Szakszótár: a teljes domain relevancia beállítása egy adott témakörre
A Google rangsorolási algoritmusa a szakértelmet, tekintélyt és megbízhatóságot (E-A-T modell) tartja a legfontosabbnak. A helyezés sorrendjére a legnagyobb hatással bíró eszköz a teljes domain relevancia. Mit is jelent ez? Nem elég, ha egyetlen oldalt optimalizálunk néhány kifejezésre. Egy jó weboldal ugyanis a témával összefüggésbe hozható minden fontos kifejezésről beszél. Nem csak egyetlen „agyon-optimalizált” oldalon, hanem cikkek tucatjain, a teljes webhelyen átívelően. Ezt teszi lehetővé az új SEOzseni Szakszótár modul
A Google rangsorolási algoritmusa nagyon sokat fejlődött az elmúlt években. Bevezettek egy új minőségi irányelvet, ezt a modellt E-A-T névre keresztelték. Angol mozaikszó:
- Expertise - szakértelem
- Authoritativeness - tekintély
- Trustworthiness - megbízhatóság
Ez a módszer az egész webhelyen átível. A weboldal összes oldalát vizsgálja és ez alapján határozza meg, hogy a szerző valóban ért-e a témához. Nagyon könnyű egyetlen oldalt optimalizálni egy kulcsszóra. Ezt mindenki jól ismeri, ezért ma már ez nem működik hatékonyan. A rangsorolási algoritmus azt vizsgálja, hogy vajon a szerző rendelkezik-e mélyre ható és szerteágazó tudással a témában. Mint egy erős fa, aminek a gyökérzete mélyen szétterül a földben és megakadályozza, hogy a szél könnyedén kitépje. Ilyen erősen kell kapaszkodni a szaktudásba, mert különben az algoritmus fel-le fogja dobálni a találati listán.
Egy igazi szakértő a szakmájába vágó minden szakkifejezést ismeri - és el is magyarázza az olvasóknak, hogy mi mit jelet
Az emberek az internetet használják tájékozódásra. Ez a legfontosabb eszközünk, ha szeretnénk információt nyerni egy témában. Minden tevékenységi körnek megvannak a maga speciális kifejezései. Ami más témára nem jellemző. Sőt, sok területnek saját nyelvezete van. Mire gondol, amikor meghallja a következő mondatot: „Kérem szálljon ki a gépjárműből”. Szerintem sokaknak egy rendőr képe jelenik meg, hiszen ez a nyelvezet / szóhasználat rájuk jellemző.
Orvosok úgy hívják az ügyfelüket, hogy páciens. Fodrászoknál ugyanaz a személy vendég. Lehet más szakmában kuncsaft, kliens. A kereskedelemben pedig vevő.
A Google nyelvi interfésze (BERT) ezt már tökéletesen megérti. Tudja, hogy miről van szó. Felismeri a szakma nyelvezetét és ennek fényében vizsgálja, hogy az adott weboldal mennyire passzol a kialakult képhez.
A szakmaiságot azonnal meg tudja állapítani a Google BERT algoritmus. Felismeri a nyelvezetből, a szóhasználatból, a 2-3 szavas szófordulatokból, ha a cikket egy szakértő írta - vagy egy fizetett blogger. Maradjunk a példánál: mondjuk „páciens”-ként hivatkozik a vevőkre az összes szakmai oldal, egy blogger teljesen mást fog erre használni: fogyasztó, vevő, stb. A blogger által írt nyelvhasználat eltér a szakmai cikkektől. Olyan lesz, mintha almák közé keveredett volna egy banán.
SEOzseni Szakszótár: könnyen és gyorsan meg lehet írni a cikkeket minden platrofmra
Ezernyi weboldal készítő számtalan CMS rendszert használ. A Wordpress dominálja a piacot több mint 60 százalékos részesedéssel. Mégsincs két egyforma oldal, mert az egyedi bővítmények színessé és változatossá varázsolják a megjelenést.
A probléma ugyanez: mindenki egyedi sablont használ. Teljesen eltérő szövegszerkesztőt használnak, ezért a szakszótár magas színvonalú SEO minőségét csak a SEOzseni modullal lehet elérni. Akár Wordpress modulként is telepíthető, csak néhány kattintás.
A SEOzseni Szakszótár modul lényege egyszerűsítve:
- A szakkifejezések gyors indexelése miatt egyedi webcímen érhető el a szakszótár. Ezen a webcímen jelenik meg a szavak tartalomjegyzéke
- A tartalomjegyzéken a kulcsszavak és a cikkek rövid kivonata látható. A kulcsszóra kattintás után jelenik meg a teljes cikk
- Minél hosszabb egy cikk, annál jobb. Itt az a probléma, hogy 80200 de akár 2000 szakkifejezés is tartozhat egy témához. Érdemesebb inkább rövidebb, de több cikkel indulni. A cél, hogy új oldalak kerüljenek a Google indexébe hogy azt lássa az algoritmus, hogy a szaktudás átível az egész domain tartalomrendszeren.
- Élő példa itt >>>
Hogyan használja a SEOzseni Szakszótár modult?
- Ez a funkció itt található: [SEOzseni admin] » [SEOzseni modul] menü » Szakszótár
- Direkt link >>>
1. lépés: Főcsoport megadása. Három SEO adatot kell megadni (title, URL és meta leírás) valamint a részletes leírás.
2. lépés: Cikk megírása. Főcsoport kiválasztása, majd a kulcsszó megadása. Az URL cím automatikusan készül a főkategória + kulcsszó alapján. Title és meta leírás, majd a tartalom elkészítése. Egy képet is be lehet illeszteni a szövegbe
3. lépés: SEOzseni modul telepítése
Profi SEO tippek a cikkek megírásához
- Az egyszerűség kedvéért érdemes egyetlen főcsoportot felvenni. A rendszer képes több főcsoport kezelésére, de egyszerűbb és gyorsabb egyet használni
- Először érdemes egy jegyzettömbbe összegyűjteni 5080 szakkifejezést. Ezekre írni kell legalább 500 karakteres cikket. Ha az idő engedi, lehet hozzáírni az egyes cikkekhez
- Itt a minőség mellett a mennyiség a mérvadó, de a mennyiség nem mehet a minőség rovására
- Egyfajta hobbivá is válhat, hetente 12 új cikk felvétele nem terhel meg senkit
- Szakszótár tehát olyan kifejezéseket 2-3 szavas szóforduldatokat használjunk, ami a témára jellemző. Például a „passzív” önmagában nem jelent semmit. De bizonyos témakörben 2-3 szavas szófordulatként gyakran szerepel: „passzív módon terjedő”, „passzív agresszív viselkedés”. A „passzív” szó jelentését a nyelvi interfész a szövegkörnyezetből állapítja meg
--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOzseni. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOzseni szerzője