Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Vizuális SEO: a klasszikus on-site keresőoptimalizálás már nem működik elég hatékonyan

Vizuális SEO: a klasszikus on-site keresőoptimalizálás már nem működik elég hatékonyan. Új módszerre van szükség, ez pedig a vizuális SEO

A Google a nyelvi interfész fejlesztésében látja a jövőt. A rangsorolási algoritmust is ennek a fényében fejlesztik. A kereső képes megérteni az oldal szövegét. Felismeri az oldal fontos és elhanyagolható elemeit. A vizuális SEO ennek tükrében az oldal látható és fontos, azaz vizuális elemeire koncentrál

A Google a jövőt a nyelvi eszköztárának a fejlesztésében látja. Azt szeretné elérni, hogy minden nyelven „beszélni” tudjon a felhasználó a kereső mesterséges intelligenciájával. Ennek alapvető feltétele, hogy a weboldalt pontosan úgy lássa és értelmezze az algoritmus, ahogy a felhasználók.

A felhasználók is tudják, hogy miből áll egy weboldal: felül a menü, utána a fő tartalom, jobb vagy bal oldalt egy másodlagos hasáb és legalul a lábléc. A fontos információ a fő tartalomban olvasható. Hiszen a láblécben levő blabla szöveget ki szokta elolvasni, ugye?

A Google algoritmusa éppen ezért az oldal vizuális felépítését vizsgálja.

A vizuális SEO alapja: egy szó, mondat vagy bekezdés SEO az értéke attól függ, hogy a weboldalon belül hol helyezkedik el. Más az értéke a fő szövegtörzsben jól látható betűmérettel, mint mondjuk a másodlagos hasábban halványabban - vagy a láblécben apró betűvel

Ugyanannak a mondatnak az értéke más és más annak a fényében, hogy hol helyezkedik el a weboldalon. A főcímben a mondatot a látogatók nagy valószínűséggel 100%-a látja. Ez a mondat elmondhatatlanul fontos, hiszen ettől függ, hogy tovább olvassák-e a szöveget.

A görgetés közben pörög a képernyő és már megszoktuk, hogy jobb vagy baloldalt kiegészítő információkat találunk. Tudjuk, hogy ott van, de nem nagyon vesszük figyelembe. A szemléltetés kedvéért mondjuk 10 látogatóból csak 1 olvassa figyelmesen a másodlagos hasábot.

Ha már valaki az oldal aljára ért, tudja, hogy ott egy lábléc fogja várni. Mi szokott ott szerepelni? Néhány link a főként jogi információkhoz: impresszum, cégadatok, GDPR, kapcsolat és a főmenü linkjei. Ezek a kötelező elemek. Nem fontos, de ha kell, akkor mindenki tudja, hol van. Szemléltetésként:

Lapos a bal hátsó gumi, telefon elő, Google-ben keresni egy autógumist a közelben. A keresőből bekattint egy új, ismeretlen weboldalra. Soha nem látta még a weboldalt. Vajon mennyire fogja érdekelni, hogy a láblécben milyen GDPR szöveg van? Ugye, hogy ez senkit sem izgat? Ezért mondjuk úgy, hogy 100 emberből csak 1 olvassa a lábléc szövegét.

A szöveg értéke attól függ, hogy hányan olvassák el. Nagyon keveset ér az a szöveg, amit nagyon kevesen olvasnak. Ha a fenti példákat nézzük:

  • főcím: a látogatók 100%-a látja
  • oldalsó hasáb: 10 látogatóból 1 nézi meg figyelemmel
  • lábléc: 100 látogatóból 1 olvassa el

Fontos SEO fogalom: a „hajtás feletti rész”. Jelentése: kezdőképernyő, amit görgetés nélkül lehet látni. Miért nélkülözhetetlen ma a Google keresőoptimalizálásban?

Aki egy picit is foglalkozott pénzkereséssel weboldalon keresztül jól tudja, hogy az ARÁNYOKNAK óriási szerepe van. Nem mindegy, hogy milyen arányban kattintanak, vásárolnak, fordulnak vissza, iratkoznak fel a hírlevélre, stb. Minden online marketing tevékenység csupán az ARÁNYOK javításáról szól: több regisztráló, több feliratkozó, több vásárlás, stb.

Az összes eredmény, minden arány, minden mérőszám a weboldal „hajtás feletti részétől függ”.

A hajtás feletti rész az, amit görgetés nélkül lehet látni. Egyfajta kezdőképernyő, ahol a legütősebb címsoroknak, lebilincselő első bekezdésnek és impulzív szövegnek kell lenni. Ez az első benyomás, amit a felhasználó a weboldal meglátogatásakor megtapasztal.

Vizuális SEO: a hajtás feletti rész

A „hajtás feletti rész” az, amit görgetés nélkül lehet látni. Minden ettől függ: már itt eldől a weboldal sorsa

Egy villanás, ami ezredmásodperc alatt dönt az oldal további sorsáról. A felhasználó tudatalattijában rögtön lezajlik egy értékelés:

  • ÉRDEKEL, maradok az oldalon
  • NEM ÉRDEKEL, megyek a következőre - talán max fél percet adok neki hogy javítson mert nem teszik

Egyébként az elnevezés az angol, Above-The-Fold (ATF) kifejezésből származik. Még a nyomtatott sajtó korszakából származik a kifejezés. Kettéhajtották a lapokat és így szállították - így állították ki a standokra. Nyilvánvalóan ilyenkor látszani kellett a lényegnek, sztoriknak, hogy a hírekre éhes közönség megvásárolja a lapot.

A technikai SEO jelentős része annak az érdekét szolgálja, hogy a hajtás feletti rész minőségét javítsa:

Klasszikus on-site SEO: bezsúfolni a kulcsszavakat valami kevésbé fontos, rejtett, NEM szem előtt levő helyre a weboldalon (lábléc, oldalsó hasáb, stb). Azért nem működik, mert a kereső is így látja: NEM FONTOS. Ha tényleg fontos lenne, a fő szövegben szerepelne, ugye?

A Google találatok manipulálása már-már a hétköznapi életünk részévé vált. Jó vagy rossz értelemben, de minden SEO-val foglalkozó személy a találatok sorrendjén akar változtatni. A SEO kőkorszakából fennmaradt egy mítosz: tele kell zsúfolni kulcsszavakkal a weboldal egy kevésbé látható részét.

Valóban fontos, hogy a weboldal szövege tartalmazza a kulcsszavakat. Azonban régebben minden szó ugyanannyit jelentett - de ma már a szó értéke attól függ:

  • hol helyezkedik el (fő vagy másodlagos tartalom)
  • milyen messze van az oldal tetejétől (hajtás feletti rész)
  • mennyire olvasható (betűméret)
  • mennyire látható (szín, háttér, sortávolság, stb)

A klasszikus on-site SEO lényegében azt jelentette, hogy a fentiek figyelmen kívül hagyásával telezsúfolni kulcsszavakkal a weboldal egy rejtett részét. Valahogy így:

Ma már a Google kiírtja a TOP találatok közül az ilyen balta egyszerű, olcsó SEO trükköket használó weboldalakat

Megújult a SEOZSENI havidíjas keresőoptimalizálás: az országban először (és egyenlőre egyedül) itt érhető el a vizuális SEO

A SEOZSENI az országban egyedülálló, mivel szoftveres SEO-t végez. A szoftver lényege, hogy megkönnyítse az adminisztrációs feladatokat. Közel sem mindegy, hogy 3-4 órát kell eltölteni a TOP10 konkurens elemzésével - vagy ezt egy kattintással elvégzi a rendszer. Nagyon élvezetes és izgalmas így SEO-zni. Az unalmas feladatok helyett rögtön a lényegre lehet ugrani.

Természetesen emiatt jelentősen csökken a keresőoptimalizálásra fordított idő. Az így megtakarított pénz pedig az Ön zsebében marad.

Azért jöhet létre, mert még 2000-ben kezdtem a hobbi-webprogramozást én, Verdes János. Soha nem foglalkoztam mással, soha nem is érdekelt semmi más, csak a web, online marketing és SEO. Kisujjamban minden trükk és imádom, ha valami újat tanulhatok. Olyan észjárásom van, amilyen a klasszikus SEO cégeknek sosem lesz.

Vizuális SEO: SEOZSENI indexelő robot

Újdonság: az országban először a SEOZSENI indexelő robotja képes a weboldal vizuális elemzésére. Megmutatja a láthatatlan elemeket (pl legördülő menü), a méretet, színt, hátteret, az oldal tetejétől való magasságot, stb. A feladat egyszerű: minden tekintetben készítsük jobbat a konkurenseknél

Miért nem hagyhatja ki, hogy Ön is vizuális SEO-ra váltson?

A klasszikus SEO cégek 99%-ban adminisztrációs feladatot végeznek. Az irodisták megkeresik a kulcsszavakat különféle eszközökkel (Google Ads, Übersuggest, Keyword Tool, KWFinder, stb). Megírják a szöveget és feltöltik egy WordPress oldalra. Nem tudják a SEO irodisták, mi az a PHP, Apache, HTML, CSS, jQuery, JavaScript, MySQL (inkább MariaDB) - csak rovatokat töltenek ki a WordPress-ben. Beírják a főcímet a „Cím hozzáadása” részhez, bemásolják a szöveget, katt a „Közzététel” gombra és ennyi.

A linképítésben sokszor nincs semmi kreativitás: megkeresik a konkurensek backlink-jeit különféle eszközökkel (Ahrefs, MajesticSEO, SEMRush, Moz) és ugyanabba a linkkatalógusba beregisztrálják ügyfelük weboldalát. Ma már ez nem működik - ezért van annyi csalódott ügyfél, aki valaha próbálkozott már SEO előfizetéssel.

A SEO irodisták a feladatukat tökéletesen teljesítik. De nem az ő feladatuk, ha lassú a weboldal, a webdizájn gyenge vagy nincs bekapcsolva a HTTPS protokoll. Ehhez már webprogramozó szükséges. Éppen ezért a vizuális SEO teljesítéséhez nem elég a klasszikus irodista SEO feladatköre, mélységeiben érteni kell a webprogramozáshoz. Tehát a SEO cég mellett a webfejlesztőnek is fizetni kell. Mivel a SEOZSENI mindkettő egyben, az így megtakarított pénz az Ön zsebében marad.

A vizuális SEO-t és a hozzá szükséges webprogramozás és SEO szaktudást egyben csak a SEOZSENI-nél kapja meg, részletek itt >>>

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője

© 2005 - 2020 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.