Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Keresőoptimalizálás (SEO) teljes útmutató lépésről lépésre

Keresőoptimalizálás (SEO) teljes útmutató lépésről lépésre

A SEO (magyarul keresőoptimalizálás) lényege: több ezer fizetőképes vevőt érhetsz el a Google találati listán elért helyezésed javításával - teljesen ingyen

SEOzseni ingyenes regisztráció

Tartalomjegyzék

Mi az a keresőoptimalizálás? Miért kell SEO zsenivé válnod?

Mi a SEO jelentése? Angol mozaikszó: Search Engine Optimization. Magyarul: keresőmotor optimalizálás. Kiejtése: angolul eszíó, idehaza magyarosítva csak szimplán seó, mindenki ezt használja. A lényege, hogy ismerd meg a Google rangsorolási algoritmusának a működését és ennek fényében optimalizáld a weboldala(i)d szöveges tartalmát: készíts a felhasználók számára élevezetes olvasnivalót, növeld a weboldaladra hivatkozó linkeket és a honlapod technikai beállításait.

Amint a rangsorolási faktorok zsenijévé válsz, képes leszel bármilyen weboldalt, bármilyen kulcsszóra az élmezőnybe juttatni. Az átmeneti sikereket hozó különféle helyezés manipuláló trükkök helyett tartós eredményeket érhetsz el. Ekkor kirobbanóan megnő a célirányos látogatók száma, ami Neked százezres, milliós extra bevételt jelent. Hiszen az emberek vásárlás előtt elősorban az interneten tájékozódnak: Magyarországon 1000-ből 626 ember közvetlenül a vásárlás előtt a Google keresőben tájékozódik. Nyitott pénztárcával nézik a találati listát, mert belátható időn belül szeretnének vásárolni / meg akarnak oldani egy problémát - ekkor jön a Te weboldalad és a látogatókból vevőket konvertál.

Az emberek nem tudják, hogyan rangsorol a Google. Úgy gondolják, hogy az első találat a szakmájában is a legjobb - nyilván ezért került az első helyre. Sokkal nagyobb a bizalom az élmezőnyben szereplő weboldalak meglátogatása során: könnyebben, gyorsabban és drágábban tudnak eladni. Ha szeretnél ide kerülni, meg kell tanulnod a rangsorolási faktorokat és át kell építened a weboldaladat. Ezt nevezik keresőoptimalizálásnak.

 

Keresőmarketing: ingyenes SEO vs. fizetős PPC

Az online marketing stratégia egyik legfontosabb eleme a keresőmarketing, angolul Search Engine Marketing (SEM). A keresőben a felhasználók maguk akarnak válaszokat találni / vásárolni, ezért az eladási mutatók minden más marketing eszközödet túlszárnyalják. Házhoz jön a pénz, mert eleve érdekli őket a téma. Toronymagasan a leghatékonyabb vevőszerző eszköz: jóval több ügyfelet hoz, mint a közösségi média, sokkal kevesebb impulzus kell a vásárlási szándék megszületéséhez - és sokkal olcsóbb, mint bármely más fizetett hirdetés. Az organikus találatok előtt megjelenhet a hirdetésed Pay Per Click (PPC), másik nevén CPC (Cost Per Click) alapon - ekkor kattintásonként fizetsz. A keresőhirdetés, azaz Search Engine Advertising (SEA) előnye, hogy csupán vastag pénztárcával látogatókat szerezhetsz addig, ameddig fizeted. A hirdetéskezelés kattintási árakat jelentősen csökkentheted néhány fontos játékszabály betartásával, de még emellett is jelentősen megnőhet a havi kiadás.

Ezzel szemben a rangsorolási algoritmus működését ingyen megtanulhatod. A rangsorolási faktorok ismeretében úgy módosíthatod a weboldaldat, hogy az organikus keresési eredmények (Search Engine Results Page, SERP) között jelentős javulást érj el. A SERP tetején akár naponta több ezer új potenciális vevő olvashatja a weboldalad üzenetét anélkül, hogy egy vagyont költenél. Üzleti szempotból kifejezetten jövedelmező. Ugye Te is örülnél, ha a következő fél évben 80.000 új potenciális vevőt hozna a Google? Ha elég jó helyen vagy a találati listán, akkor nap mint nap akár több ezer fizetőképes vevőt érhetsz el. Anélkül, hogy egy fillér reklámköltséget fizetnél.

Google helyezés javítás ingyen? Ez sem teljesen igaz: hiszen az időddel fizetsz, ha meg akarod tanulni a rangsorolási faktorok titkait. Naponta órákat kell görnyedni a kijelző előtt, mire végzel a ransorolás javításához szükséges feladatokkal. Ezért jött létre a SEOzseni webalkalmazás, hogy pár kattintással végezz az unalmas teendőkkel - de erről majd a legvégén, amikor már tudod, hogy mit kell tenned...

 

Miért a SEO a leghatékonyabb vevőszerző eszköz?

A hagyományos hirdetésekkel ellentétben a SEO azért rendkívül hatékony vevőszerző eszköz, mert itt maguk a felhasználók kezdeményezik a vásárlást. Belátható időn belül megoldást akarnak egy problémára, ami termékek vagy szolgáltatások megvásárlásában realizálódik. Ez a keresőmarketing lényege: Magyarországon 1000-ből 626 felnőtt lakos fogja eldönteni a Google-ben találtak alapján, hogy hol fog vásárolni. Közvetlenül a vásárlás előtt az interneten tájékozódnak akkor is, ha nem weboldalon, hanem fizikai helyen történik a vásárlás.

Keresőoptimalizálással több milliós extra bevételt tehetsz zsebre. Egész nap csörög a telefonod, érdeklődő e-mailek százait kapod. Weboldaladon őrült ütemben nyomják a megrendelés gombot. Rekordokat dönt a bevételed és gyorsan gyarapodik a vagyonod. Kapaszkodj meg... 1000-ből 626 magyar felnőtt lakos közvetlenül vásárlás előtt a Google keresőben tájékozódik, amiből Neked óriási bevételed származhat. Még akkor is, ha nem is akarnak az internetről rendelni, hanem egy helyi szakembert / üzletet keresnek.

SEO, keresőoptimalizálás siker

Amikor a SEO zsenijévé válsz, fizetőképes vevők százait, ezreit tudod a saját vagy leendő ügyfeleid weboldalára hozni. Több milliós extra bevétel hullhat a Te öledbe - teljesen ingyen

Az emberek maguk keresik a megoldásokat: információ után kutatnak. Ez a legjobb költséghatékony befektetés, amivel óriási eredményt érhetsz el. Célirányos látogatókat, potenciális vevőket szerezhetsz keresőoptimalizálással. Ezáltal feléjük sokkal hatékonyabban kommunikálhatsz, ami magas konverziós arányt (azaz profitot) hoz Neked.

Néhány valódi példa, hogyan ugrott meg a forgalom néhány fontos változtatás után:

A keresőoptimalizálás hatása

4 hónap SEO után NAPONTA 1.000 új potenciális vevő.

SEO előtt-után

Fél év alatt 80.000 új potenciális vevő.

Referencia: fél év alatt látogatottság növekedés

A módszer másolható: látod, másoknak rengeteg új potenciális vevőt hozott a keresőoptimalizálás röpke 6 hónap alatt - teljesen ingyen.

A keresőoptimalizálás 4 fő alappillére

Bevezetés: a rangsorolás alapja a relevancia

A rangsorolási faktorok ismeretének lényege, hogy a közismert keresők (főleg a Google, de létezik még ilyen is: Bing, DuckDuckGo, Yahoo) organikus találati listáján elért helyezéseden javíts. A Google a legismertebb kulcsszavas kereső, piaci részesedése globálisan 92%-ra tehető. Sikerének a titka az, hogy a találati lista első oldalán szereplő weboldalak szorosan kapcsolódnak a keresőmezőbe írt kifejezéshez. Nyilvánvaló, ugye? A rangsor alapja a relevancia: a felhasználók azt kapják, amire keresnek. Jól jegyezd meg: a relevancia minden sikered alapja.

Az első hely megszerzésének a kulcsa az informatív tartalom. A Google olyan találatokat kínál a felhasználók számára, ami nekik a legtöbbet nyújtja az adott témában. A minőségi találatok mögött elképesztően fejlett és bonyolult technológia áll. Több mint 200 rangsorolási faktor felelős a helyezések megállapításáért. Számítógépek tízezrei és bonyolult algoritmusok sokasága felel azért, hogy a keresőbe írt kulcsszóhoz releváns weboldalakat találjanak a felhasználók.

Először a Google feltérképezi, azaz indexeli a weboldalakat. Ez a helyezés javítás "nulladik" lépése: ha nem kerül be az indexbe a weboldalad, akkor a találatok között sem fogsz szerepelni. A Googlebot elmenti a saját adatbázisába, azaz indexeli a világhálón elérhető tartalmat. Minden teendő előtt azt kell ellenőrizni, hogy a céloldalad indexelte-e a Google és a weboldalad minden feltérképezési hibáját ki kell javítani. Ha nincsenek indexelési hibák, mire van szükség a helyezés javításához? Elsőként minőségi tartalomra.

A webhelyeden tapasztalt felhasználói élményt (User Experience, azaz UX) a tartalmad határozza meg. Ha a látogatók azt kapják a weboldaladon, amire keresnek, akkor szívesen maradnak. Ellenkező esetben 30 másodpercen belül kilépnek az oldaladról. A minőségi tartalom tehát azt jelenti, hogy a weboldalad szövege látogatóknak fontos információkat, tudást, tippeket, trükköket, tanulmányokat - azaz élményt nyújt. Ha ügyesen tálalod a mondanivalódat, akkor az átlagosnál sokkal jobb arányban fognak Nálad vásárolni. Szeretni fogják a cikkeidet, sokan vásárolnak, iratkoznak fel, lájkolnak, követnek be stb. Mindenki boldog, igazi nyer-nyer kapcsolat. Ilyen élményt szeretne adni a Google a felhasználóinak. Weboldal készítés előtt jól tervezd meg, hogy milyen tartalmat szeretnél készíteni.

Amikor a látogatóid egy nagyon jó cikket találnak, örömmel osztják meg a hasznos tapasztalatokat weboldal, blog, közösségi médián keresztül. Ezért egy jó cikkedre számos értékes link hivatkozik. Minél több és jobb link hivatkozik a bejegyzéseidre, annál hitelesebb és megbízhatóbb forrás leszel az adott témában. Jobb helyezést kapsz és elnyered méltó helyed a VIP páholyban: lépésről lépésre haladsz az első hely felé.

 

A SEO 4 alappillére összefoglalva

A keresőoptimalizálás 4 alappillére

#1.) On-Page SEO, nehézsége: 1/5. A keresett kulcsszó és a weboldalad tartalmi minősége, azaz relevanciája. Ezeket Te magad is könnyen, bármikor szerkesztheted. A legfontosabb a megfelelő kulcsszókutatás, szemantikus kifejezések megtalálása és ezeknek a rendszer szintű beépítése a teljes weboldaladba.

#2.) Felhasználói élmény, nehézsége: 5/5. A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás korában élünk. A Google naplózza a felhasználók viselkedését és jól tudja, hogy a Te weboldalad az átlaghoz képest hogyan teljesít. Hiába teszel meg mindent, ha nem hozod a normákat, le fogja rontani az algoritmus a helyezésedet. Mert megtanulja a gép, hogy a felhasználók nem szeretik a Te weboldaladat. Ezeknek a hibáknak a kijavítása rendkívül nehéz, mert senki sem láthat bele a Google által gyűjtött adatokba.

#3.) Off-Page SEO, nehézsége: 4/5. A weboldal népszerűsége, bizalma az online közösségben. A helyezés javítás leginkább időigényes eleme, mert itt Tőled független külső forrásokra vagy hagyatkozva. Minél több írást publikálnak a szaktudásodról, annál jobb helyezésre számíthatsz a témában.

#4.) Technikai SEO, nehézsége: 3/5. A technikai SEO nagyon sok apró, de annál fontosabb elemből épül fel. Neked nem kell webmesternek lenned ahhoz, hogy ezeket megértsd.

On-Page SEO: a tartalom a király

Relevancia

A rangsorolás alapja a relevancia. Jelentése: fontos, tárgyhoz tartozó. A Google azokat a weboldalakat fogja a keresés során az élmezőnyben listázni, ami a keresett kulcsszóval releváns. A relevancia meghatározása első sorban a szöveges tartalmon múlik: hányszor és milyen elemekben szerepelnek a kulcsszavak és szemantikus kifejezések.

A keresőoptimalizálás első fő alappillére a jó minőségű tartalom. Információban gazdag cikkek, tanulmányok, bejegyzések publikálása a weboldaladon, amelyek egy adott téma köré épülnek. Minden vállalkozás sikere azon múlik, hogy mennyire tudja edukálni a látogatóit. Az írásaidnak szakértelmet, tekintélyt és megbízhatóságot (Google által bevezetett E-A-T modell) kell tükrözni. Az EAT mozaikszó a következő angol kifejezésekből áll, jelentése: Expertise (szakértelem) + Authoritativeness (tekintély) + Trustworthiness (megbízhatóság). 2022 december 15-én hozzáadtak még egy extra E betűt az elejére, nem is véletlenül a legelejére: E mint Experience, azaz élmény. Az E-E-A-T irányelv szerint olyan tartalmat, linkeket és rendszer kell készítened, ami ezt a négy fő értéket tükrözi.

A gyakorlatban meg kell találnod a kulcsszavakat, amelyeket a felhasználók keresnek. Ebben segít Neked a Google Kulcsszótervező és a SEOzseni kulcsszó kereső valamint a kulcsszókutatás funkciója is. Érdemes a kettőt együtt használni: a Google Ads adatait CSV formátumban exportálhatod, amit a SEOzseni rendszerébe egyszerűen importálhatsz.

A rangsorolás alapja a tartalomépítés

A SEO alapja a tartalomépítés: olyan cikkeket készíts, ami értékes információt ad az olvasóknak (Google E.E.A.T. modell).

A látogatóid száma a kulcsszó keresési mennyisége és az elért helyezésed függvénye. Ezért szokták sokan telezsúfolni kulcsszavakkal a céloldalukat. Úgy gondolják, hogy minél több kulcsszó szerepel a weboldalon, annál nagyobb eséllyel "téved" rá valamilyen látogató.

Te ezt ne tedd, hiába ismerted meg korábban az alapokat - mert ez már régóta nem működik. A régi, rossz módszer:

  • Telezsúfolod kulcsszavakkal a dokumentum fő elemeit (TITLE, H1, H2-H3, Meta description, félkövér-dőlt kiemelések, listaelemek, képek, képaláírások, belső linkszövegek)
  • Beregisztrálod az oldalt az összes linkkatalógusba
  • Ismerős, ugye?

 

Túloptimalizálás

Kerüld a súlyos hibákat, mert a Google büntet érte. Meglepő, de a köztudatban máig ez a bevett szokás. Sokan azt gondolják, hogy ezzel a módszerrel kerülhetnek a keresőmotor első helyére. Ez hatalmas tévedés. A technika fejlődésével egyre olcsóbb lett az adatfeldolgozás költsége. Gyorsabbak, olcsóbbak lettek a számítógépek. Ez lehetővé tette a Google mérnökök számára a rangsorolás algoritmus hihetetlen mértékű fejlesztését. Sőt: létrehoztak kifejezetten büntető jellegű algoritmusokat is a web-spam visszaszorítására, amit sajnos még ma is sok ügynökség alkalmaz. A túlzott keresőoptimalizálás azaz „túloptimalizálás” (angolul black-hat trükkök) büntetése olyan súlyos is lehet, hogy a weboldaladat akár teljesen eltávolíthatják a keresőből:

  • Google Pingvin algoritmus: a természetellenes linképítésért (unnatural link building) büntet
  • Google Panda algoritmus: a gyenge minőségű tartalomért (low quality content) büntet

A ma működő, helyes (angolul white-hat) módszer:

A Google minőségi irányelvek és a keresőoptimalizálás útmutatójának betartásával jelentősen növelheted weboldalad értékét. A modern algoritmus frissítések bevezetésével új szintet lépett a helyezés javítás. Olyan algoritmusokkal, mint a Hummingbird (Kolibri) megjelent a RankBrain (szemantikus keresések) vagy a BERT - ami már a felhasználó viselkedésén és szokásán alapuló mesterséges intelligencia. Ez már neurális hálózat, tehát a robotok tanulnak és saját magukat fejlesztik. A gépi tanulás technikája (machine learning algorithm) lehetővé teszi, hogy a számítógép megérti az embert - így jött létre a modern, szemantikus SEO.

 

Kulcsszókutatás

A mesterséges intelligencia a szöveg tartalmát megérti, a kulcsfontosságú kifejezéseket felismeri. A szavakat témakörökhöz kapcsolja - és így egyéni, kulcsszavakra és témákra jellemző "entitást" hoznak lére. Azt vizsgálja az algoritmus, hogy ez mennyire illeszkedik a Te weboldalad profiljához. Ez a korábbi relevancia szemléletnél jóval összetettebb, ami főleg a long-tail kereséseknél fejti ki a hatását.

Az oldalon belüli elemek szerkesztése előtt szükséged lesz egy kis kutatásra. Meg kell találnod azokat a kulcsszavakat, amelyeket a leendő vevőid begépelnek a keresőmezőbe. Minél ismertebb egy-egy kulcsszó, annál többen keresik. Ami neked rengeteg célirányos látogatót hozhat, tehát ez a bevételed alappillére.

Az egyszerű és rövid kifejezéseket keresik a legtöbben, ezeket fő kulcsszavaknak nevezzük. Ezekhez tartozik rengeteg variáns, amit long-tail kulcsszónak nevezünk. Magyarul hosszú farok, mivel a keresési mennyiség egyre kevesebb. Grafikonon ábrázolva úgy néz ki, mint egy hosszú farok, innen a név.

Long-tail kulcsszavak

Long tail kulcsszó: ábrázolva olyan, mint egy hosszú farok.

Érdemes a kulcsszó stratégiádat három részre osztani:

  • Egzakt (fő) kulcsszavak: Pontosan azok az 1-3 szavas kifejezések, amelyekre ezrével keresnek. Célozd meg, hogy 1 éven belül az első 10 találat közé kerülsz. Vagyont ezekkel a kulcsszavakkal kereshetsz.
  • Mid-kulcsszavak: 3-5 szavas kifejezések, amelyekre százas nagyságrendben keresnek. Rövidtávon ezzel fogod megkeresni a bevételedet, amivel a hosszútávú SEO költségét ki tudod termelni.
  • Long-tail kulcsszavak: Olyan kifejezések, amelyeknek a havi keresésszáma 100 alatt van. Lehet, hogy kevesen keresnek rá, cserébe tucatnyi ilyen kulcsszót találsz.

 

Webhely relevancia

Amikor aktívan foglalkozol egy témával, tucatnyi cikket fogsz erről írni. Nyilvánvalóan ezekben a cikkekben gyakran szerepelnek a fő kulcsszavak. Létrejön a domain neved alatt egy kiterjedt birodalom, aminek 10-50-100 aloldalán is szerepelnek a kulcsszavak. A keresés optimalizálás célja ilyen oldalak készítése. Ez már egy olyan hatalmas tudásbázis, ami a Google és a felhasználók szemében is érték.

Kiváló céloldal (landing page) készítés után a weboldal optimalizálás Google szemében is hasznos, elnyeri méltó helyét weboldalad az élmezőnyben. Ellentétben azokkal a kevésbé értékes weboldalakkal, amelyek csak egyetlen lapot optimalizálnak egy-egy kulcsszóra. Ma nagyon gyakori hiba, hogy a SEO szakértő / szakember egyetlen oldalt optimalizál, miközben a teljes webshop / weboldal relevanciájára (onsite optimalizálás) nem fordít elég figyelmet. A modern algoritmus észreveszi, ha a weboldalad több oldalon is beszél egy-egy kulcsszóról. Tudja, hogy a témának igazi szakértője vagy. Ezt nevezzük webhely relevanciának.

Próbáld ki: Írd be a Google-be pontosan így:

site:{a Te domain neved} "{kulcsszó}"

Site operátor után közvetlenül kettőspont - nincs szóköz. Ezután a domain neved, majd szóköz. Jegyezd meg ezt a titkos keresőkódot. Gyakran fogod használni, mert fontossági sorrendben mutatja a Google index állományában eltárolt oldalaidat. A legjobb cikked lesz az első találat. Hány találatot mutat a kereső? Van egyáltalán találat? Sokan olyan kulcsszavakra akarják optimalizálni weboldalukat, ami a Google indexében egyáltalán nem szerepel. Te ilyet sosem fogsz tenni, mert ENTITÁSBAN gondolkodsz és cikkek tucatjait fogod megírni. Nyilvánvalóan akkor a cikkek legfontosabb elemében, az oldalcímben (title) is szerepelni fog a keresőszó. Egy-egy jó címsorral jelentősen növelhető az átkattintási arány.

Hogyan ellenőrizheted? Írd be a Google-be pontosan így:

site:{a Te domain neved} intitle:"{kulcsszó}"

Site operátor után közvetlenül kettőspont - nincs szóköz. Ezután a domain neved, majd szóköz. Intitle operátor és kettőspont - szóköz nélkül. Majd a kulcsszó idézőjelek között. Az időzőjelek előtt vagy után nincs szóköz. Ezekkel a speciális kereséssel ellenőrizheted, hogy van-e elegendő számú bejegyzésed. Ha nincs, dolgozz azon, hogy növeld a cikkek számát. De ez nem azt jelenti, hogy mostantól ugyanazt a kulcsszó halmozó módszert kell ismételni sok-sok aloldal létrehozásával. Ezt a Panda algoritmus kíméletlenül bünteti. A cél az, hogy egy weboldalad alaposan körüljárjon egy-egy aktuális témát. Ekkor nem csak a kulcsszavakról, hanem komplett kifejezésekről szól a webhelyed. Ha írsz egy jó bejegyzést egy témáról - elkerülhetetlen, hogy ne szerepeljenek az írásodban a témára szorosan jellemző szókapcsolatok:

  • Ha például egy weboldal keresőoptimalizálásról szól, akkor szükségszerű megemlíteni olyan szakkifejezéseket is, mint: linképítés, algoritmus frissítés, PageRank, kulcsszó adatbázis, long-tail, relevancia, stb.
  • Ha valaki ír egy cikket a weboldal készítésről, biztosan szerepelni fognak az írásban a Wordpress, CMS, HTML, webdizájn, reszponzív, mobilbarát szavak.
  • Ha valaki az online marketingről ír egy összefogó tanulmányt, biztosan szerepelni fognak ezek: pozicionálás, célpiac, csalitermék, címsor, termékpiramis.

Kezded érteni?

A szemantikus SEO lényege: Vannak olyan kifejezések, amelyek csak egy témára jellemzőek - semmi mással nem hozhatóak összefüggésbe. Meg kell találnod a Te témádra jellemző szavakat és fel kell használni az írásaidban.

Nem a kulcsszavak telezsúfolásától, hanem a szemantikus szókapcsolatok gyakori használatától válik a Google szemében hitelessé a weboldalad. A Google kifinomult algoritmusai észreveszik a webspam jellegű tartalmat és a rangsorolásnál rosszabb pozícióba kerül, hiába van "optimalizálva".

 

Minőségi céloldalak készítése

A modern algoritmusok óriási asszociációs adatbázis alapján képesek értelmezni, hogy miről szól a domain neved. A modern algoritmus tisztában van a szavak jelentéstartalmával. Tudja az algoritmus, hogy a dinnye gyümölcs, a labrador kutya és így tovább. A szavakat vektorokká alakítja és tud közelséget számolni. Minél közelebb kerülnek a vektoraid, annál relevánsabb az oldalad a keresett témakörhöz. Ezzel nem csak egyetlen "beoptimalizált" kulcsszóra elért helyezést, hanem számos fontos kulcsszó és kapcsolódó keresési kifejezés együttes helyezését tudod javítani.

On-Page kulcsszó ellenőrzés

A SEOzseni On-Page kulcsszó ellenőrzője megmutatja, milyen hibákat kell javítanod a Google helyezés növeléséhez.

A fordulat nem azt jelenti, hogy a weblap kereső optimalizálás kezdetétől létező kulcsszó alapú keresési rendszer megszűnik. A szemantikus SEO röviden annyit jelent, hogy a modern rangsorolási algoritmus vizsgálja azt is, hogy a kulcsszó előfurdulása mellett kulcsszóhoz tartozó kifejezések milyen gyakorisággal jelennek meg a weboldaladon és hány lapon található meg (lásd intitle operátoros keresés).

A modern, szemantikus SEO optimalizálás alapjai - a helyezéseket a legjobban módosító tényezők:

  • A kulcsszóra optimalizált oldal fontos elemeiben szerepelnek a kulcsszavak.
  • Nem csak a kulcsszavak, hanem a kulcsszavakhoz szorosan tartozó kifejezések is
  • Mégpedig 10-20-50-100 aloldalon
  • Nagyon hosszú és releváns szakmai cikkekben: a Google első helyén átlagosan 1.850 szavas cikkek szerepelnek. Nem karakter, SZÓ! Sokan még 2.000 karakteres cikkekben gondolkoznak. A Google új nyelvi interfésze szereti az információban gazdag írásokat - ami átlagosan 20, de inkább 30.000 karakteres cikkeket jelent.
  • Sokan kérdezik, hogy mi a helyzet a bővített találatokkal (több neve is van, de lényegében ugyanazok: Rich Snippets / Structured Data / Rich Results). A Google álláspontja szerint nem rangsorolási faktor, tehát nem tudsz ezekkel jobb pozicíót elérni a keresőóriás találatai között - de extra átkattintást lehet vele szerezni, ami ugyebár jól jön a látogatottság növelésében + indirekt módon átmenetileg egy keveset javít(hat) a helyezésünkon.

Ezeket ellenőrizheted a SEOzseni négy funkciójával:

SEOzseni szemantikus elemzés

A szemantikus kulcsszavak megtalálásához legalább az első 10 találat minden egyes szavát ki kell gyűjteni. Megszámolni, milyen HTML elemekben és hány alkalommal szerepel. Képzeld már el, hogy ez mennyi időt vesz igénybe? A SEOzseni TOP10 elemzés funkciójával mindössze 30-50 másodperc.

Voálá, így válik a weboldalad teljesen hitelessé az adott témában. A minőségi blog írás ügyfeleket vonz és a helyezéseden is javít - ha a forráskódja is rendben van. Ez az alapos elemzés megmutatja Neked, hogy milyen az általad megírt bejegyzés kulcsszó-aránya. A címsorok és a fontos HTML elemek hogyan tartalmazzák a keresőmotoroknak fontos kifejezéseket. Jó a kód? Kellő kép fordul elő a szövegedben megfelelő ALT címkével? Vannak törött linkek az oldaladon? Ezzel az eszközzel könnyedén feltárhatod ezeket a hibákat. Ezután már csak jó linképítésre van szükség, hogy a hitelesség mellé megbízhatóság is társuljon. Kiváló linképítéshez használd a SEOzseni közösségi linképítés funkciót és a találd meg a konkurensek linkjeit a SEOzseni backlink elemző eszközzel.

A legfontosabb On-Page SEO faktorok:

#1.) Kulcsszó a címsorban: a címsor (TITLE elem) az egyik legfontosabb eleme az oldalnak. A címsorban szereplő kulcsszó erős relevanciát jelent.

#2.) Kulcsszóval kezdődő címsor: erősebb relevancia, ha a címsor első szava a kulcsszó. Sokkal jobb annál, mint amikor a kulcsszó a címsor közepén vagy végén található.

#3.) Kulcsszó a főcímben: a főcím (H1 elem) olyan, mint a címsor. Csak egy főcím legyen az oldalon, ami tartalmazza a kulcsszót. A rangosolást nem rontja, ha több H1 elemmel dolgozol.

#4.) Kulcsszó a címsorokban: a címsorok (H2, H3 elem) keltik fel a figyelmet és veszik rá a látogatót a tartalom továbbolvasására.

#5.) Kulcsszó a meta leírásban: NEM rangsorolási faktor, de a meta leírás (META DESCRIPTION elem) összefoglalja az oldal tartalmát. Ez jelenik meg a keresőben, amivel átkattintási arányokat lehet javítani. Ajánlott hossza 140-160 karakter.

#6.) Kulcsszó variációk: a kulcsszó előfordulásának variációi. Ragozott, toldalékolt kulcsszó változatok.

#7.) Szemantikus kulcsszavak: a témához szorosan kapcsolódó szófordulatok, kifejezések jelenléte vagy ennek hiánya.

#8.) TF*IDF: Term Frequency - Inverse Document Frequency. Magyarul: kifejezés gyakoriság - fordított dokumentum gyakoriság. Szövegelemzési technika, ami megmutatja, hogy egy kulcsszó mennyire fontos a teljes domain alatt elérhető összes dokumentumot vizsgálva.

#9.) Kulcsszó sűrűség: a kulcsszó előfordulási aránya az oldal teljes szövegéhez viszonyítva. Ideális kulcsszó sűrűség kevesebb, mint 2 százalék. Jelentősége egyre csökken, ahogy a Google bevezette a nyelvi interfész alapú rangsorolást.

#10.) Kulcsszó kiemelések: a félkövérrel, dőlten és aláhúzással kiemelt szövegekben szereplő kulcsszavak.

#11.) Kulcsszó a listákban: a számozott (OL elem) és számozatlan (UL elem) lista elemeiben (LI elem) szereplő kulcsszavak.

#12.) Optimalizált képek: a kép fájlnevében és ALT attribútumában szereplő kulcsszavak.

#13.) Tartalom hossza: minél hosszabb egy tartalom, annál több információt nyújt az olvasónak. A Google első találata átlagosan 1.850 szavas cikk.

#14.) Tartalom frissítése: időnként frissíteni kell az oldalad, hogy ne elévült információkat publikálj. Frissítésnek számít a bejegyzéshez érkező hozzászólás is.

#15.) Aloldalak száma: a weboldaladon található aloldalak száma árulkodó jel arról, hogy mennyire vagy jártas a témában. Minél több tanulmányt, cikket, bejegyzést publikálsz, annál több lesz a Google indexébe kerülő állományaid száma.

#16.) Új tartalom: az új tartalom keletkezése jelzi azt, hogy a weboldalad aktívan foglalkozik a témával.

#17.) Weboldal struktúra: a weboldalad logikus, témakörökre osztott, webcím szerinti szerkezeti felépítése. Webáruházaknál ajánlott kenyérmorzsák (breadcrumb) használata.

#18.) Belső linkek: azoknak a linkeknek a hálózata, amelyeken keresztül navigálhatunk a weboldaladon belül.

#19.) Kulcsszó a belső linkekben: a linkekre kattintást segíti, ha kulcsszó megtalálható a belső linkjeid szövegében.

#20.) Kifelé mutató linkek: a weboldaladról más domainekre hivatkozó linkek relevanciája.

#21.) Külső/belső linkek aránya: tartsd fenn a megfelelő belső / külső linkek arányát. Általánosan javasolt a 3-5 külső link oldalanként. Egyes elemzések 1-2 külső linket javasolnak 500 szavanként.

#22.) Linkek száma: semmiképp nem javasolt, hogy egy oldalon 400-nál több linket helyezz el.

#23.) Törött linkek: ne legyen olyan link, amire kattintva 404-es hibaüzenetet kapunk.

#24.) Hiányzó tartalom: a weboldaladon ne legyen hiányzó tartalom, a korábban törölt tartalmakat 301-es átirányítással irányítsd egy másik oldalra.

#25.) Struktúrált adatok: a tartalomban megjelenő legrelevánsabb információk megjelölése olyan formátumban, amit a keresőmotorok megértenek.

#26.) Túloptimalizálási büntetés: ha nagyon telezsúfolod az elsődleges tartalmadat kulcsszavakkal (például azért, hogy ideális legyen a kulcsszó sűrűség vagy a TF*IDF), akkor a Google algoritmusa nagyon csúnyán lepontozza az oldalad értékét.

+1) 200 rangsorolási faktor: a rangsorolási faktorok ismeretében úgy tudod módosítani a weboldaladat, hogy az a lehető legjobb helyet érje el a találati listán. Nézd meg az aktuálisan legfontosabb 200 Google rangsorolási faktort >>>

On-Page SEO összefoglalva:

  • Kulcsszó: Keresd meg a kulcsszavakat.
  • Szemantikus SEO: Keresd meg a kulcsszóhoz szorosan köthető kifejezéseket, szókapcsolatokat.
  • Tartalom: Ne halmozd a kulcsszavakat. Olyan cikkeket írj, amiben gyakran használod a témára jellemzó kifejezéseket.
  • Domain: Írj több cikket, hogy a teljes domain neved releváns legyen és ne csak egy beoptimalizált cikket találjon meg a kereső.
  • Értékes cikk: Ne írj nyúlfarknyi szöveget, mert a Google első találata átlagosan 1.850 szavas cikk, ami kb 20-30 ezer karakter.

A Te feladatod:

  1. Webapp: Jelentkezz be a SEOzseni-be.
  2. Kulcsszókutatás: Legelőször végezz el egy kulcsszókutatást. Az ingyenes regisztráció után kapsz egyszeri alkalommal ajándék kulcsszókutatást. Amíg vársz az eredményre, magad is kereshetsz kulcsszavakat a kulcsszó keresés funkcióval. Nézd át a kulcsszó kutatás listát, majd itt vedd fel a legjobb kulcsszavakat. Ezután a fontos kifejezések átkerülnek a kulcsszó irányítópultra, ahol számos fontos elemzést és fejlesztést végezhetsz el.
  3. Szemantikus kulcsszavak: Végezd el az adott kulcsszóra a TOP10 kulcsszó elemzést. Add meg a céloldaladat, hogy összehasonlítsd a végeredménnyel. Jelöld be a hiányzó kulcsszavakat, majd írd bele az oldaladba.
  4. Hibák javítása: Végezd el a HTML forráskód elemézést, egy On-Page kulcsszó ellenőrzést. Javítsd a hibákat addig, ameddig a céloldalad tökéletes nem lesz.
  5. Frissítés és újraindexelés: a frissített tartalmat küldd be újraindexelésre a Google Search Console-ban.

Felhasználói élmény: az átlagokhoz képest hogyan teljesít a weboldalad

Bevezetés: mesterséges intelligencia és gépi tanulás

A Google egyes vélemények szerint az interneten keresztül menő forgalom akár 80 százalékára is képes rálátni a különféle termékeivel. Adott a Google Chrome böngésző, ami a világ legismertebb webböngészője 60-70 százalék közötti piaci részesedéssel. A Google Android operációs rendszer szintén 60-70 százalék közötti piaci részesedéssel bír. Miközben a Google Keresési és Display hálózat a világ legkiterjedtebb hirdetőfelülete. A világ leggyakrabban használt weboldal forgalom elemző eszköze szintén Google termék: Google Analitics. Az így gyűjtött adatok bekerülnek egy óriási levesbe, amiből a kereső algoritmust is tudják fejleszteni. Ne legyen félreértés: nem közvetlen rangsorolási faktor, hogy például egy Google Ads kampányod hány konverziót ér el. Semmi köze nincs a találati listához. De ebből is tanul a Google mesterséges intelligenciája, ezt a tudását pedig felhasználja a találatok közötti relevancia folyamatosa aktualizálásához.

A legnagyobb adatforrás maga a találati lista. Hiszen itt tudja mérni pontosan, hogy a felhasználók milyen kulcsszóra kerestek. Majd ezt követően hány találatra klikkeltek rá, milyen gyorsan és hogyan módosították a keresési kifejezést. Ebből készít egy óriási globális előzmény adatbázist és hiába a rengeteg link, hiába a hosszú tartalom - ha a weboldalad nem teljesíti az átlagokat, durván hátra csúszik a találati listában.

A felhasználói élmény javítása nem lehet csak a SEO feladata. Hiszen itt az emberi viselkedés tanulmányozásáról van szó, ami kőkemény pszichológia, amiből lett a marketing. Szokták mondani: a marketing olyan, mint a dezodor. Ha nem használod, mindenki azonnal megérzi. Ha a weboldalad teljesítménye átlagon aluli, el fogod veszíteni a helyezésedet, akármennyi linket is szereztél.

Ha fejleszted az online marketing tudásodat, általánosságban véve: mindened jobb lesz. Több lesz a konverziód, több lesz az átkattintási arányod és még a Google-ben is jobb lesz a helyezésed. A felhasználót el kell helyezned egy komplett marketing szemléletben, hogy Te elérd a célodat (hírnév, vásárlás, stb) miközben a felhasználó megkapja azt, amiért eredetileg Rád talált.

A felhasználói élmény javításához el kell érned, hogy mindenben a legjobbat kapja a látogató. Maradjon a Te weboldaladon és ne klikkeljen vissza a találati listára. Fogyasszon megfelelő számú tartalmat Nálad: nézzen bele más cikkeidbe is, írjon kommenteket, nézze meg a videóidat, iratkozzon fel hírlevélre. Dugd el a felhasználódat és ne add át a konkurenseidnek. Ütős címsorokkal, impulzív szövegírással hatni tudj az érzelmeire és logikailag alá tudd támasztani a döntéshozatal igazságát.

 

Keresési szándék

A modern rangsorolási algoritmus már nem kifejezetten kulcsszavakban gondolkodik. Megpróbálja kitalálni a mögöttes jelentést. A felhasználók eredeti keresési szándékának megfelelő találati listát próbál elővarázsolni. Mit is jelent ez? Ha valaki egy konkrét termékre keres rá, a találati lista jellemzően multik, webáruházak és ár-összehasonlító portálokból áll. Ha valaki a termékről kérdez valamit, jellemzően wiki cikkek, blogok, sokkal informatívabb írásokból fog állni a találati lista.

SEOzseni Google TOP100 táblázat: helyezés nyomkövetés és elemzés egy lapon

SEOzseni Google TOP100 táblázat: megnézheted, hogyan alakul az aktuális keresési szándék a Google szerint

Először is mindig nézd meg, hogy az adott kulcsszóra milyen az aktuális találati lista. Mit követel meg a Google? Milyen felhasználói szándékot feltételez? Ha webshopokat látsz: akkor olyan céloldalt válassz, amiben rengeteg terméket találnak a felhasználók. Ha tudományosabb, magyarázóbb cikkeket találsz? Írj Te is egy informatív cikket és oda tereld a felhasználókat. A megfelelő céloldal kiválasztása után építhetsz linkeket, különben leépítheti a Google a linkek erejét és hiába fizetsz egy vagyont sajtó cikkekre, nem az a céloldal lesz a találatok között, amit Te reklámozni szeretnél.

 

Átkattintási arányok

Az átkattintási arány azt jelenti, hogy a megtekintések hány százalékából lett kattintás. Egyszerű. Ha mondjuk az első helyen 1000 keresés során megjelenik a weboldalad és minden második kattint, 50% az átkattintási arányod (angolul: CTR, azaz Click Through Rate). A CTR pedig közvetlenül rangsorolást módosító tényező. Ha az átlagnál rosszabb az arányod, rövid időre csökkenhet a helyezésed. Ha jobb vagy az átlagnál, rövid időre javulhat a helyezésed. Mi ezzel a probléma? Ha folyamatosan ugyanazt a teljesítményt éred el, a rövid idejű csökkenés tartóssá válik és folyamatosan romlani fog a helyezésed.

Van egy másik tényező is, az elvárt kattintási arány. Megköveteli a Google, hogy az átlagnak megfelelő színvonalat elérj. Ha az első találat 20-40% átkattintási arányt ér el, akkor a Te weboldaladnak is el kell érni ezt a szintet. Máskülönben úgy érzékeli a rangsorolási algoritmus, hogy nem izgalmas az oldalad, átadja a Te helyezésedet a konkurensednek.

 

Oldalon eltöltött idő, visszafordulási arány, pogo sticking

A Google névtelenül gyűjt adatokat például a Google Analitycs termékéből. Így jól tudja, hogy milyen az átlagos olvasási idő. Kategorizálja a weboldalakat és a keresési szándéknak megfelelően ki tud számolni egy átlagot, hogy mennyi időt kellene a felhasználónak a Te weboldaladon tölteni ahhoz, hogy kielégüljön az információ éhsége. A különféle kérdések összetételétől függően van, amikor a rövid látogatás a jó választás - de a legtöbb esetben a felhasználóknak legalább másfél percet kell az oldalon eltölteni a megfelelő információmorzsák összeszedéséhez.

Mindig használj valamilyen webanalitikai eszközt és rendszeresen mérd le, hogy mennyi időt töltenek a látogatók a céloldalaidon. Kritikus hiba: ha a találati lista főleg 1000-2000 szavas cikkekből áll és a Te látogatóid 30 másodpercen belül eltűnnek a weboldaladról, akkor kezdhetsz pánikolni, mert idővel el fogsz tűnni a találati lista mélyén. Át kell írni a szöveget, jobban kell tördelni, esetleg más struktúrában kell tálalni az adatokat.

Pontosan méri a rangsorolási algoritmus, hogy mikor kattint vissza a felhasználó a Te weboldaladról a találati listára, majd onnan mikor kattint át egy másik weboldalra. Ezt a jelenséget nevezik szakmai nyelven „pogo sticking”-nek, ami azt jelenti, hogy a felhasználó gyorsan oda-vissza kattintgat a találatok között. Ezt mindenképp el akarja kerülni a Google, mert a legtöbb esetben ez szignál az irreleváns találatokról. Ilyenkor a visszafordulási arány (angolul: Bounce Rate) magas, mivel a felhasználók jellemzően csak a céloldalt nézik meg. Mindig törekedj arra, hogy a felhasználó a Te weboldaladon mélyüljön el a témában. Készíts több cikket, tanulmányt, kutatást, elemzést és a céloldalad úgy építsd fel, hogy „eldugd” a felhasználót: fogyasszon minél több tartalmat Nálad.

 

UX metrikák javítása

A felhasználói élmény (angolul: User eXpericence) javítása rendkívül bonyolult feladat. A nehézségét az adja, hogy itt mindenki az intuícióira van hagyatkozva. Természetesen vannak jól bevált marketing formulák, de összességében mégis csak művészet kategóriába tartozik. A legjobb, ha kiindulásként valamilyen bevált formulát szabsz személyre, majd MÉRED a hatását.

Az egyetlen dolog, amit tehetsz: valami apróságon változtatsz majd leméred a hatását. Adsz magadnak néhány napot vagy hetet, hogy a Google algoritmus begyűjtsön kellő keresési előzményt az új verzió alapján, ami ronthatja, de javíthatja is a helyezésedet. Ezért nagyon macerás a keresési élmény javítása: minden változtatással hetek, hónapok telnek el.

A legfontosabb felhasználói élmény típusú helyezést módosító tényezők:

Nem közvetlen rangsorolási faktorok, de a megszerzett helyezésedet erősen módosító tényezők csoporja mégis közvetlenül hatással van a globális helyezésedre. Ha alulteljesíted a kulcsszóhoz tartozó átlagokat, a helyezésedet lecsökkenti az algoritmus mert ez annak a szignálja, hogy a felhasználók NEM SZERETIK a Te weboldaladat. Elkölthetsz egy vagyont a látogatottság felfuttatására, de vért fogsz izzadni egy-egy eladásért vagy bármilyen konverzióért: kevesen hívnak / iratkoznak fel / regisztrálnak / lájkolnak / kommentelnek / követnek be. Szétesik az értékesítés és csak szórod az ablakon a pénzedet. A SEO célja nem az ingyen reklám, hanem a weboldalad komplex fejlesztése és így megsokszorozod a hatásfokodat: többen jönnek az oldaladra és ott több esemény (konverzió) történik.

#1.) Átkattintási arány: annak az aránya, hogy a megjelenésekhez képest hány százalékban kattintanak honlapodra a kereső találati oldalán. Minél magasabb ez az arány, annál jobb a weboldal. A címsor és a meta leírás optimalizálásával növelhetsz ezen az arányon.

#2.) Elvárt átkattintási arány: a Google egyenlőre cáfolja, hogy az átkattintási arány rangsorolási faktor. Azonban a fordítottját mégis megerősíti: létezik egyfajta elvárt kattintási arány. Tudja az algoritmus, hogy az adott kulcsszó típus keresésénél az adott pozícióban átlagosan milyen kattintási arányok jellemzőek. Ha rosszabb az arányod, mint az elvárt kattintási arány, akkor csökkentheti a helyezésedet az algoritmus.

#3.) Oldalon töltött idő: nem mindegy, hogy mennyi időt töltenek a látogatóid a weboldaladon. A kereső találati oldalán két kattintás között eltelt idővel mérik az oldaladon eltöltött időt. Emellett ott van a Google Chrome böngésző és a Google Analitycs + egyéb Google alkalmazások. Egyes becslések szerint a Google a világ teljes internet forgalma közel 80 százalékát képes naplózni.

#4.) Visszafordulási arány: annak az aránya, hogy hányan térnek vissza a keresési eredmények oldalra azután, hogy átkattintottak a honlapodra. A rossz arány azt jelenti, hogy weboldalad nem nyújt elegendő információt a látogatóknak. Javítanod kell a hajtás feletti részt.

#5.) Olvashatóság: az olvashatatlan, kis betűvel írt, zsúfolt szöveg ront a weboldal megítélésén. Megfelelő kontrasztot használj, hogy olvasható legyen a szöveg (háttérszín kiválasztásnál fontos).

Felhasználói élmény összefoglalva:

  • Gépi tanulás: A mesterséges intelligencia a felhasználók keresési szándékát akarja kitalálni. Ehhez rengeteg adat áll a rendelkezésére. A globális keresési előzményekből, az átkattintásokból, az új keresések indításából tanul a rangsorolási algoritmus. Mindig az előzmények alapján újra és újra átírja az egyes kereséshez használt rangsorolási algoritmusok fontosságát.
  • Keresési szándék: Ha a keresési szándéknak nem megfelelő a céloldalad, nagyon nehezen fogod tudni pozicionálni a találati listán.
  • Átlagok: Ha nem teljesíted az átlagos elvárásokat, le fog romlani a helyezésed.
  • Tesztelés: Rendkívül nehéz és bonyolult a felhasználói élmény javítása, mert mindig heteket vagy hónapokat kell várnod a tesztelés kiértékeléséhez.

A Te feladatod:

  1. Google TOP100 lista: A SEOzseni Google TOP100 találati lista elemző funkciójával mindig nézd meg, hogy az adott kulcsszóhoz milyen találati lista illik és válassz olyan céloldalt, ami megfelel a keresési szándéknak.
  2. Marketing: Fejleszd az online marketing tudásodat.
  3. Címsorok: Mindig használj ütős címsorokat.
  4. Impulzív szövegírás: Fejleszd a szövegíró képességedet.
  5. Csalitermék: Dugd el a látogatóidat, használj listákat és csalitermékeket, ne engedd a konkurenshez a vevőidet.
  6. Mérés és fejlesztés: Végezz el A/B teszteket. Mindig csak 1 dolgon változtass és MÉRD LE annak a hatását.

Off-Page SEO: linképítés

Mi az a link és miért fontos?

A link (angolul anchor; magyarlul link, hivatkozás, hiperhivatkozás, horgony) a weboldalak közötti navigációt teszi lehetővé. Lehet mozgókép, álló kép vagy akár szöveg. A weboldal alap többi részétől a linkek úgy vannak megkülönböztetve, hogy amikor ráviszed az egeret egy linkre, megváltozik az egérmutató. Általában a mutatóujjával felfelé mutató kéz jelzi, hogy az adott elemre rá lehet klikkelni. A szöveges linkeket jól láthatóan el szokták különíteni a szöveg többi részétől: általában kék színnel és aláhúzással dekorálják.

A weboldalak közötti navigáció linkeken keresztül történik. Amikor egy weboldal hivatkozik egy másik oldalra, akkor az átjárón keresztül megosztja a látogatóit. Bizalmat szavaz a céloldalnak, hiszen senki sem küldené a saját felhasználóit egy gagyi oldalra.

Google ismerte fel elsőként a linkek fontosságát. Hamar sikerré vált a módszerük, a sztori több részét ismerjük. A rangsorolási algoritmus óriási jelentőséget tulajdonít a linkeknek. Ezt az eljárást szabadalmaztatták, így született meg a PageRank rendszer. Az oldaladra hivatkozó linkek PageRank erejét megkapja a Te oldalad, amit egyenes arányban szétoszt a céloldaladon található linkek között. Így Te is tovább adod a megkapott PageRank értékedet.

 

Mi az a linképítés?

Erős versenyben ma már 300-500 különböző domain névről kell legalább egy link a Google első helyének a megszerzésére. A Google mérnökök hivatalosan is elismerik, hogy a rangsorolás megállapításában hatalmas szerepe van a weboldalra hivatkozó linkeknek. Egyes kutatások szerint a linkek súlya a teljes algoritmusban minimum 50%. Ami azt jelenti, hogy a sikered legalább felét a linkjeid adják. Sokak szerint a keresőoptimalizálási munka 90%-a értékes linkek szerzése. Enélkül nincs igazán eredményes helyezés javítás - ebben minden tanácsadó egyetért.

A link nem csak navigálás két weboldal között, hanem egy fontos bizalmi tőke. Emiatt a linkek értéke nem egyenlő: egy hitelesebb, megbízhatóbb oldalról származó link akár több száz vagy ezernyi gyenge hivatkozásnál is hatásosabban javít a Google találatok között elért helyezésen.

A Google hivatalos álláspontja: "Egy weboldal, amikor a látogatóit megosztja egy másik oldallal - hivatkozik rá egy linkkel - , nem csak a látogatókat, hanem a bizalmát is megosztja a másik weboldallal." Minél több weboldalon található olyan link, ami a Te honlapodra hivatkozik, annál nagyobb bizalmi tőkét adott neked az internetes társadalom. Ezt nevezik link népszerűségnek: a cél a márkanév építés, nem pedig a helyezések manipulálása.

Link népszerűség

Link népszerűség: Minél többen hivatkoznak a weboldaladra, annál értékesebb tagja vagy az elektronikus társadalomnak.

Gondolj a linkekre úgy, mint egy-egy szavazatra vagy egy-egy feliratkozóra. Minél többen adják le a szavazatukat a weboldalad mellett, annál több esélyed van az elnöki pozícióra. A szavazás győztese lesz az első a keresőóriásban? A helyzet azonban nem ilyen egyszerű. Nem egyenlő értékűek a linkek. A linkek értéke ugyanis jelentősen eltérő. Egyes linkek alig számítanak valamit, míg más esetben egyetlen link több száz vagy ezer alacsony értékű linkkel ér fel.

 

A linkszöveg a legfontosabb

Mi is az a linkszöveg? Nem más, mint amire kattintani lehet. Ha képet használunk, akkor az IMG elem ALT attribútuma szolgál linkszövegnek. A Google mérnökei hamar rájöttek, hogy a link szövegének nagyon komoly befolyása van az átkattintási hajlandóságra. Az ilyen semmit mondó kifejezések (mint a klikkelj ide, nézd meg ezt stb) nem ösztönöznek kattintásra. Ám amikor a linkszöveg teljesen releváns a cikk témájával, akkor jelentősen megnöveli az átkattintási kedvet. A mai napig az egyik legfontosabb SEO technika a megfelelő linkszöveg használata.

Kezdetben hamar rájöttek az okos megfigyelők, ha a linkszöveg egyezik a kulcsszóval (egzakt egyezés), vagyis teljesen ugyanaz, amit a keresőbe írnak, akkor nagyon-nagyon rövid idő alatt óriásit ugrik az élmezőny felé bármilyen weboldal. Ezt elkezdték tömegesen használni, míg a Google-nek elege lett. Kezdetben a Google Pingvin névre keresztelt algoritmus büntetett 400 helyes hátrasorolással, vagy akár teljes indexből kitiltással, majd napjainkban elérkezett a mesterséges intelligencia hajnala és ezzel sok új linkellenőrző módszer.

Linkszöveg arányok

Az ábra szemléltei, hogy a helyezés közvetlen manipulálásához a linkszövegeknek csak egy bizonyos része használható fel. A többi arra használjuk, hogy ezt a helyezés rangsorolásra hatással bíró tevékenységünket elfedjük, leplezzük és a Pingvin, Linkséma, Linkspam, SpamBrain, Spam AI algoritmusok ne vegyék észre a manipulatív technikát.

Ezek az algoritmusok azt figyelik, hogy a weboldalra hivatkozó linkszövegek milyen típusba esnek és mutat-e valamilyen mintázatot az adott linkszöveg és a céloldal. Ha egy weboldal rendre kulcsszavas linkszövegeket használ, az nagyon manipulatív technika és előbb-utóbb nagy radír lesz a vége. Ha azt látja a linkséma algoritmus, hogy egy weboldalra hivatkozó cikkek jellemzően egy 2-4 ezer karakteres cikk egyetlen linkje - akkor az nagy valószínűséggel fizetett vendégblogokból származik és nullázás járhat érte. A linkszövegek 15 típusának kellő arányú használata és a céloldalak mellett más források linkelése az egyetlen profi SEO technika, amivel a linképítés manapság biztonságosan űzhető.

 

A linkek értéke nem egyforma

A linkek ereje rettentően eltér, ezt minden esettanulmány kimutatja. Egyetlen erős link több száz linkkel felér. Hiába gyűjtögeted a gyenge vagy közepes erősségű linkeket, a versenytársaid néhány erős linkkel simán megelőzhetnek. Egy kis költségvetésű KKV akkor marad versenyképes, ha az erőforrásokat jól osztja be. Hiszen önmagában néhány méregdrága link nem lesz elég - ugyanúgy, az olcsó linképítés sem hatékony. Kombinálni kell az erős, közepes és gyengébb linkeket.

Mivel senki sem tudja, hogy milyen egy adott oldal valódi PageRank értéke, ezért több nemzetközi alternatíva vizsgálja a backlinkek minőségét. A két legelfogadottabb:

Minél több és értékesebb a bejövő hivatkozás, annál magasabb a DA és DR érték. Fontos, hogy NEM FOGJA előrébb rangsorolni a weboldaladat az algoritmus ezen értékek alapján - hiszen ez csupán egy harmadik féltől származó komplex eszköz. Ma a PR cikkekre épülő linképítés bizonyul a leghatékonyabb találati listán elért helyezést javító eszköznek. A link összekapcsol két weboldalt és a modern algoritmus mind a két weboldal teljes tartalmát vizsgálja. A Google hivatalos álláspontja szerint nem linkeket vizsgál, hanem oldalak közötti kapcsolatot. Kulcsszavakat és kifejezéseket keres a teljes dokumentum szövegében. Összekapcsolja a PR cikk forrásaként szolgáló weboldal címsorát (H1,H2,H3 TAG), főcímét, képeit, képek aláírását és minden fontos HTML elemet a cél weboldal tartalmával. A linken keresztül számos hozzáadott érték vándorol a célzott honlapra. A weboldal értéke megnő, ezért jobb rangsorolást kap. A versenyintenzitás növekedésével a linkek jelentősége exponenciálisan növekedik.

Online PR cikk szerkesztő

A SEOzseni online szerkesztőjével gyerekjáték a PR cikk megírása. Nincs szükség külső szoftverekre (például Microsoft Word). Szaktudás nélkül is szakszerű cikket készíthetsz. A remekművet ingyen publikálhatod a SEOzseni Közösségi Linképítés weboldalakon. Felbecsülhetetlen értéket kapsz, mert 1 db PR cikk megjelenés 3-30 ezer Ft + ÁFA a hasonló látogatottságú, fizetős hírportálokon.

Örökös probléma, hogy nincs elég linkforrás. Manapság elkerülhetetlen saját információs portál létrehozása. Ez azt jelenti, hogy készíts saját blogokat pl. Wordpress használatával, de ez egy óriási csapda. Posztolhatsz vendégblog bejegyzéseket más bloggereknél, ami jó ötlet és jól működik. A közösségi médiában szereplő linkeket nagyon felértékelte az algoritmus az elmúlt időben. A Facebook, Instagram YouTube, LinkedIn, Twitter, Google Plus és a többi közösségi média fontos linkforrás. Mit mond Rólad az ügyfél? Jobb esetben a weboldalán is publikálja, ami óriási bizalom az embereknek a szemében + egy új link Neked.

 

Mélylink

A mélylinkek fontossága az elmúlt években jelentősen megnőtt. A mélylink azt jelenti, hogy a weboldalad kezdőlapján kívül sok-sok egyedi webcímre (URL-re) hivatkoznak linkjeid. Átfogó linképítés, ami a webhelyed minden fontos bejegyzésére direkt hivatkozásokat szerez. Ez egy gyakran elfelejtett tényező, pedig a keresőoptimalizálást komolyan befolyásolja. Folyamatos mélylink építés segítségével a weboldaladon szereplő cikkek értéke megnő, vagyis ennek hatására a fő domain nagyon megerősödik.

 

Többszintű linképítés

De ez még mindig kevés. A linkek erejét többszintű linképítéssel kell megnövelned. Mit is jelent ez? Arra gondolj, hogy szegény PR cikkeidre egyetlen másik weboldal sem hivatkozik. Így azt látja a keresőrobot, hogy a cikked porosodik a hátsó udvar eldugott sarkában, nem kattint rá senki. Az a megoldás, hogy elkezded linkelni a linkeket: PR cikkekből linkeket szerzel a korábbi PR cikkekre.

Szükséged van többszintű linképítésre, aminek a jelentése egyszerű: a linkek is linkeket kapnak. Ahogy egyre magasabbra megyünk a szinteken, úgy romlik a linkek minősége - cserébe a mennyisége rendkívül gyarapodik. Összeadódik minden szinten a linkerő és kumulálva adja át az alatta levő szinteknek. Így lehet az, hogy egyetlen direkt link akár több száz második vagy harmadik szinten levő link erejét közvetíti.

  • Első szint: közvetlen hivatkozás a Te oldaladra. Maximális minőségű linkekből néhány tucat. Sajtó, vendégblog és közösségi média megjelenés.
  • Második szint: linkek az előző linkekre. A sajtóban megjelent cikkekre hivatkozol például kisebb portálokról, bloghálózatról.
  • Harmadik szint: linkek a második szintre. Itt nem számít a minőség, csak a mennyiség.

 

A Google link spam irányelvei

A Google link spam irányelvei megvédik a felhasználókat és javítják a keresés minőségét. A rangsorolási algoritmus a linkeket fontos tényezőként használja a weboldalak relevanciájának meghatározásában. A Google hivatalos véleménye szerint minden olyan link, aminek a célja a Google keresés találati listáján elért helyezés manipulálása link spamnak minősülhet.

A ma ismert linképítési módszerek 99,99 százaléka a link spamnak minősülhet:

  • Linkek adása, vétele helyezés manipuláló céllal:
    • Pénz fizetése linkekért vagy bejegyzésekért, amiben link szerepel.
    • Javak vagy szolgáltatások adása linkért cserébe.
    • Termék küldése valakinek azért cserébe, hogy írjon róla és legyen a cikkben egy link.
  • Túl sok linkcsere (Hivatkozz rám és linkellek téged) vagy kizárólag körbelinkelésre létrehozott oldalak.
  • Automatizált programok vagy szolgáltatások használata, melyek linkeket hoznak létre.
  • Szerződésben, szolgáltatási feltételekben vagy hasnoló megállapodásban kikötött kötelező link választási lehetőség nélkül.
  • Reklámok vagy hirdetések, ahol a fizetnek a cikkért, amiben helyezést manipuláló linkeket helyeztek el - optimalizált horgonyszöveget tartalmazó cikkek, vendég írások vagy sajtóközlemények.
  • Alacsony minőségű könyvtár vagy könyvjelző weboldalakról származó linkek.
  • Kulcsszóban gazdag, rejtett vagy gyenge minőségű linkek widget-ekbe (modul, bővítmény) ágyazva.
  • Széles körben elterjedt hivatkozások a különböző weboldalak láblécében vagy sablonjaiban. Ide tartozik a webmester, marketinges, blogger weboldalára hivatkozó kulcsszavas linkek elhelyeztetése az ügyfél láblécében.
  • Fórum hozzászólások kulcsszóra optimalizált aláírással.

Vigyázz, miközben linképítésre törekszel. Csak olyan szakemberben bízz, aki felhívja a figyelmedet, hogy a helyezés manipulálására létrehozott hivatkozásokat a Google link spamnak minősítheti. A spam értékét pedig kinullázza, vagyis teljesen figyelmen kívül hagyja. Feleslegesen fizettél vagy hasztalanul fordítottad az idődet és az energiádat a helyezés manipulálására. Szabadon szerezhetsz linkeket például vendég írásokból, sajtó hírekből, ha nem viszed túlzásba a linkszövegek kulcsszóra optimalizálását.

A SEOzseninek is van többféle ingyenes és fizetős linképítő eszköze és módszere - ami nem sérti a Google irányelveit. A linkek nem a Google helyezés manipulálására szolgálnak, hanem a programban résztvevők márkanevének népszerűsítésére. Az ismertebb hírnév természetesen jobb helyezéssel jár. Átmeneti, gyors helyezés manipulálás helyett lassabb, de tartós helyezés javulás az ismertebb hírnévnek köszönhetően.

A legfontosabb Off-Page SEO faktorok:

#1.) Kulcsszavas linkszöveg: a link szövege (anchor text) növelheti vagy ronthatja az átkattintási arányt. A link szövegében szereplő kulcsszó erős relevanciát jelent. Nagyon vigyázni kell a használatával, mert több büntető Google algoritmus is rögtön harap, ha kiszúr valamilyen ismétlődő mintát, vagy a nagy átlagokhoz képest eltérő növekedési ütemet, mennyiséget, vagy a linkszövegek aránya nem tükrözi a kulcsszóhoz tartozó többi weboldal sajátosságait. A teljes linkszövegek maximum 20-60%-a lehet kulcsszavas. Elég nagy a szórás, hiszen a kezdőlap és egy aloldal teljesen más arányban kapja a linkszövegeket. A legtöbb hiteles felmérés szerint az a jó, ha a kezdőlap 60-80 százalékban brand típusú linkszövegeket kap és ez gondot jelent akkor, ha közvetlenül a kezdőlapra, és nem egy aloldalra optimalizálunk egy kulcsszót. Ráadásul a linkelő forrás értéke nem egyforma: egy erősebb oldalról (cikkből) származó link akár több száz gyengébb oldalon posztolt linkkel egyenértékű.

#2.) Linkelő oldal PageRank értéke: habár a Google nem mutatja meg, de továbbra is számítja az egyes oldalak PageRank értékét. Minél jobban integrált (pl belső linkek, menü, másodlagos tartalom) a Rád linkelő lap a fő domainben, annál magasabb értéket közvetít a linked.

#3.) Linkelő domain PageRank értéke: minél tekintélyesebb egy-egy domain név, annál többet ér az onnan származó backlink. A közismert domain neveknek hatalmas organikus fogalma van, ami közvetlenül hozhat látogatókat.

#4.) Egyedi domainek száma: minél több egyedi domain hivatkozik a weboldaladra, annál ismertebb az online közösségben. A hitelesség legfontosabb paramétere, az egyik legerősebb rangsorolási faktor.

#5.) Linkek száma: minél több link hivatkozik a weboldaladra, annál több forrásból érkezhetnek látogatók.

#6.) Linkelt aloldalak száma: a teljes domain neved alatt megtalálható aloldalakra hivatkozó linkek száma, azaz mélylinkek.

#7.) Linkelő oldal relevanciája: fontos, hogy a link forrásául származó oldal releváns legyen azzal az oldallal, amire hivatkozik.

#8.) Linkelő oldal címsora: a link forrásául szolgáló oldal TITLE elemében szerepel-e a kulcsszó.

#9.) Linkelő oldal főcíme: a link forrásául szolgáló oldal H1 elemében szerepel-e a kulcsszó.

#10.) Organikus linkszöveg: ha túlságosan sokat használsz kulcsszavakat a linkszövegeidben, a Google Pingvin algoritmusa meg fog büntetni. Használj semleges linkszövegeket is, mint például kattints ide, nézd meg ezt stb.

#11.) Link szövegkörnyezete: a link előtt és utána lévő szövegben szerepel-e a kulcsszó.

#12.) Linkelő tartalom hossza: nem mindegy, hogy egy nyúlfarknyi cikkből vagy egy terjedelmes tanulmányból származik a linked.

#13.) Link típusa: a természetellenes linképítés miatt büntetés jár. Nem természetes, ha csak kulcsszavas linkek hivatkoznak honlapodra. A kulcsszavas, organikus és brand linkszövegek aránya legyen egyensúlyban.

#14.) Link helye: egyáltalán nem mindegy, hogy az oldal tetejéhez képes hol szerepel a link. A sok-sok görgetés után látható linkre kevesebben kattintanak.

#15.) Link kora: minél idősebb egy link, annál értékesebb. Főleg akkor, ha idő közben nem törlik a linket.

#16.) Linkelő domain kora: minél idősebb egy domain, annál értékesebb az onnan származó linked.

#17.) Linkek növekedési üteme: a linkek növekedési üteme jelzi azt, hogy weboldalad még mindig hiteles, naprakész és hasznos információkat szolgáltat a látogatóknak. Ha új linkjeid grafikona "tüskét" ábrázol azt jelenti, hogy egy időben sok energiát fektettél (akár fizetett formában) linkek szerzésére, majd ez abbamaradt. Törekedj arra, hogy a görbe folyamatos és egyenletes emelkedést mutasson.

#18.) Link attribútumok: a hirdetési célokat betöltő linkeket meg kell jelölni a rel="nofollow" vagy a rel="sponsored" attribútummal. Ezek a linkek nem közvetítenek linkerőt (link juice)

+1) Még több tudás: Ha szerenéd megismerni jobban linképítés rejtelmeit, ezt a cikket olvasd el: Gyors és hatékony linképítés büntetés nélkül >>>

Off-Page SEO összefoglalva:

  • Linképítés: A linkek bizalmi tőkét jelentenek. Releváns linkek nélkül kevés esélyed van a 2-ik 3-ik oldalnál jobb helyezés elérésére. Ott pedig már senki sem kattint.
  • Linkerő: Nem egyforma értékűek a linkek. Egy jól ismert domain névről származó link tucatnyi névtelen, 0 linkes weboldal linkjével ér fel.
  • PR cikk: A legerősebb linkforrás a PR cikk / vendégblog. A link összekapcsolja a cél és a forrás oldalt, ezért a PR cikk kiemelt helyén (oldalcím, főcím, képalápírás) szereplő kulcsszavak értékét HALMOZOTTAN közvetíti weboldaladra a link.
  • Linkszöveg: A link szövege az egyik legfontosabb rangsorolási faktor. Használj kulcsszavakat a link szövegében.
  • Büntetés: Ne legyen minden linked ugyanaz a keresőszó, mert emiatt büntet a Google Pingvin nevű algoritmusa.
  • Mélylink: Használj mély linképítést: ne mindig csak ugyanarra a cikkedre gyűjts linkeket. Ezért is leértékelheti a linkjeidet Pingvin. A domain neved több aloldalára gyűjts linkeket (ezért hívják mélylinknek ezt a módszert).
  • Többszintű linképítés: Növeld a linkerődet, több lépcsőben hivatkozz a már megszerzett linkjeidre. Ez a többszintű linképítés lényege. Közvetlenül a weboldaladra hivatkozó, kiváló minőségű link az első szint. Második szinten szerezhetsz gyengébb oldalakról linkeket az első szintre. Harmadik szinten már szinte csak a mennyiség számít. Szerezhetsz linkkatalógusokból linket a második szintű linkjeidre.

A Te feladatod:

  1. Webapp: Jelentkezz be a SEOzseni-be.
  2. Relevancia: Először állítsd be a relevanciát: válaszd ki weboldalad kategóriáját.
  3. Ingyenes linképítés: Szerezz jogosultságot a linkek beküldésére, részletek a SEO tanfolyamon
  4. PR cikk megírása: Készíts PR cikkeket, hogy később könnyebben tudd átírni és gyorsan publikálni.
  5. PR cikk publikálása: Küldd be a cikkeket és azonnal láthatod a többi portálon.
  6. Linkszövegek: Vigyázz a linkszövegekre, a Google Pingvin kíméletlenül büntet! Fedezd fel a versenytársak linkszövegeit a backlink elemzéssel.

Technikai SEO: a weboldaladat hajtó motor minősége

Mit tapasztalnak a felhasználók a weboldal megtekintése közben?

Akadozik, szétesik, lassú? Ha a felhasználók nem szeretik, a Google sem fogja? A Google már jó ideje átállt Chromium alapú indexelésre. Ez azt jelenti, hogy a keresőrobot pontosan ugyanazt látja, amit a felhasználók. Előtte csak a HTML forráskódot töltötte le ezért jóval egyszerűbb volt a találatok manipulálása. Könnyű volt emberi szemnek láthatatlan tartalmat készíteni. Aki ismerte a rangsorolási faktorokat, könnyedén készíthetett olyan fejlesztést, ami gyorsan garantált magasabb forgalmat. Ma már meghatározó, hogy az ilyen manipulatív eszközök negatív hatást érnek el, köszönhetően az új algoritmusoknak. A helyezés javítás megőrzése során MINDIG figyelni kell a Google algoritmus frissítések hatását. Ha ezt nem tudtad, még mindig a forráskódod babrálod vizuális SEO helyett. Tedd rendbe a hajtás feletti részt, legyen a weboldalad felhasználóbarát: általános információk helyett olyan érdekes dolgot mondj, ami azonnal felkelti a célközönség figyelmét. A rendelkezésedre álló analitika elemzésével addig csiszold a tartalmadat és a beállításokat (például a felugró ablakok), amíg az oldalon eltöltött időben jelentős javulást érsz el.

 

Legyen biztonságos, mobilbarát és villámgyors

Itt van például a Mobilgeddon nevű algoritmus frissítés. Mobil keresések során leértékeli a nem-reszponzív weboldalakat. Mivel már jó ideje többen keresnek mobil illetve érintőképernyős eszközökről, mint asztali PC-kről. A keresőnek is váltania kellett: ma a mobile-first indexelés asz elsődleges. A mobil adatfeldolgozási kapacitása és internet-sebessége jelentősen eltér egy rendszerint vezetékes internetre és hálózati áramforrásra kötött gyors és erős asztali számítógéptől. A keskeny képernyős top trendek miatt olyan irányba indult a webfejlesztés, amikor a vállalkozásod weboldalának tartalma technikailag villámgyorsan elérje a felhasználókat. A Google mérnökök ezt felismerve elkészítették az Accelerated Mobile Pages (AMP) fejlesztést, ami speciális szabályok alkalmazásával minimalizálja a megjelenítendő erőforrásokat zabáló tartalmakat. Ezt a webdesign trendet szem előtt tartva a Google mérnökei kitalálták annak a módját, hogyan lehet egy weboldal "alapvető egészségét" szoftveresen mérni. Ezt nevezik Core Web Vitals mutatóknak. A Chrome böngészőn keresztül valós használati adatok alapján mutatja be egy weboldal gyorsaságát.

Core-web-vitals mutatók

A Page Experience Update (oldal-élmény) algoritmus fontos része a Core Web Vitals mutatók.

Egy keresőoptimalizált weboldal / webáruház design mobilbarát megjelenést biztosít az ügyfelek számára CSS-sel - vagy külön mobilra optimalizált verzióra való váltással. Ellenőrizd ezzel a két eszközzel, hogy weboldalad betöltődési sebessége és mobilbarát verziója megfelel-e a követelményeknek:

Ide tartozik még a Google Cégem beállítás is: a helyi keresőoptimalizálás (local SEO), amikor térképes találaton jelenik meg a keresési eredmény. Célszerű minden esetben használni, amikor a céged rendelkezik üzlethelységgel. A digitális profil beállítása egyszerű, az eredménye pedig jobb konverzió.

A technikai SEO nagyon sok apró, de annál fontosabb elemből épül fel. Neked nem kell webmesternek lenned ahhoz, hogy ezeket megértsd. Létezik sok olyan népszerű bővítmény, ami automatikusan elvégzi helyetted a professzionális beállítások zömét (Yoast SEO, Rank Math plugin, stb)

A legfontosabb technikai SEO faktorok:

#1.) Tárhely: A tárhelyed terheltsége és a szerver-felhasználó közötti fizikai távolság jelentősen befolyásolja az oldal betöltési idejét.

#2.) SSL tanúsítvány: A biztonságos protokoll védi a felhasználót az adatlopástól. Hiánya hátrasoroláshoz és zavaró figyelmeztető üzenetek megjelenítéséhez vezet.

#3.) Keresőbarát webcímek: Olvasható és jól formázott URL cím, ami alapján következtetni lehet az oldal tartalmára.

#4.) Mobilbarát megjelenés: Reszponzív, keskeny képernyőre optimalizált tartalom.

#5.) HTTP fejléc státusz kódok: Átirányítások és nem található oldalak kezelése, melyek közül a legfontosabbak: 301 Moved Permanently, 302 Found, 404 Not Found és 410 Gone.

#6.) Robots.txt: A keresőrobotok viselkedésének a szabályozása, ami egy egyszerű TXT fájl a weboldal gyökérkönyvtárában.

#7.) Oldaltérkép: A Googlebot által feltérképezendő webcímek és fontossági sorrend listája. XML formájú webhelytérkép (sitemap), ami a teljes website URL-jét tartalmazza.

#8.) Google Search Console: A legfontosabb mérési eszköz, amivel számtalan nélkülözhetetlen teendőt végezhetsz el. Az indexelt oldalaidat itt nézheted meg, a feltérképezési hibákat is és exportálhatod a linkjeidet. Korábbi neve: Google Webmester Eszközök

#9.) Oldalcím és meta leírás: Átkattintást növelő tényező. Extra látogatókat szerezhetsz, miközben átmenetileg egy kicsit javul a helyezésed.

#10.) Betöltődési sebesség: Az oldalad betöltési sebessége fontos rangsorolási faktor. A Google készített egy eszközt (Page Speed Insights), amivel mérheted a betöltési sebességet és megtudhatod a betöltést lassító tényezőket.

#11.) AJAX: Nagyon trendi a háttérben történő adatfrissítés. Azonban indexelési problémákhoz vezethet, ezért készíteni kell minden AJAX oldalról egy könnyen indexelhető verziót.

#12.) Core Web Vitals mutatók: Alapvető webes vitals-mutatók számítják ki, hogy a felhasználók milyen élményt tapasztalnak a weboldaladon.

#13.) Domain kora: minél idősebb a domain, annál értékesebb az ott található tartalom.

#14.) Domain regisztráció hossza: a domain lejáratának ideje. Amikor egy domain hosszú évekig elérhető fontos bizalmi tőke. Mostanában a domain regisztráció automatikusan 1 évente meghosszabbodik. Valószínűleg mára már sokat veszített az eredeti rangsorolási súlyából.

#15.) Kulcsszó a domain névben: a domain névben szereplő kulcsszó fontos relevancia. Azonban azt tapasztaljuk, hogy ennek a hatása mára már jelentősen csökken. Hiszen a Google a tartalmat figyeli inkább, mintsem a domain nevet. Mégis fontos marketing, ha a vevők fejében össze akarod kapcsolni a terméked / szolgáltatásod az adott témával.

#16.) Kulcsszóval kezdődő domain név: erősebb relevancia, ha kulcsszóval kezdődik a domain név. Lsd az előző pontot.

#17.) Kulcsszó a webcímben: az oldal webcímében (URL) szerepel-e a kulcsszó. Ma már a webcímben szereplő kulcsszót sem érdemes túlzottan erőltetni. A kulcsszó halmozást egyenesen kerüld.

+1) Gyorstalpaló: A teljes cikket itt olvashatod: A 12 legfontosabb technikai SEO beállítás: 50 azonnal használható tipp >>>

Technikai SEO összefoglalva:

  • Tárhely, CMS: A technikai keresőoptimalizálás rengeteg apró feladat, ami főleg webmesteri tudást igényel. Szerencsére az interneten előfordulnak olyan szoftverek, amivel ezeket elemezni és ellenőrizni lehet.
  • Sebesség: Mindig a gyors és akadálymentes betöltődésre törekedj.
  • Eszközök: Használd a Google sebesség elemző eszközét és addig-addig változtass a kódon, amíg "ki nem zöldül".

A Te feladatod:

  1. Webapp: Jelentkezz be a SEOzseni-be.
  2. Átirányítás ellenőrzés: A forráskód letöltésével ellenőrizd a HTTP fejléceket, például a 302 vagy 301-es átirányítás meglétét: WWW-ről nem-WWW-re és HTTP-ről HTTPS-re.
  3. Eszköz #1: mindenek előtt ellenőrizd a betöltési sebességeg a Google sebességteszt alkalmazással.
  4. Eszköz #2: ellenőrizheted a bővitett találatokat a Google bővített találatok tesztje eszközével.
  5. Eszköz #3: nézd meg, hogy mobilbarát-e a weboldalad a Google mobilbarát teszt segítségével.

Mire jó a SEOzseni?

A SEOzseni Magyarország egyetlen keresőoptimalizálás webalkalmazása, azaz böngészőben használható szoftver. Nem kell telepíteni semmit: bejelentkezés után azonnal felmérheted weboldalad hibáit és a versenytársaid előnyeit. Rengeteg funkció segít Neked abban, hogy egyetlen kattintással olyan eredményekre legyél képes, amire csak a szakma dörzsölt rókái képesek. Az unalmas, fárasztó és komoly szaktudást igénylő feladatait elvégzi helyetted.

Minimális tudással is olyan fejlődést érhetsz el, amire csak a szakma legjobbjai képesek. Kiváló tartalmat készíthetsz és rengeteg értékes linket szerezhetsz. A legapróbb részletekig mindent megtalálsz, ami a gyakorlati helyezés javításhoz szükséges. Az ehhez szükséges feladatok elvégzését pedig a SEOzseni webes szoftvere biztosítja - teljesen ingyen.

 

SEOzseni ingyenes regisztráció

Kapcsolódó cikkek

SEOzseni: az egyetlen magyar SEO szoftver
A keresőoptimalizálás, linképítés és online marketing adminisztrációs feladatait jelentősen könnyíti és gyorsítja a SEOzseni
Tanulj meg mindent a keresőoptimalizálásról
Juttasd weboldaladat a Google élmezőnyébe teljesen ingyen. Mindent megtudhatsz és megkaphatsz, ami a sikeres keresőoptimalizáláshoz szükséges
Google helyezés javítás ingyen: hozd létre a SEOzseni fiókod
A SEOzseni egy ingyenes, magyar nyelvű, online adminisztrációs kezelőfelület. E-mail címet és jelszót kell megadnod a belépéshez
SEOZSENI partneroldal
Milliókat ér a Google első helye, amit csak bivalyerős linkekkel lehet megszerezni. Itt a lehetőség előtted: ledolgozhatod a hátrányod és Te kerülhetsz az élre
SEOzseni modul hozzáadása a weboldaladhoz
Weboldalad SEO megjelenését fejlesztheted ezekkel az ingyenes eszközökkel
Keresőoptimalizálás a PR Csoporttal
PR Csoport: akár több száz releváns weboldalon publikálhatod a PR cikkeidet. Minőségi linképítés és jó hírnév teljesen ingyen

--
Köszönöm megtisztelő figyelmed, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Weboldal készítés, keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing 2005 óta.

© 2005 - 2024 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.