Google hirdetések jelentése
Display és keresőhálózati reklám
A sikeres Google keresőoptimalizálás létfontosságú komponense a Google Adwords és a Google hirdetések. A Google hirdetések a Google keresőben feladott hirdetések. A hirdetésnek két típusa létezik: a keresési eredményekben és az ún. "display hálózaton" megjelenő hirdetések.
Az organikus keresések, vagyis a mindennapi élethez szükséges gyors információszerzés során a keresési eredmények tetején és jobb oldalán "néha" hirdetéseket láthatunk.
Régebben még újdonságnak számított. Ma már annyira kiélezett a harc, hogy szinte alig találni olyan keresési eredményeket, ahol nyomát sem lehet látni a Google hirdetéseknek.
Szerencsére, hiszen ezek a hirdetések rendkívül hatékonyak. A hirdetést szponzoráló vállalkozók örömben részesítik az ügyfeleiket. Ebből nyereségük van és szívesen fizetnek a hirdetésért. Abból a Google-nek van bevétele. Jobb keresőt készíthet a befolyt pénzből, ami szintén öröm az ügyfeleknek. A kör bezárul, mindenki boldogabb lesz.
A Google hirdetések másik formája az ún. "display hirdetések".
A display hirdetések - régebbi nevén tartalmi hálózat - a Google partnerek oldalain jelenik meg.
A partnerek egy forráskódot helyeznek el az értékes információk közelében. Mondjuk egy napilap hírének címe és a hír leírása között. A forráskód egy Google hirdetéset jelenít meg.
A Google úgy válogatja össze a hirdetéseket, hogy az a hirdetőnek, a hirdetés megjelenítőnek és a hirdetés olvasójának egyaránt megfeleljen.
Nem is kell mondani, hogy mekkora technikai zsenialitás szükséges ahhoz, hogy a temérdek hirdetés közül csak azok a hirdetések jelenjenek meg, amelyek szorosan kapcsolódnak az olvasott cikkhez.