgálja, hogy a felhasználók milyen élményt szereznek egy weboldalon. A nyelvi interfészek megértik az oldal szövegét, mivel ismeri a kulcsszó és a kulcsszóval releváns weboldalak szemantikus nyelvezetét.

Egy jó cikk SEO szempontból 20-50 szemantikus kulcsszót használ és messziről kerüli a kulcsszó halmozást. Arra koncentrál, hogy a leendő vevők élvezettel fogyasszák a tartalmat. Figyel a hajtás feletti részre, hogy a felhasználók tökéletes vizuális élményt kapjanak

Az ilyen cikkek hatására linképítés nélkül is javul a helyezés - miközben a leadott reakciók száma is nő. Többen vásárolnak, többen iratkoznak fel a hírlevélre, stb. Ennek az érdekében a látogatónak először a figyelmét keltjük fel egy ütős címsorral. A címsor csak a szöveget adja el, tehát a felhasználó eldönti, hogy tovább olvassa a szöveget.

A szöveg az érzelmekre hat, majd végül jöhet a lezárás. Ami a lehető legritkább esetben vásárlás, hiszen a látogatók 1-2 százaléka jön direkt vásárlás miatt. 92% tájékozódni akar, akik örömmel fogyasztják a további értékes tartalmat. Nekik kell megszerezni a kontakt adatot, feléjük kell nyitni kommunikációs csatornákat csaliterméken keresztül.

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa évente 500 alkalommal változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik. Ne felejde el felvenni közösségi kedvencei közé a SEOzseni oldalát:


Okos vásárlás: küldhetnek nekem akciós SEO ajánlatokat (max. havi 1x) IGEN, értesítést kérek
az új SEO módszerekről

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Név:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOzseni. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOzseni szerzője

.u.i.: évente 500 alkalommal változik a Google rangsorolási algoritmus. Maradjon naprakész: nehogy elveszítse a nehezen megszerzett helyezést. Értesüljön elsők között a működő SEO módszerekről a SEOzseni a közösségi csatornáin:

© 2005 - 2020 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.