SEOzseni kulcsszókutatás: ingyenes kulcsszó kereső funkció
A kulcsszókutatás célja a megfelelő kulcsszavak, kifejezések és a hozzájuk tartozó havi keresési mennyiségek megtalálása
Ez a keresőoptimalizálás kezdete. Ezeket kell megfelelően beépíteni weboldalad szövegébe és a weboldalra hivatkozó linkek, linkelő oldalak szövegébe. Hogyan találod meg a megfelelő kulcsszavakat? Hogyan választhatod ki a legnagyobb eredményeket hozó kulcsszavakat? A SEOzseni 4 fontos funkciójával gyorsan és igazán izgalmasan találhatod meg az aranytojást tojó kulcsszavaidat:
Mi az a kulcsszó? A kulcsszó jelentése, a kulcsszó fogalma a következő: a Google keresőmezőbe írt teljes kifejezést nevezzük kulcsszónak. Mi az a kulcsszókutatás: releváns kifejezések és az organikus keresési mennyiségek megtalálása. Teljesen mindegy, hogy ez a kifejezés hány szóból áll - gyűjtőnéven kulcsszónak nevezzük. Sokféle módon keresik ugyanazt, ezért sokféle kulcsszót használnak. Némelyiket gyakrabban, míg más kulcsszavakat kevesebb alkalommal írnak a keresőbe. Az emberek fentről lefele haladnak a találatok között. Lapozás helyett inkább új kulcsszóval próbálkoznak, ha nem találták meg, amit kerestek. Ebből a viselkedésből fakadóan egy kulcsszóhoz sok kifejezés tartozik, eltérő keresési mennyiséggel.
A keresőoptimalizálás célja az, hogy egy adott kulcsszóra weboldalad az első találatok közé kerüljön. Minél többen keresnek a kulcsszóra, annál nagyobb lesz a látogatottságod. Ezért kell a kulcsszókutatáshoz egy jó kulcsszó adatbázis. Meg kell találnod a kulcsszóhoz tartozó összes fontos kifejezést. Ha lehetőség van rá, azt is jegyezd fel, hogy hányan keresnek az adott kifejezésre. Különben a sötétben tapogatózol és tények helyett a saját elképzelésed alapján végezed a keresőoptimalizálást.
A Google rangsorolási algoritmus működése kiismerhető. A rangsorolási faktorok ismeretében olyan weboldalt készíthetsz, ami legyőzi a konkurenseidet. A milliós extra bevétel alapja a jól megválasztott kulcsszavak és kifejezések.
A Google élmezőnybe kerülés folyamata egyáltalán nem bonyolult. Azonban rettentően időigényes feladat. Minden arról szól, hogy milyen mennyiségben és minőségben szerepelnek a kulcsszavak és kifejezések a weboldalad szövegében és a weboldaladra hivatkozó linkek és lapok szövegében.
Ha valaki ír egy jó cikket egy témáról, elkerülhetetlen, hogy ne szerepeljenek a cikkben a témába vágó kifejezések. Például ha valaki Christiano Ronaldo-ról ír egy cikket, szerepelni fog benne a „Real Madrid”, „foci” esetleg „futball” kifejezés is. Ezek azok a kifejezések, szókapcsolatok, szófordulatok, amelyek szorosan kapcsolódnak a kulcsszavakhoz. A modern algoritmus tisztában van a szavak jelentéstartalmával. Tudja az algoritmus, hogy a dinnye gyümölcs, a labrador kutya és így tovább.
Mi az a kulcsszó? A kulcsszó jelentése
Mit jelent a kulcsszó? A kulcsszó jelentése önmagában rendkívül egyszerű: kulcsszónak nevezzük azt, amit a Google keresőmezőbe írnak. Teljesen mindegy, hogy a keresési kifejezés milyen hosszú, gyűjtőnéven mindegyiket kulcsszónak nevezünk.
A kulcsszó jelentése: minden kifejezés, amit a keresőmezőbe írnak.
A Google keresési algoritmusa relevancia elven működik. Ha a Te weboldalad releváns az adott keresési kifejezéssel, akkor jó helyed lesz a találati listán. A SEO az a folyamat, amikor a kulcsszó relevanciát maximalizálod a céloldaladon és a teljes domain neveden.
Long-tail kulcsszavak
Egy kulcsszó állhat rövid szavakból, de akár két vagy három szóból is. Négy, öt szavas keresési kifejezést is használnak az emberek. Néha egész mondatokat írnak a keresőmezőbe. Érdekes tények: a Google keresőbe naponta 8,5 milliárd keresést végeznek a bolygón. Döbbenetes mennyiség: 99.000 keresés másodpercenként. A Google keresések 15 százaléka olyan, amire még korábban soha nem keresett senki.
Az internetes tájékozódás alapja lett a Google kereső, ez nem is vitás. Hogyan tudod ezt kihasználni? Gyűjtsd össze azokat a kulcsszavakat, amire a Te leendő vevőid keresnek.
A keresés bonyolultságától függően összetettebb kulcsszavakat is beírniak az emberek a keresőmezőbe. Minél bonyolultabb a keresési kifejezés, annál kevesebb embernek jut eszébe. Ezt a jelenséget nevezik long-tail hatásnak, magarul hosszú farok. Az elnevezés onnan ered, ha egy grafikonon ábrázoljuk a keresési mennyiéget és a kulcsszavak számát, egy hosszú farokra hasonlít az ábra.
Long tail kulcsszó: ábrázolva olyan, mint egy hosszú farok.
A kulcsszó legegyszerűbb formájára keresnek a legtöbben. Egy kulcsszó, óriási havi keresési mennyiség. Itt elkezd elágazni a keresők motivációja. Elkezdik szűkíteni a találatokat. Kibővítik a kulcsszót és új keresést végeznek. Egyre bonyolultabb kifejezéseket írnak be, ezeket nevezzük long-tail kulcsszónak.
Egy témához 10-50, de akár több száz long-tail kulcsszó is tartozhat. Mivel a téma egyre specifikusabb, a long-tail kulcsszavakra jellemzően jóval kevesebb találatatot hoz a Google, mint a fő kulcsszóra. Kisebb a verseny - de a havi keresésszám is alacsony. Mit nyerhetsz ebből? Szinte gyerekjáték a weboldaladat long-tail kulcsszóra pozícionálni. Ha van elég időd, írj egy-egy jó cikket ezekre a kulcsszavakra. Önerőből, linképítés nélkül is hatalmas látogatottságod lehet. Hiszen tudod: a sok kicsi sokra megy.
Lapozás helyett új kulcsszóval próbálkoznak
Azt várnánk, hogy az emberek logikus lények, igaz? Ha keresnek valamit, akkor beírják a kulcsszót majd addig lapoznak, ameddig meg nem találják a számukra megfelelő információt. Ez nem így történik a gyakorlatban. Amikor az emberek az első oldalon nem találják meg a számukra megfelelő információt, lapozás helyett inkább új kereséssel próbálkoznak.
A gyakorlatban a Google első oldalán kívül nincs is nagyon élet: 1.000 keresésből kevesebb mint 40 kattintás jut az összes második oldalon szereplő weboldalra.
A Google is felismerte ezt a tendenciát és ma már jól látható javaslatokat ad a keresés pontosítására.
Megérzés kontra tények
Honnan lehet tudni, hogy melyik kulcsszót keresik a legtöbben? Vigyázat, az eredmény csalóka lehet.
Példa:
Ágynemű, vagy ágyneműhuzat? Vajon melyikre keresnek többen? Arra gondolhatnál, hogy a rövidebb kulcsszóra keresnek többen. Logikus, ugye? De ha Te is így gondolod és nem ismered a két kulcsszó keresési mennyiségét, akkor az "ágynemű" kulcsszót választod. A valóságban "ágynemű"-re havonta 3.600, míg "ágyneműhuzat"-ra havonta 5.400 organikus keresés történik. Hoppá, az emberek ebben az esetben a hosszabb kulcsszót keresik gyakrabban. Csak ezen az egy tévedésen havonta 1.800 látogatót veszíthetnél - amit kulcsszókutatással megtarthatsz.
Ha nincs egy jó kulcsszó adatbázisod, a weboldalad forgalma csekély lehet akkor is, ha első helyre kerülsz:
- olyan kulcsszóval kerülsz az első helyre, amire nagyon kevesen keresnek
- olyan kulcsszóra optimalizálod weboldalát, aminél van sokkal több látogatót hozó kulcsszó
- elveszíted azokat a látogatókat, akik az adott kulcsszó kifejezéseire keresnek
Szerencsére a Google készített egy Kulcsszótervező programot. Ez a nagyon hatékony program megmutatja Neked, hogy egy kulcsszóhoz milyen keresési kifejezés tartozik - és mennyi a havi keresések száma. Bingo, épp erre van szükséged.
Google Ads Kulcsszótervező - az első számú kulcsszókutatás eszköz
A Google Ads (régebbi nevé Adwords) Kulcsszótervezőt a Google hirdetés és kampány beállításához. Úgy használd, hogy először a saját ötleteidet írd be. Ezután a táblázatban láthatod a kulcsszavakat és a havi keresésszámot. A táblázat sorrendje először úgynevezett „relevancia”. Ez azt jelenti, hogy az adott kulcsszóhoz legszorosabban köthető kifejezés kerül az első helyre. Maradva a példánál: ágyneműhuzathoz ágytakaró, törölköző, párna, paplan, pléd, stb.
Létezik több kulcsszótervező eszköz. Azonban csak a Google saját gyártású Ads Kulcsszótervezője az egyetlen, ami valódi organikus keresési mennyiséget mutat.
A táblázat nagyon sok olyan kulcsszót tartalmaz, ami nem köthető szorosan a fő kulcsszóhoz. Meg kell találnod azokat, amelyekre sokan keresnek és tartalmazzák a fő kulcsszót. Erre van egy jó trükk:
- A táblázat fejlécében a sorrend megváltoztatható. Kattints a „Keresések/hó” mezőre. Ezután a leggyakrabban keresett kulcsszavakat látod csökkenő sorrendben.
Két másik Google termék is segít a kulcsszókutatásban:
- Google Search Console: a legpontosabb számot mutatja, hogy milyen kulszavak keresése során hányszor jelent meg a weboldalad és hányszor klikkeltek. Nézd meg a bal oldali menüben a "Keresési találatok"-at.
- Google Analitycs: a keresőből érkező látogatók által használt kulcsszavakat.
- Google Trends: itt nincs lehetőség havi keresésszámok megjelenítésére, de nagyon sok ötletet kaphatunk a hasonló kifejezések megtalálásához.
Aki nem használja, néhány alternatív kulcsszókutatás eszköz:
A folytatásban a Google Kulcsszótervezőről lesz szó. Hiszen a pontos keresési mennyiségeket a Google ismeri, míg más harmadik féltől származó alkalmazások a lehető legjobb esetben is csak becsülni tudják.
Keresési mennyiségek megjelenítése
Sajnos a Google Kulcsszótervező csak akkor jeleníti meg a pontos keresési mennyiségeket, ha egy bizonyos összeget elköltesz Google Ads / Adwords hirdetésre. Ne aggódj, megjött a segítség: Te ingyen megkaphatod a kulcsszavakat és keresési mennyiségeket.
Fontos tudni, hogy a Google Kulcsszótervező csak akkor jeleníti meg a pontos keresések számát, ha egy bizonyos összeget elköltesz Google Ads hirdetésre. Akinek nincs aktív kampánya és nem költ folyamatosan, csak egy tól-ig határt lát a pontos keresések helyett. Ez a kulcsszókutatás eszköz ilyen formában használhatatlan. Ez igen szomorú. Korábban az átlagos felhasználóknak is ingyenes volt ez a funkció. Épp a lényegét veszítette el a Kulcsszótervező. Az „alap” modellel csak azt mutatja, hogy például egy kulcsszó 1.000 - 10.000 közé eső havi keresési mennyiséget produkál. De mégis, mennyi? Ugye nem mindegy, hogy a Te kulcsszavadra 1.500-an vagy 9.500-an keresnek?
De ne aggódj, megjött a segítség:
#1.) SEOzseni kulcsszó kereső: ez egy igen egyszerű kereső. Írd be a kívánt kulcsszót és kattints a keresés gombra. Ezután átvizsgálja a rendszer a SEOzseni adatbázisába feltöltött kulcsszavakat és a hozzá tartozó keresési mennyiségeket. A kulcsszóra kattintva rögtön felveheted a SEOzseni kulcsszó adatbázisba.
- Ezt a funkciót itt találod: SEOzseni » Kulcsszó menü » Kulcsszó keresés
- Permalink: https://admin.seozseni.hu/seozseni/kulcsszo-kereso/
SEOzseni kulcsszó keresés: a SEOzseni a saját adatbázisába rögzíti a Google Ads Kulcsszótervezőből feltöltött adatokat. Egyszerűen kereshető pontos adatok anélkül, hogy havonta tízezreket kellene elköltened Google Ads hirdetésre.
#2.) SEOzseni kulcsszókutatás igénylés: a kulcsszó kereső adatbázisában a felhasználók által feltöltött kulcsszavak vannak. A cikk írásakor 387.383 kulcsszó található az adatbázisban. Természetesen előfordul, hogy nem találsz egyetlen kulcsszót sem: ha még nincs olyan felhasználója a SEOzseninek, aki a Te tevékenységéhez köthető kulcsszavakkal dolgozik. Ekkor segít a kulcsszó keresés igénylés. Add meg a kulcsszavakat és kattints a keresés igénylés gombra. Ennyi. Jelzi az igényedet egy adminisztrátornak, aki megkeresi a kulcsszavakhoz tartozó pontos keresési mennyiséget a Google Kulcsszótervezőjével. A művelet után e-mailben kapsz tájékoztatást, hol nézheted meg a kulcsszavakat.
- Ezt a funkciót itt találod: SEOzseni » Kulcsszó menü » Segítség: kulcsszó keresés igénylés
- Permalink: https://admin.seozseni.hu/seozseni/kulcsszo-igenyles
CSV exportálás
A SEOzseni összekapcsolása a Google Kulcsszótervezővel: CSV export és feltöltéssel gyerekjáték. A Google Kulcsszótervező adatai nélkülözhetetlenek. De a használata nehézkes, mivel rettentően sok adatról van szó - és a számokon kívül semmi mást nem kapsz. A Google mérnökei lehetővé teszik, hogy az eredményeket CSV formátumban lementsd. Ezt az állományt feltöltheted a SEOzsenibe, ahol sokkal izgalmasabb dolgokat végezhetsz a kulcsszavakkal:
#3.) SEOzseni kulcsszókutatás: a több ezer kulcsszót tartalmazó CSV fálj feltöltése után jöhet a kincskeresés. Le kell szűkítened ezt a hatalmas listát azokra a kulcsszavakra, amelyekkel igazán nagy eredményeket érhetsz el. A minőségi kulcsszavak megtalálásához a következő segítségeket kapod:
- A táblázat átrendezhető: megnézheted, melyik kulcsszóra keresnek a legtöbben - vagy mely kulcsszavakra van a legkisebb verseny. Találhatsz réspiacot, ahol kis verseny sok keresést eredményez.
- Egy kattintásos funkciók: számos extra műveletet végezhetsz el a kulcsszavakkal, mint helyezés lekérdezés, domain relevancia, lsd lentebb.
- Keresés és szűkítés: kereshetsz és szűrhetsz az óriási listában
- Hozzáadás a kulcsszó adatbázishoz: kattints a kulcsszóra és rögtön felveheted a SEOzseni kulcsszó adatbázisba. Ez egy másik lista: itt dolgozol az aktuális kulcsszavaiddal.
- Ezt a funkciót itt találod: SEOzseni » Kulcsszó menü » Kulcsszó kutatás
- Permalink: https://admin.seozseni.hu/seozseni/kulcsszo-kutatas
#4.) SEOzseni kulcsszó adatbázis: a potenciális kulcsszavak listája. Ide kerülnek azok a fontos kulcsszavak, amelyeket fel fogsz használni tartalomépítéshez és linképítéshez. A kulcsszó kutatás funkciónál megismert elemző eszközöket itt is elérheted. Ez a startvonal. Itt ellenőrizheted a kulcsszó helyezését és láthatod, hogyan változott az eredmény.
- Ezt a funkciót itt találod: SEOzseni » Kulcsszó menü » Kulcsszó adatbázis
- Permalink: https://admin.seozseni.hu/seozseni/kulcsszo/
SEOzseni kulcsszó kutatás
SEOzseni kulcsszó kutatás használata: A SEOzseni-ben két kulcsszó adatbázis van. Több ezer kulcsszót exportálsz a Kulcsszótervezőből - ez a "Kulcsszó Kutatás". Itt kiválogatod magadnak a legjobb kulcsszavakat és átmásolod a "Kulcsszó Adatbázisba" - ez a végleges lista, amivel SEO-zni fogod a weboldaladat
Az a probléma, hogy a Google Kulcsszótervező Rád zúdítja az adatokat. Rengeteg szám, de hogy ebből hogy lesz neked bevételed... Fel kell dolgozni ezt a rengeteg adatot, erre szolgál a Kulcsszó Kutatás.
SEOzseni kulcsszó kutatás funkció: a Google Kulcsszótervező CSV exportálása után speciális műveletekkel kiválaszthatod a legjobb kulcsszavakat. Ezt másold át a "Kulcsszó Adatbázis" listára, ami a végleges lista.
A kulcsszavak kiválasztása egyszerű: (1) a "Kulcsszó kutatás" listában klikkelj a kulcsszóra, (2) a párbeszédablakban klikk a Felvétel gombra.
Ezzel a két egyszerű modulattal átmásoltad a kulcsszót arra a listára, amivel dolgozni fogsz. Ezen a listán végezhetsz 1 kattintásos műveleteket: helyezés lekérdezés, TOP100 elemzés, szemantikus kulcsszó kutatás és On-Page ellenőrzés. A legjobb kulcsszavak kiválasztásában segítenek a funkciók:
Szűrés: a kattintás után csak azokat a kulcsszavakat látod, ami pontosan tartalmazza a kulcsszót. Long-tail kulcszavakat találhatsz meg ezzel.
Kulcsszó helyezés: grafikon és táblázat mutatja, hogy alakult a kulcsszavad helyezése.
Domain relevancia: nagyon fontos megtudnod, hogy az adott kulcsszóra a Google indexében melyik a legerősebb oldalat. Már ha egyáltalán van oldalad, ami releváns az adott kulcsszóval. Teljesen felesleges a linképítés, ha ez az ellenőrzés üres találatod ad.
Kulcsszó ellenőrzés (on-page instant elemzés): azonnali on-page elemzés és hiba feltárás. Egyetlen kattintással megkapod, hogy a forráskód HTML elemei szerint mit kell javítani. Mondani sem kell, hogy egy ilyen elemzésért 25.000 Ft-ot kellene fizetned és 2-3 munkanapot kellene várnod. Megmutatja a kulcsszó előfordulást, kulcsszó sűrűséget, törött linkeket, stb.
Kulcsszó adatbázis: egy csillagot látsz, ha az adott kulcsszót átmásoltad a kulcsszó adatbázis listára. Ha nincs ott semmi, akkor még nem vetted fel. Ezzel segít átlátnod, hogy hol tartasz a kulcsszavak felvételében.
Hogyan válassz?
Milyen szempontok alapján válassz kulcsszavakat a kulcsszó adatbázisba? Segít Neked ez a SEO tanfolyam, hiszen a lényeget jól összefoglalja. A kulcsszókutatás célja, hogy megtaláld és felvedd a kulcsszó adatbázisba a minőségi kulcsszavakat. Először a Google Kulcsszótervezőből bekerülnek az adatok a SEOzseni kulcsszó kutatásba. Itt végezhetsz olyan műveleteket, amelyek eldöntik a keresőoptimalizálás sikerét. A megfelelő kulcsszavak kiválasztása nem nehéz. Íme néhány támpont:
- #1.) Havi keresési mennyiség: nyilvánvaló, hogy a legtöbb keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszó hozza a legnagyobb látogatottságot - az első helyen. Minél nagyobb a keresés, valószínűleg annál többen akarják megszerezni az első helyen járó anyagi sikereket. Az eredmények jellemzően lassabban jelentkeznek, de látványos látogatottság robbanással járnak.
- #2.) Verseny: kisebb versenyben gyorsabban érvényesülhetsz, de kevesebb látogatót érsz el. Gyakran hallani, hogy mégis magasabb konverziós arányra lehet számítani ilyen kulcsszavaknál. Miért? Az oka egyszerű. Az emberek pontosabban keresnek egy-egy kifejezésre és rögtön a számukra releváns első találatot választják. Tipikus példa: kulcsszó + település típusú keresések.
- #3.) Helyezés: amikor az első 100-ban sincs a weboldalad egy-egy kulcsszóra, az komoly tartalomépítésbeli hibára - vagy büntetésre utal. A harmadik oldalról könnyebb bekerülni az élmezőnybe. Mert ez azt jelenti, hogy „önerőből”, azaz csak tartalom alapján - linképítés nélkül - hasznos információkat ad weboldalad.
- #4.) Domain relevancia: megnézheted, hogy a domain neved alatt elérhető összes cikk közül melyik a legerősebb oldal a Google indexe szerint. Ha az index egyetlen oldalt sem listáz még startvonalhoz sem állhatsz: egyetlen látogatót sem fog hozni az a kulcsszó. Fel kell újítanod egy cikkedet - vagy egy teljesen új cikket kell írni erre a kulcsszóra.
Összefoglalva, miről is van szó?
- A kulcsszavak és kifejezések döntik el, hogy weboldalad bekerül-e az élmezőnybe. Kulcsszókutatással megtalálod a megfelelő szavakat és beépíted a weboldalad tartalmi elemeibe.
- A kulcsszavak havi keresési mennyisége között óriási az eltérés. Ezért használjuk a Google Kulcsszótervező eszközét a pontos havi keresések számának megállapításához.
- Sajnos a Kulcsszótervező csak fizetett Ads kampány mellett mutatja meg a pontos keresések számát. Ezért készült a SEOzseni kulcsszó kereső és a SEOzseni kulcsszó keresés igénylés funkció: hogy Te ingyen megkapd a keresési mennyiségeket és ne fizess havonta tízezreket a Google-nek.
- A Kulcsszótervező eredményeit lementheted és feltöltheted a SEOzseni rendszerbe CSV formában. Az igazán élvezetes dolgok csak ezután jönnek.
- SEOzseni kulcsszó kutatás funkció: az óriási listából fontos szempontok alapján kiválogathatod a potenciális kulcsszavakat és áthelyezheted a kulcsszó adatbázisba.
- SEOzseni kulcsszó adatbázis funkció: a potenciális kulcsszavakat tartalmazó felbecsülhetetlen értékű lista. Ezeket a kulcsszavakat fogod felhasználni tartalomépítés és linképítés során.
2 hozzászólás
Kedves János!
Egy gyakorlati példa:
Van egy fontos termékkör, aminek a nevére 4. helyezett az oldalam. A kulcsszó kutatás során azt kellett látnom, hogy egy másik kulcsszóra, ami a termékkör egy régebbi, nem szabatos, pongyola megnevezése, egészen pontosan 21-szer annyi keresés történik, és erre a kulcsszóra sokkal gyengébb az oldalam. (Például: lovaskocsit árulok, de a "szamárkordé" kifejezésre sokszor annyi keresés van, mint a "lovaskocsi"-ra.)
Mi ilyenkor a teendő? Írjam át az egész oldalt a gyakoribb, de igénytelenebb kulcsszóra, és akkor amatőrebbnek tűnök, vagy van valami arany középút?
Olyan is van, hogy egy termék helyesírási hibával terhelt megnevezése népszerűbb kulcsszó, mint a helyes írásmód. Ilyenkor mi a teendő? Nincs mit tenni, mint lenyelni a nyelvi igénytelenséget?
Üdvözlettel: TT
@Tóth T.: nekem egészen más eredmények jöttek ki: lovaskocsi 1000/hó, szamárkordé: nulla. Szerintem maga a kulcsszókutatás hibás. Az eljárás mindig ugyanaz: meg kell nézni, a Google TOP100 listája milyen találatokat mutat és ennek a mintájára kell átírni / újraírni a céloldalt
Te mire szeretnél megoldást? Írd le a kérdésed, észrevételed:
Kapcsolódó cikkek
--
Köszönöm megtisztelő figyelmed, tisztelettel:
Verdes János
Weboldal készítés, keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing 2005 óta.