Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Mi a SEO jelentése?

2022. január 03, hétfő 08:30 (Frissítve: 2023-11-21)

Mi a SEO jelentése? 13+1 keresőoptimalizálás tipp kezdőknek

A SEO jelentése: Search Engine Optimization. Magyar fordítása: keresőmotor optimalizálás

A SEO egy olyan folyamat, amikor a weboldalad átalakításával javítod a Google találati listáján elért helyezést. Nézzük meg, hogy mi szükséges ehhez. A Google kereső világszerte egyeduralkodó a kulcsszavas keresők piacán. A hasznossága abban áll, hogy tengernyi információt tesz gyorsan kereshetővé. Ennek az üzleti jelentősége felbecsülhetetlen. Hiszen az emberek vásárlás előtt egyre inkább online tájékozódnak. Még akkor is, ha eszük ágában sincs a világhálón vásárolni. Hiszen csak egy megbízható szerelőt / szakembert keresnek ki az interneten, akihez ellátogathatnak.

A Te online bevételed nem csak abból áll, hogy a termékedet a kosárba helyezik és leadnak egy rendelést. A közvetlen vásárlók aránya kb 0,5-1% - ezzel szemben az érdeklődők aránya 80-90 százalék, ha a keresőből szerzel célirányos látogatókat. Tanulj egy kis online marketinget, hogy az érdeklődőket rávedd arra, hogy kérdezzenek Tőled. Hívjanak fel, iratkozzanak fel a hírleveledre stb. Az értékesítési gépezeted végül vevőket, ügyfeleket termel Neked.

Hogyan tudod a bevételedet maximalizálni? 13+1 keresőoptimalizálás tipp kezdőknek:

1. Kulcsszavak

Kulcsszónak nevezzük azt a kifejezést, amit a felhasználók a keresőmotor input mezőjébe írnak. Függetlenül attól, hogy hány szóból áll a keresett kifejezés. Az emberek nem szeretnek gépelni, ezért a kulcsszavak leggyakrabban 1-3 szóból állnak. Azonban komplett kifejezéseket is hajlamosak vagyunk beírni a keresőbe, ha valami nagyon személyes dolog után kutatunk. Ezt nevezzük long-tail kulcsszónak. Neked az első feladatod megtalálni azokat a kulcsszavakat, amelyeket a Te leendő vevőid használnak a keresések során.

Kulcsszó kutatáshoz jól használható eszközök:

2. Havi keresésszám

Minél többen keresnek egy adott kulcsszóra, annál nagyobb forgalmat generál. Ezzel arányosan növekedik a verseny is. Hiszen mindenki gazdag akar lenni, ugye? Itt érdemes a stratégiádat három részre osztani:

  • Egzakt kulcsszavak: pontosan azok az 1-3 szavas kifejezések, amelyekre ezrével keresnek. Célozd meg, hogy 1 éven belül az első 10 találat közé kerülsz. Vagyont ezekkel a kulcsszavakkal kereshetsz.
  • Mid-kulcsszavak: 3-5 szavas kifejezések, amelyekre százas nagyságrendben keresnek. Rövidtávon ezzel fogod megkeresni a bevételedet, amivel a hosszútávú SEO költségét ki tudod termelni.
  • Long-tail kulcsszavak: olyan kifejezések, amelyeknek a havi keresésszáma 100 alatt van. Lehet, hogy kevesen keresnek rá, cserébe tucatnyi ilyen kulcsszót találsz. Sok lúd pedig...

A havi keresésszám megállapításához használd a Google Kulcsszótervezőjét (1-es pont). Sajnos a Google eléggé ravasz, mert alap esetben csak egy szinte használhatatlan tól-ig skálát mutat, nem pedig a pontos keresések számát. Csak akkor láthatod a pontos keresések számát, ha rendszeresen elköltesz bizonyos pénzösszeget Google Ads kampányra. Ugye milyen cseles?

Ha Neked nincs folyamatos Google Ads kampány költésed, de mégis szeretnéd látni a pontos keresési kifejezéseket: használd a SEOzseni ingyenes kulcsszó keresés funkcióját.

3. Szemantikus kifejezések

Minden szakterületnek megvannak a maga kifejezései. Olyan speciális szókapcsolatok, amelyek más területre nem jellemzőek. Ezeket nevezzük szemantikus kifejezéseknek. Magyarul a szemantikus SEO jelentése, hogy a kulcsszavak mellett beszerzed a legfontosabb, a tárgyhoz szorosan kötődő (azaz releváns) szavakat.

  • Keresőoptimalizálás cikkben szerepelni fognak: linképítés, SEO, címsor (title), Google, találati lista, meta, rangsorolási faktorok stb.
  • Online marketing cikkben szerepelnek: célközönség, konkurencia, árverseny, csalitermék, fizetett hirdetés stb.
  • Weboldal készítés cikkben: Wordpress, tárhely, szakértő, honlap, HTTPS, tanúsítvány, webdizájn stb.

Normál esetben magától szerepelni fognak ezek a kifejezések a cikkedben, ha tényleg érted a témát. Ha nem akarod a véletlenre bízni és a tartalom minőségében a legjobbra törekszel, akkor használj elemző eszközöket. A SEOzseni ingyenes TOP10 kulcsszó elemző funkciója egyszerű. Te megadod a kulcsszót, majd a szoftver letölti az első 10 találat forráskódját. Kijegyzeteli az összes szót egyenként és felcímkézi, hogy milyen fontos helyeken szerepel. Te mint szakember pedig rögtön láthatod, hogy a versenytársaid weboldalain milyen szó milyen gyakorisággal szerepel. Összehasonlíthatod a saját cikkeddel - azonnal nyilvánvalóvá válik, hogy Te mit hagytál ki.

4. Céloldalak

A céloldalak SEO jelentése nélkülözhetetlen. Hiszen ez az, ahová a felhasználók kerülnek a kattintás után. Ha rossz a céloldalad... a látogatók akár 90 százaléka is eltűnik a weboldaladról 30 másodperc után. Ez az első benyomás, első randi a leendő vevőiddel. Nem akarsz rögtön eladni a nyitó mondattal, ugye? Első randin az első mondatod a „gyere hozzám...-gül”?

A céloldal lényege, hogy felkeltse az olvasó figyelmét. Fokozza az érdeklődését és végül tegye azt, amit Te elvársz tőle. Hívjon fel, iratkozzon fel, keressen meg, tegye kosárba stb.

Sajnos ezt a funkcióját egyre inkább elveszíti, ahogy a SEO miatt mindenféle kulcsszóval „kell” telezsúfolni a szöveget. Ma már a Google elég okos ahhoz, hogy ezeket kiszűrje. Neked nem kell aggódnod a kulcsszavak miatt: írj egy jó oldalt, ami a felhasználóknak szól. Mikor kész, akkor ellenőrizd például a már említett TOP10 funkcióval, hogy miket hagytál ki. Utólag korrigálod és két legyet ütsz egy csapásra: marketing és keresőoptimalizálás szempontból is ideális szöveged lesz.

5. Tartalomépítés

Nincs egyszemélyes birodalom. A Te domain neved is olyan, mint egy királyság. Egy virágzó online uralom onnan ismerhető fel, hogy számtalan értékes cikk található meg az adott weboldalon. Neked sose legyen az a célod, hogy egy lapra teszel fel mindent. Kész egy tökéletes céloldal, majd kb itt vége is a domained tartalmának. Készíts cikkeket, tanulmányokat, elemzéseket, hiánypótló írásokat rendszeresen.

A legfontosabb, hogy a felhasználók széles ismeretet szerezhetnek a Te weboldaladon. Emellett az információ egyik sajátossága, hogy elévül. Mennyi egy dollár? Erre a kérdésre nem válaszolhatsz 1 éves poszttal. Jól tudja ezt a Google: ha nem frissíted rendszeresen a weboldaladat, tehát nem jelenik meg rajta legalább havonta 1-1 új poszt, a keresőóriás algoritmusa kételkedni fog a weboldalad aktualitásában. Hátrasorol, majd eltűnsz a találatok tömegében.

6. Belső linkek

Nem elég pusztán jó cikkeket posztolni. A belső linkek hálózata nagyon fontos a navigálás szempontjából. A felhasználók a cikkedben szereplő horgonyszövegekre kattintva olvashatnak részletesebb, bővebb tájékoztatást a bekezdésben szereplő témáról. Jól tudja ezt a Google, ezért a gyakran linkelt oldalaid értéke lesz a legmagasabb. Hiába írsz egy jó cikket, ha az kevés posztodból kap hivatkozást. Egyet jelent az algoritmus számára: nem fontos. Tehát nem is kap jó helyezést.

7. Külső linkek

Az információs társadalomban betöltött szerepedet mások véleménye alapján ítéli meg a rangsorolási faktor. Tartja a mondás: „messziről jött ember azt mond, amit akar”. Nincs ez másképp az online világban: Te bármit leírhatsz magadról a weboldaladon. Az már teljesen másik dolog, hogy mit írnak Rólad a szakmabeliek, ugye?

Amikor írsz egy jó cikket, arra felkapják az emberek a fejüket. Gondolatot ébresztesz bennük, amihez hozzáfűzik a saját véleményüket. Írnak egy posztot a saját weboldalukon, amiben visszalinkelik az eredeti forrást. Ezzel szerzel egy nagyon értékes linket. Ennek a folyamatnak a mesterséges gerjesztését nevezzük linképítésnek.

8. Linkszövegek

A linkszöveg SEO jelentése egyszerű: amire kattintva egy másik oldalra jutsz. Általában kék színnel és aláhúzással van kiemelve a hétköznapi szövegből. A kattintással a látogató eljut egy másik weboldalra, tehát látogatót és bizalmat oszt meg linkeken keresztül. Ennek a SEO jelentősége felbecsülhetetlen. A kattintás volumenét merőben meghatározza, hogy mi a linkszöveg - illetve a link közvetlen környezete.

A Google a kezdet kezdetén felismerte és erre épült a sikerének titka. Hamar rájöttek az emberek, ha a linkszövegre kulcsszavakat helyeznek, akkor durván javul a keresőben elért helyezés. Ma sem működik másképp, leszámítva egy brutális büntető rendszert. Ma már természetellenes, ha a linkszöveged túlzottan egyforma sémára épül. A Google kidolgozott egy büntető algoritmust az ilyen linkspam visszaszorítására, amit Pingvin névre kereszteltek. A Google Pingvin vizsgálja a linkszövegeid sémáját: egyezéseket, gyakori ismétlődéseket és túlhalmozott kulcsszavakat keres.

Töreked a jó minőségű kulcsszavas linkekre - de mindig gondoskodj annak a változatos előfordulásáról.

9. Sajtó

Az emberi kapcsolatok, azaz PR (public relations) mindig a legdrágább megjelenési forma közé tartozott. A Te üzleti jelenlétedet leggyorsabban sajtóban megjelenő cikkekkel lehet nagy tömegek számára prezentálni. Természetesen ez nem olcsó mulatság. Tudja ezt jól a Google kereső is: emiatt a legértékesebb linkek azokból az online médiákból származnak, amelyeknek a legmagasabb az egyedi, direkt látogatóik száma.

Vajon honnan tudja a Google, hogy egy-egy oldalnak mennyi lehet az egyedi látogatója? Bárcsak lenne egy saját böngészője, ami annyira népszerű, hogy az emberek több mint 60 százaléka használ, miközben a második helyezett népszerűsége harmadannyi...

Nem véletlenül fektetett a Google akkora energiát abba, hogy kifejlessze a Chrome böngészőt. Gyors betöltést hozott a felhasználóknak, na meg azt, hogy minden megtekintett oldal webcímét elküldi a Googlenek. Ebből az óriási adatbázisból könnyen ki lehet számítani, hogy a linkek hálózatán túl milyen organikus forgalma / egyedi olvasója van egy-egy sajtónak.

10. Vendégblog

A vendégblogolás SEO jelentése nem túl bonyolult. Keress a Te témádba vágó partnert, akinek van egy jó írásokkal teli weboldala. Kérd meg, hogy Te is kitehess egy cikket az ő írásai közé. Ebben a cikkben visszahivatkozol a saját weboldaladra. Fizethetsz is az ilyen cikkért - vagy felajánlhatod, hogy Te is megjelenítesz egy cikket a saját weboldaladon. Ebben az esetben a vendégblogolás ingyenes.

11. Többszintű linképítés

Eddig már olvastál sokat a linkekről. Nagyon fontos, mert ezeken keresztül navigálnak az emberek. A link szövege merőben kihat az átkattintás sikerességére. Jó linkszöveg kell méghozzá olyan oldalakról, amit az emberek nagy tömegekben olvasnak. Eddig oké... De mi lesz azzal a cikkel, ami közvetlenül a weboldaladra mutat?

Sok esetben egyetlen link sem hivatkozik rá. Ezeket úgy nevezzük: árva oldalak. Hiába fizetsz egy vagyont a sajtó megjelenésre, ha ezzel egyszerre az árva oldalakról származó linkek arányát is növeled - ami nem mutat jól a linkprofilodban. Megszüntetheted ezt a rossz tendenciát többszintű linképítéssel. A lényege, hogy linkeket szerzel a linkeknek is. Az első szinten vannak a legjobb minőségű, közvetlenül a Te weboldaladra hivatkozó cikkek. Mondjuk sajtós cikkek.

Ezután jön a második szint, ahol már csökken a minőség, de nő a mennyiség. Mondjuk vendégblogokban belinkeled a legerősebb Rólad szóló média megjelenéseket. Ezután jön a harmadik szint, ami a második szintű linkeket linkeli, például PBN (privát vendégblog) formájába.

A többszintű linképítéssel egyszerre három dolgot nyersz:

  • megszűnnek az árva linkek
  • brutálisan felturbózod az első szintű link erejét
  • védőpajzsot alakítasz ki weboldalad körül: ha valamilyen túloptimalizálás miatt büntetés jár, akkor az első szintű linket éri a csapás, nem pedig a weboldaladat

12. Gyors oldalbetöltés

A mai rohanó világban senki sem fog fél percig várni a fehér képernyő előtt, mire betölt az oldal. A technikai SEO egyik legfontosabb eleme a weboldalad gyorsítása. Elsősorban a tárhelyed terheltségén múlik, hogy villámgyorsan vagy csigalassan szolgálja ki a látogatókat. Egy jó tárhely szolgáltató limitálja az egy szerverre jutó weboldalak számát. Lehet, hogy pár ezer forinttal drágább, de csilliószor gyorsabb a látogatók kiszolgálása. Egy filléres tömegtárhelyen több ezer weboldal osztozik a gyenge erőforráson. Mindig ügyelj arra, hogy SSD (solid state drive, azaz szilárdtest meghajtó) alapú legyen a háttértár. A hagyományos háttértárolók mágnesen elven működnek, aminél 10-szer gyorsabb a mozgó alkatrész nélküli SSD.

A weboldal betöltési sebessége fontos rangsorolási faktor, amit ezekkel az eszközökkel tudsz ellenőrizni:

13. HTTPS protokol

A biztonságos böngészéshez SSL tanúsítvány szükséges. Ennek az a szerepe, hogy a böngésző és a szerver közötti kapcsolatot titkosítja. Hiába hallgatja le harmadik személy (hacker, tolvaj vagy akár a titkosszolgálat), a titkos kulcs nélkül az üzenet visszafejthetetlen. Az online bankkártyás vásárlások világában a kiberbiztonság nélkülözhetetlen. A legtöbb tárhely biztosít ingyenes SSL tanúsítványt, például a Let’s Encrypt (Certbot) vagy akár a cPanel.

+1: SEO szoftver

Ahogy láthatod, a keresőoptimalizálás a játékszabályok ismeretében meglehetősen unalmas. Rengeteg adminisztrációs feladattal jár, ami miatt naponta órákat görnyedsz a monitor előtt. Kinek van ehhez kedve?

Használj SEO szoftvereket, tanulj a SEO tanfolyamon, amivel sokkal gyorsabbá és egyszerűbbé teheted az életedet. Tudtad, hogy Magyarország egyetlen SEO szoftvere épp az, amit Te most olvasol?

A SEOzseni egy online adminisztrációs kezelőfelület csillió SEO funkcióval. Egyetlen kávészünetben, néhány kattintással elvégezheted azokat a feladatokat, amelyekkel órákat kellene szenvedned. Néhány apróság dióhéjban:

  • PR cikk megjelenés több száz weboldalon
  • Domain linkerő növelés (Wordpress modul)
  • Backlink ellenőrzés
  • Linkszöveg ellenőrzés - Google Pingvin büntetés elkerüléséhez
  • Vendégblog partnerek keresése
  • Belső linkek és kulcsszavak feltérképezése
  • Kulcsszó keresésszám adatok
  • Szemantikus kulcsszó keresés
  • On-Page hibák javítása
  • Helyezés lekérdezés 1 kattintással
  • Google TOP100 naplózás
  • ...és még számtalan hasznos SEO funkció ingyen.

Kattints ide és kezdd el Te is használni a SEOzseni-t >>>

Te mire szeretnél megoldást? Írd le a kérdésed, észrevételed:

*Név:

E-mail cím (Nem publikus. Értesítést kapsz, ha érkezik válasz a kommentedre):

*Hozzászólás:

--
Köszönöm megtisztelő figyelmed, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Weboldal készítés, keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing 2005 óta.

© 2005 - 2024 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.