Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Keresőoptimalizálás tanfolyam: kifejezések megtalálása

2020. január 05, vasárnap 12:02 (Frissítve: 2023-11-21) | Kulcsszavak, SEO alapok, SEOzseni

Szemantikus SEO alapok

A témához kapcsolódó fontos kifejezések megtalálása

A modern számítógépek lehetővé teszik a gyors és olcsó adatfeldolgozást. Hihetetlen mértékben nőtt a Google adatfeldolgozó kapacitása. Olyan algoritmusokat készítettek a mérnökök, amelyek már mesterséges intelligenciára épülnek. Az új M.I. képes értelmezni a szöveget, megérti a mondanivalóját. A kulcsszavaidhoz tartozó kifejezések, szófordulatok, szókapcsolatok (röviden: szemantikus kulcsszavak) hihtetetlenül növelik az oldalad relevanciáját. Ezek hiánya drasztikusan lerontja a weblapod értékét. Hogyan találhatod meg a témádhoz tartozó szemantikus kulcsszavakat? Ebben segít egy egyszerű ötlet és a SEOzseni TOP10 kulcsszó elemző funkciója. A funkcióhoz tartozó használati útmutatót itt érheted el: TOP10 kulcsszó elemzés >>>

A Google keresőoptimalizálás alappillére a jó minőségű tartalom. Információban gazdag cikkek, tanulmányok, bejegyzések publikálása a weboldaladon, amelyek egy adott téma köré (kulcsszó) épülnek. Amikor a weboldalad egy témával aktívan foglalkozik, tucatnyi témába vágó cikket publikálsz. Nyilvánvalóan ezekben a cikkekben gyakran szerepelnek a fő kulcsszavak. Létrejön egy olyan weboldal birodalom, aminek 10-50-100 aloldalán is szerepelnek a kulcsszavak. Azonban fontos, hogy ne csak kulcsszó halmozást végezz: olyan módon tálald az információt, amit a keresőmotor is értékelni fog. Ehhez szükséged lesz szemantikus kulcsszavakra is.

Mi a szemantikus SEO lényege? Az alapok nagyon egyszerűek:

Ha valaki ír egy jó cikket egy témáról, elkerülhetetlen, hogy ne szerepeljenek a cikkekben a kulcsszavak mellett a témába vágó kifejezések.

Például:

  • Ha valaki Christiano Ronaldo-ról ír egy cikket, szerepelni fog benne a „Real Madrid”, „foci” esetleg „futball” kifejezés is.
  • Ha valaki ír egy cikket a kriptovalutáról, biztosan szerepelni fognak az írásban a Bitcoin, blockchain és Ethereum szavak.
  • Ha valaki az elektromos autózásról ír egy összefogó tanulmányt, biztosan szerepelni fognak ezek: Tesla, belső égésű motor, akkumulátor, regeneratív fékezés, esetleg dízelbotrány

Kiváló minőségű tartalom és erős linképítés után a Google fizetőképes vevők sokaságát hozza weboldaladra. A jól megérdemelt profit végre a Te zsebedben landol - nem a konkurenseidnél.

Ezek azok a kifejezések, szakszavak, szókapcsolatok - amelyek szorosan kapcsolódnak a kulcsszavakhoz, de más általános témára nem jellemzőek. A modern algoritmus tisztában van a szavak jelentéstartalmával. Tudja az algoritmus, hogy a dinnye gyümölcs, a labrador kutya és így tovább. A szövegkörnyezetből állapítja meg, hogy az alma (angolul APPLE) gyümölcs vagy mobiltelefon gyártó.

Kezdő módszer: kifejezések megtalálása a Google Ads Kulcsszótervezővel

A Google Kulcsszótervezője azért is hasznos, mert a kulcsszóhoz kapcsolódó releváns kulcsszavakat is megjeleníti. Egy egyszerű trükkel nagyon sok „lágyan” kapcsolódó kifejezést találhatsz:

  • Írd be a kulcsszót a szövegdobozba.
  • Itt jön a trükk: a kizáró kulcsszavakhoz írd be ugyanazt a kulcsszót: Klikk a grafikon alatt a "Szűrő hozzáadása" gombra -> Kulcsszó. Majd a párbeszédablakban választ ki, hogy "Nem tartalmazza" és írd be a kulcsszót.
  • Kattints a „Találatok lekérdezése” gombra.
  • A táblázatban kattints a relevancia oszlopra, hogy a leginkább releváns kulcsszavak legyenek a lista elején.

Google Ads szemantikus SEO

Ha nincs semmilyen fejlett SEO eszközöd, akkor kénytelen vagy a Google Ads Kulcsszótervezőjét használni. Hasznos infókat kapsz, de a nagy durranás a TOP10 weboldal szövegének az elemzése.

Ezután csak olyan kulcsszavakat fogsz látni, amelyek nem tartalmazzák az eredeti kulcsszót. Erre azért van szükség, mert most nem a kulcsszó variációit - szakszóval „long-tail” kulcsszavakat - keresel, hanem a hozzá kapcsolható kifejezéseket. A kizárás nélkül sok olyan kulcsszó variációt találsz, ami tartalmazza az eredeti kulcsszót - de nem egy új kifejezés. Olyan szavakat keress, amelyek jelentése kapcsolható az eredeti kulcsszó jelentéséhez.

Szóismétlés nélkül. Hiszen nem akarod kulcsszavakkal teletömni weboldaladat. Ami jellemzően egy ősrégi manipulatív SEO technika, emiatt akár büntetést is kaphatsz érte. Olyan cikket készíts, ami a fő kulcsszóról beszél olyan környezetben, ami érinti a kulcsszóhoz kapcsolható témákat. Legalább egy-egy mondat vagy bekezdés erejéig.

Példa: webáruház készítés

Mivel itt a kulcsszó több szóból áll - és el akarod kerülni a szavak túlzott ismétlését - a kizáró kulcsszavakhoz a „webáruház” és a „készítés” szavakat is be kell írnod. Minden szó új kizárás, egyesével kell felvenned.

Ezután a táblázatot gondosan nézd meg a következő kérdésre keresve a választ: Milyen témáról írhatok egy-egy bekezdést, ami szorosan kapcsolódik webáruház készítéshez? Például „weboldal sablonok”. Ó, igen, a webdizájn és a grafika nagyon fontos eleme egy webáruháznak. Erről biztosan írnod kell valamit. „Keresőoptimalizálás” - egyértelmű, hiszen SEO nélkül kevés a célirányos látogató. „Reszponzív weboldal” - ez is fontos téma, hiszen a mobilbarát megjelenés manapság nélkülözhetetlen. A jövőben pedig még fontosabb lesz. És így tovább...

A nagy durranás: SEOzseni TOP10 kulcsszó elemző funkciója

Egy jó tartalom a téma szempontjából fontos kifejezésekről is részletesen ír. Meg kell keresned azokat a kifejezéseket, amelyeket a témába vágó, jó helyezést elérő honlapok használnak. Olyan kifejezések után kell kutatnod, amelyek ritkán fordulnak elő egy-egy általános cikkben az interneten - de a kulcsszóhoz tartozó élmezőnyben szereplő weboldalakon gyakran szerepelnek.

(Példa: keresőoptimalizálás kulcsszóhoz tartozó kifejezések: kulcsszó, linképítés, algoritmus, rangsorolási faktor, linkkatalógus, keresőrobot, stb. Ezek a kifejezések a keresőoptimalizálás kulcsszóra jól teljesítő weboldalak szövegében gyakran előfordulnak - míg az interneten általánosságban nem jellemző.)

A gyakorlatban így működik:

  • Beírod kedvenc kulcsszavadat a Google keresőbe.
  • Részletesen elolvasod az első 10 találat szövegét. A téma szempontjából fontos, általános témára nem jellemző kifejezéseket kijegyzeteled.
  • Megvizsgálod, hogy ezeket a kifejezéseket hány weboldal használja az első tízből. Milyen gyakran és milyen fontos elemekben szerepelnek ezek.
  • Ugyanezt megismétled az összes fontos kulcsszavaddal.
  • Vajon hány óráig kellene szenvedned a képernyőre meredve, mire ezekkel végzel? Hála a SEOzseni TOP10 elemző funkciójának, az életedből nem vész el semmi. Egy kattintás után 30-50 másodperccel később már a táblázatot látod.

A cél az, hogy ezeket a kifejezéseket beépítsd weboldaladba. Ezek azok a kifejezések, amelyeket a Google is használ egy oldal elemzése és rangsorolása során. Amikor a rangsorolási algoritmus megtalálja ezeket a kifejezéseket, weboldalad magas besorolást kap - ennek hiányában a relevanciád alacsony lesz.

SEOzseni szemantikus SEO

A szemantikus kulcsszavak megtalálásához legalább az első 10 találat minden egyes szavát ki kell gyűjteni. Megszámolni, milyen HTML elemekben és hány alkalommal szerepel. Képzeld már el, hogy ez mennyi időt vesz igénybe? A SEOzseni TOP10 elemzés funkciójával mindössze egyetlen kattintás.

Az biztos, hogy a SEOzseni SEO tanfolyam nélkül ez egy rettentően unalmas és fárasztó feladat. Hosszú órákra a monitor elé szögez Téged. Miközben lassan cseppfolyóssá válik az agyad. Ismerős? Ezért készült a SEOzseni TOP10 kulcsszó elemző funkciója:

  • #1.) Egyszerű: Add meg kedvenc kulcsszavadat majd kattints a "TOP10 kulcsszó elemzés" gombra. Ezután jön a varázslat:
  • #2.) Előfordulás és gyakoriság: Az első 10 weboldal szövegét ízekre szedi a SEOzseni. Az egy- két- és három szavas kifejezések gyakoriságát láthatod egy táblázatban. Láthatod, hogy egy kifejezés összesen hányszor szerepel a 10 weboldalon és azt is, hogy ebből a tízből hány weboldalon található meg a kifejezés.
  • #3.) Tartalmi elemzés: De ez még nem minden! Honnan tudhatod, hogy milyen fontos egy-egy kifejezés? A SEOzseni ezt is megvizsgálja és megtalálhatod azokat a kifejezéseket, amelyek a leggyakrabban szerepelnek a TOP10 weboldalak oldalcímében (TITLE), főcímében (H1), címsoraiban (H2-H3), meta leírásban, félkövér-dőlt-aláhúzott kiemelésekben, képaláírásokban és belső linkszövegekben.
  • #4.) Variálható sorrend: A táblázatot tetszőlegesen sorba rendezheted. Egy kattintással megnézheted, hogy például mely kifejezések szerepelnek a leggyakrabban a képek aláírásaiban - vagy mely kifejezéseket használja a legtöbb weboldal a belső linkek szövegében.
  • #5.) Összehasonlítás: Ezt a táblázatot összehasonlíthatod a saját weboldaladdal. Add meg a webcímet és rögtön látni fogod, hogy a Te weboldaladon melyik kifejezés szerepel - és melyik nem. Azonnal megkapod, hogy milyen kifejezéseket KÖTELEZŐ beépítened.
  • #6.) Egy kattintásos jegyzetelés: Amikor találsz egy szimpatikus kifejezést, csak kattints rá. Felveszed a listára, amit később gyakran fogsz használni a tartalomépítéshez.
  • Ezt a funkciót itt találod: SEOzseni » Eszközök » TOP10 kulcsszó elemzés
  • Permalink: https://admin.seozseni.hu/seozseni/tf-idf

SEOzseni TOP10 elemzés

Hát nem zseniális? A SEOzseni TOP10 kulcsszó elemző funkcióval igazi élmény a szemantikus kulcsszavak megtalálása. A jó helyezést elérő weboldalak átvizsgálása hosszas folyamat. Nagyon sok időt és energiát emészt fel. Ezt az időt töltheted sokkal fontosabb dolgokkal: családoddal, szeretteiddel vagy hobbiddal. A SEOzseni átvizsgálja Neked az első 10 weboldal szövegét és alapos elemzésnek veti alá.

A kifejezések fontossága nem csak azon múlik, hogy az első tízből hány weboldal használja - és milyen gyakran. Hiszen vannak olyan fontos HTML elemek, mint az oldalcím, főcím, meta leírás, kiemelések, képaláírások és belső linkszövegek. Az itt szereplő szavak kiemelt fontosságot töltenek be a látogatók számára. A Google rangsorolási algoritmus nagy figyelmet szentel az itt szereplő szavaknak.

Összefoglalva, miről is van szó?

  • A kulcsszavak és kifejezések döntik el, hogy weboldalad bekerül-e az élmezőnybe.
  • Amikor a Google rangsorolási algoritmusa a weboldaladban a kulcsszavakhoz szorosan kapcsolódó kifejezéseket is megtalálja, weboldaladat magas prioritással fogja kezeli. A témában releváns leszel, ami erős linképítés elvégzésével kiemelkedő helyet jelent a találatok elején.
  • A kulcsszóhoz tartozó kifejezések megtalálásához jó ötlet a Google Ads Kulcsszótervező használata. Kezdetleges, de használható.
  • Az igazi megoldás a SEOzseni TOP10 kulcsszó elemzés: a szoftver átvizsgálja az adott kulcsszó első 10 találatának szövegét.
  • A precíz elemzést tartalmazó táblázatban megtalálhatod, hogy a kiemelt fontosságú HTML elemekben milyen előfordulással és milyen gyakorisággal szerepelnek a kifejezések.
  • Az eredményt összehasonlíthatod a saját oldaladdal amiből rögtön kiderül, mely kulcsszavakat kell még beleépítened az oldalad szövegébe.
  • A szimpatikus kulcsszavakat egy kattintással felveheted a listára, amit később felhasználsz a minőségi tartalomépítéshez.

Te mire szeretnél megoldást? Írd le a kérdésed, észrevételed:

*Név:

E-mail cím (Nem publikus. Értesítést kapsz, ha érkezik válasz a kommentedre):

*Hozzászólás:

--
Köszönöm megtisztelő figyelmed, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Weboldal készítés, keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing 2005 óta.

© 2005 - 2024 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.