Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Keresőoptimalizálás: weboldal struktúra kialakítása

2020. május 02, szombat 23:12 (Frissítve: 2023-02-28) | Index

*** FRISSÍTVE *** 2021. április 1: ÖN helyett TE. 2005-től 16 éven át minden cikkemet ÖNÖZŐ formában írtam, mint ezt a cikket is. Az új kor szellemében a frissebb írások már TEGEZŐ hangnem beszélnek Hozzád.

Weboldal struktúra optimalizálása

A domain név alá tartozó weboldalak felépítése fontos SEO rangsorolási faktor

Egy weboldal több oldalból áll. Az oldalak közötti navigáció linkeken keresztül történik, ezt nevezzük belső linknek. Az oldalak szerkezeti felépítése és a belső linkek hálózata - azaz a weboldal struktúrája - meghatározza a keresőoptimalizálás sikerét vagy bukását. Optimalizált weboldal struktúra lehetővé teszi, hogy tucatnyi kulcsszóval kerüljön a Google élmezőnyébe. Fordítva is igaz: rossz weboldal struktúra miatt eltűnik a keresőben. Sőt, büntetést is kaphat túloptimalizálás és/vagy természetellenes linképítés miatt.

Magától értetődő, hogy egy weboldal több oldalból áll. Ideális esetben minden oldalhoz egyedi, keresőbarát webcím (URL) tartozik. Ezeket az oldalakat a Google keresőrobotja feltérképezi és elmenti az adatbázisába, azaz indexeli a weboldalt. Az optimalizált weboldal struktúra lehetővé teszi a gyors indexelést. A Google indexében szereplő oldalak lekérdezéséhez a site:<<honlap>> operátort használhatjuk, például site:seozseni.hu

Gyenge minőségű weboldal egyik ismertető jele, hogy az indexben csak néhány oldal szerepel. Ilyen weboldalt nagyon nehéz (ha nem lehetetlen) az élmezőnybe hozni. Könnyen megeshet, hogy a Google algoritmus úgy ítéli meg, hogy a weboldal nem is ért a témához. Ha hozzáértő lenne, akkor publikálna cikkeket, tanulmányokat, leírásokat, útmutatásokat... Emiatt fontos, hogy legalább hetente-havonta egy új oldallal gazdagodjon a weboldal.

Sokszor időhiány miatt, vagy kellő keresőoptimalizálás szakértelem hiánya is lehet az oka, hogy nem jönnek létre oldalak. Ilyenkor a kezdőlap veszi át ezt a szerepet. Bármire keresnek, mindig a kezdőlap lesz a találatok között. Ahelyett, hogy a kulcsszavak önálló érkező oldalt kapnának. Minden fontos kulcsszó a kezdőlapon található, minden linképítés a kezdőlapra irányul. A kezdőlapot kell telezsúfolni mindenféle kulcsszóval. Rémes ilyen oldalt olvasni. Durván lerontja a konverziót és az ilyen oldal könnyen kaphat büntetést túloptimalizálás miatt.

A linképítés során a linkek zöme a kezdőlapra hivatkozik. A link szövege pedig egy-egy fontos kulcsszó. Ez óriási hiba, ami miatt nagyon könnyen webszemétnek nyilváníthatja weboldalát a kereső. Helyezés visszaeséssel büntet, rosszabb esetben akár ki is tilthatja weboldalát a találatok közül.

Az alapelv: minden kulcsszóhoz készítsen saját oldalt

Jól felépített weboldal úgy néz ki, hogy a kezdőlap összefoglalja a témát. Egy-két bekezdésben beszél a téma sajátosságáról. A bekezdésekben egy-egy link a folytatáshoz. Amiben részletesen kifejti az adott témát. Nem nehéz jó minőségű tartalmat készíteni egy-egy kulcsszóhoz. Érdemes a kulcsszavakat csoportosítani, ha csak néhány karakter eltérés van közöttük (például ár-árak, akció-akciós, Budapest-Budapesten).

Létrejön egy olyan többszintű weboldal szerkezet, ahol minden fontos kulcsszó önálló cikket kap. Ekkor a keresőben az adott kulcsszóra kereséskor a kulcsszóhoz tartozó cikket fogják megtalálni. Valahogy így néz ki az optimális weboldal struktúra:

Keresőoptimalizálás: weboldal struktúra kialakítása

Mit nyer az optimalizált weboldal struktúrával?

Macerás feladat minden kulcsszóhoz saját érkező oldalt írni, de megéri. Ilyenkor a keresőben az adott kulcsszó keresése során a kulcsszóhoz tartozó oldal fog feljönni és nem a kezdőlap. Mit nyerhet ezzel:

  • Célzottabb üzenet: hatékonyabban lehet kommunikálni, ha pontosan tudjuk, miről szeretnénk beszélni. Egy témáról könnyebb írni egy jó cikket, mint öt-hat dolgot összezsúfolni egyetlen cikkbe. Egy jó cikk felkelti a látogató figyelmét és a belső linkeken keresztül odanavigál a számára fontos cikkekhez.
  • Nagy látogatottság: a fő kulcsszavakra óriási verseny van, de vannak apró morzsák - szakszóval „long-tail” kulcsszavak. Amelyek havonta 20-50 látogatót hoznak, de van belőlük több száz. Jellemzően kicsi a verseny és egy jól felépített oldallal + néhány erős PR cikkes linkkel viszonylag gyorsan és könnyen az élmezőnybe kerülhet. Végeredményben naponta több százan, akár több ezren is látogathatják oldalát.
  • Büntetés elkerülése: jól felépített URL struktúra lehetővé teszi mély linképítést. A Google egész egyszerűen megszámolja, hogy egy weboldalra havonta hány link érkezik. Mélylinkek nélkül a kezdőlap kapja a linkek jellemzően 90%-át. Ezzel szemben jól felépített struktúra esetében havonta 5-10-20 különböző oldal kaphat egy-egy (vagy több) linket. Az egyenletes eloszlással elkerülheti, hogy linképítés tüskék alakuljanak ki.

Te mire szeretnél megoldást? Írd le a kérdésed, észrevételed:

*Név:

E-mail cím (Nem publikus. Értesítést kapsz, ha érkezik válasz a kommentedre):

*Hozzászólás:

--
Köszönöm megtisztelő figyelmed, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Weboldal készítés, keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing 2005 óta.

© 2005 - 2024 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.